آموزش آرایش دائم: این قسمت آموزش تاتو خط چشم+فیلم

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ مقالات

به دلیل کاهش استفاده از مواد آرایشی و صرفه جویی در زمان و هزینه ها، خانم های زیادی رو به آرایش دائم آورده اند. تکنیک های بسیار زیادی در این حوزه تخصی آرایشگری وجود دارد و روز به روز بر شمار این تکنیکها نیز افراوده میشود. ما در این مقاله سعی کرده ایم به آموزش یکی از تکنیک های این نوع آرایش یعنی آموزش تاتو خط چشم بپردازیم. با ما همراه باشید تا ضمن آموزش مرحله به مرحله آموزش تاتو خط چشم توصیه های ایمنی انجام این آرایش را با هم مرور کنیم.

فواید انجام انجام تاتوی خط چشم در مقایسه با خط چشم معمولی و روزانه

  • با وجود سوزن های تاتوی خط چشم، شما میتوانید انواع طرح ها و رنگ ها را در این آرایش دائم پیاده کنید.
  • در مقایسه با آرایش روزانه خط چشم، این تکنیک اصلا وقتی از شما نمیگیرد و تنها کافیست یک بار برای یک مدت طولانی آن را اعمال کنید.
  • خطوط دوتا چشم به راحتی همیشه با هم در تقارن خواهند بود.
  • و …

آموزش آرایش دائم : گام به گام با آموزش تاتو خط چشم

گام اول:مشورت با متخصص پیگمنتور

در این جلسه متخصص آرایش دائم باید مشتری را ببیند و بسته به مشخصات چشم و صورت مشتری و نظر خودش نوع خط چشم را مشخص کند.

گام دوم: فرآیند قرینه‌سازی تاتو

در این مرحله متخصص تاتو باید برای آغاز کارش شروع به نقطه گذاری محل خط چشم کند. او اینکار را با نقطه گذاری از بخش داخلی گوشه چشم تا گوشه خارجی ادامه میدهد. متخصص پیگمنتور باید برای این مرحله توجه ویژه ای به فضای بین ابرو و خط چشم داشته باشد. اگر فاصله بین ابروها و خط رویش مژه ها زیاد باشد، پیگمنتور میتواند از خط چشم پهن استفاده کند. اما اگر این فاصله کم باشد ما تنها مجاز به کشیدن تاتو خط چشم نازک هستیم.

آموزش تاتو خط چشم

گام سوم آرایش تاتو خط چشم: بی حسی پوست

خیلی از ما میپرسند که تاتو خط چشم درد دارد؟ و ما میگوییم بله در مواقعی درد دارد. از آنجا که سوزنهای تاتو ممکن است دردناک باشند باید پوست را بی حس کنیم. هرچند که روش های مختلفی برای بیحسی وجود دارد ولی ما از پماد و کرم های بی حس کننده استفاه میکنیم. اگر بعد از بیحسی با پماد، مشتری هنوز درد داشت، مجبوریم از بیحسی مایع برای آرامش پوست او استفاده کنیم.

 

سلیقه پیگمنتورها در خصوص بیحس کردن پوست متفاوت است. برای مثال برخی از آن ها ممکن است اول بی حس کنند و بعد نقطه گذاری و قرینه سازی را انجام دهند، اما برخی دیگر برعکس اینکار را انجام میدهند یعنی اول قرینه سازی بعد بیحسی. در هر صورت انتخاب با شما است زیرا هر دو روش هیچ مشکلی ندارند.

گام چهارم آموزش آرایش دائم خط چشم : انتخاب رنگ مناسب برای تاتو

نوع رنگ را خود مشتری میتواند مشخص کند. اما اگر مشتری چیزی نگفت معمولا خودمان از ترکیب رنگ مشکی و قرمز استفاده میکنیم. تنها کافیست یکی دو قطره از رنگ قرمز را داخل رنگ مشکی بریزیم تا ترکیب آن ها بتواند رنگ نهایی تاتو را به وجود بیاورد. فقط بیشتر از یکی دو قطره رنگ قرمز به رنگ مشکلی اضافه نکنید.

آموزش تاتو خط چشم

گام پنجم: تصمیم گیری برای انتخاب سوزن مناسب تاتو خط چشم

سوزن های تاتو تنوع زیادی دارند اما ما برای کشیدن آرایش دائم خط چشم معمولا از سوزن دو سر استفاه میکنیم زیرا ویژگی های سوزن مناسب تاتو خط چشم را دارد. دقت کنید که از سوزن یک سر استفاده نکنید، زیرا پوست حساس پشت چشم را به راحتی پاره کرده و به آن آسیب میزند.

بهتر است به جای سوزن های “تی” از سوزن های پیچی برای تاتو خط چشم استفاده کنید. چرا؟ خیلی ساده است زیرا خیلی بهداشتی هستند و هم تزریق دقیق و ظریفتری از خود بر جا میگذارند.

گام ششم آموزش آرایش دائم خط چشم : برداشن رنگ از مخزن

بعد از اینکه سوزن دو سر را انتخاب کردید الان باید برای شروع تاتو کمی رنگ بردارید. سعی کنید سوزن ها را زیاد داخل مخزن و حتی روی پوست نگه ندارید. زیرا جز اینکه رنگ الکی پخش شود هیچ فایده ای ندارد و با بیشتر نگه داشتن رنگ بیشتری به سوزن وارد نمیشود.

آموزش تاتو خط چشم

گام هفتم آموزش تاتو خط چشم : آغاز کشیدن تاتو خط چشم

از آنجایی که پوست پلک نازک و تقریبا کمی چین دار است، برای اینکه خط چشم بهتر کشیده شود و رنگ بهتر زیرپوست برود، باید محل کشیده شدن تاتو صاف باشد. ما باید با دو انگشت آن قسمت را صاف کنیم و  بعد به آرامی یا از وسط یا از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن خط میکنیم تا به گوشه خارجی برسیم.

گام هشتم آموزش تاتو خط چشم : تمیز کردن پلک و اطراف آن

حتما باید بعد از اتمام کشیدن خط چشم رنگ های اضافی را پاک کنیم. برای اینکار از دستمال مرطوب کمک بگیرید. تمام پلک را پاک کنید و حواستان باشد که پلک را فشار ندهید.  بعد از تمیز کردن یک آینه را به مشتری خود بدهید تا با دقت کار شما را ببیند و اگر نیاز به ایجاد تغییرات خاصی بود، همانجا تغییرات مورد نظر مشتری را اعمال کنید.

فیلم تاتو خط چشم 

نکات ایمنی حین انجام آرایش دائم خط چشم

  • حتما همیشه از سوزن مناسب برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. اگر سوزن نامناسب انتخاب کنید احتمال پاره شدن و خونریزی از پلک وجود دارد. بعد از دیدن هر گونه خونریزی سریع دستگاه خود را خاموش کنید و با کمک دستمال تمیز (ترجیحا دستمال مرطوب تمیز) خون و پلک را تمیز کنید.
  • اگر مشتری حین کار دردی حس کرد حتما بیشتر پلک و پوست اطراف آن را بی حس کنید تا درد او متوقف شود.
  • اگر رنگ مد نظرمان مشکی است و هنوز خیلی پر رنگ نیست برای پررنگ تر شدنش میتوانید یک قطره رنگ قرمز اضافه داخل رنگ مشکی بچکانید.
  • اگر مشتری شما حساسیت پوستی دارد و ممکن است به رنگ تاتو حساس باشد به او بگویید برای ارزیابی بیشتر به یک متخصص پوست مراجعه کند.
  • به مشتری خود بگویید اگر میخواهد که ماندگاری خط چشمش بیشترشود به صورت منظم برای تمدید به شما مراجعه کند.

من میخوام به صورت تخصصی آموزش آرایش دائم رو بگذرونم و ازش پول دربیارم باید چکار کنم؟

این آموزش که تحت عنوان آموزش تاتو خط چشم تقدیم شما شد، تنها یک تکنیک کوچک از آرایش دائم است و هنوز تعدادی زیادی تکنیک وجود دارد که تنها با گذراندن دوره های تخصصی قابل یادگیری است. اگر میخواهید با بهترین قیمت، زیر نظر بهترین مدرسان کشور این دوره را بگذرانید میتوانید روی سالن زیبایی الماس‌ نشان حساب باز کنید. برای آشنایی بیشتر با این دوره، میتوانید روی این لینک کلیک کنید. و اگر میخواهید به صورت تلفنی با ما تماس بگیرید از طریق اطلاعات مندرج در سایت با ما تماس بگیرید تا توضیحات کاملی درباره این دوره ها به شما ارائه دهیم. منتظر شما هستیم.

 

مقالات مرتبط