آرایش چشم با داشتن لنز

۴ آذر ۱۳۹۶ مقالات

گاهی وقت ها که از لنز به جای عینک استفاده می کنید در هنگام آرایش چشمتان، خارش و یا قرمزی برایتان پیش آمده است در این مقاله راهنمایی های  که توسط پزشکان تایید شده برای شما بازگو خواهیم کرد تا دیگر با این سوزش چشم مواجه نشوید.

مرحله اول: لنز را در داخل چشم هایتان قرار دهید.دلیل اینکار این می باشد که وقتی اول آرایش کنید فرقی هم نمی کند آرایشتان کم یا زیاد باشد و بعد لنز را بزنید ممکن است در پوشش نازکی(غشای اشکی) که از چشمتان محافظت می کند مواد آرایشی وجود داشته باشد اینکار چون شما لنز را روی سطح کثیفی قرار می دهید باعث سوزش و عفونت چشم می شود.

مرحله دوم: در هنگام استفاده از لنز تماسی سایه چشم پودری استفاده کنید به دلیل فشرده بودن احتمال کمی دارد که وارد چشم شود ولی برای استفاده از پودرهای غیرفشرده باید خیلی مراقب باشید.کارشناسان آرایشی می گویند قلم موی آرایش خود را قبل از سایه زدن چشم مرطوب کنید زیرا باعث می شود سایه به پوست چشم نچسبد.

مرحله سوم: مراقب باشید که چگونه کشیدن خط چشم می کشید، برای چشمان بهتر است که از نوع خط چشم مایع  باشد زیرا برای سلامت چشم بی خطرتر است، اما استفاده از مداد چشم باعث می شود شما انقدر فشار وارد کنید پلکتان را خراش دهد یا ببرد.

کشیدن خط چشم در پلک پایینی، لنز و یا چشم تان را در معرض خطر خراشیدگی قرار می گیرد و خرده های خط چشم در غشای اشکی تان جمع می شود.وقتی مستقیما در داخل پلک پایین خط چشم می کشید ۱۵ تا ۳۰ درصد ذرات بیشتر وارد لایه محافظتی چشم می شود و سرانجام چشم را دچار عفونت، سوزش، خشکی و حتی  تاری دید می کند.توصیه ما این است برای دچار نشدن به این نوع مشکلات خط چشم را خارج از چشمتان بکشید.

مرحله چهارم: در مورد ریمل از ریملی که داخل تیوب آن پر از فیبر (نایلون-ابریشم)که به آن ریمل فیبری می گویند استفاده نکنید. این نوع ریمل به پرتر شدن مژه ها کمک می کند اما این فیبرها باعث می شود پوسته پوسته شود و به داخل چشم بروند.

مرحله پنجم: قبل از پاک کردن آرایش لنزهایتان را از چشم خارج کرد چون مواد پاک کننده های آرایشی دارای روغن و الکل هستند و روی لنز می نشیند.
نکته:

اگر به این روش ها عمل کنید، مجبور نیستید برای به خطر نیفتادن چشمتان از لنزهای یک روزه استفاده کنید.

مقالات مرتبط