آموزش مانیکور ناخن در خانه + فیلم آموزشی

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ مقالات

قبل از اینکه بخواهید در خانه اقدام به انجام مانیکور کنید حتما تمام کارهای خود را انجام دهید تا حین اینکار مجبور نباشید مدام از جای خود بلند شوید. وقت مناسبی را پیدا کنید که برای یک مدت کوتاه فقط ناخن های دست را به وضعیت ایده آل برسانید و یک روند ترمیم عالی را تجربه کنید. برای اینکه بتوانید چنین کاری را در خانه انجام دهید میتوانید قدم های زیر را بردارید. این شما و این ۱۰ مرحله آموزش مانیکور ناخن در خانه از مجموعه زیبایی الماس نشان.

این مقاله به درد چه کسانی میخورد؟

  • کسانی که قصد یادیگری مانیکور دارند
  • عزیزانی مه قصد شرکت در دوره آموزشی و پولساز آرایش ناخن و پوست را دارند
  • همکاران تازه کاری که میخواهند اصولی تر اقدام به مانیکور ناخن مشتری کنند
  • خانم هایی که میخواهند در خانه به تنهایی این کار را انجام دهند
  1. پاک کردن لاک ناخن

اولین مرحله پاک کردن لاک ناخن فعلی است (البته اگر ناخنهایتان  لاک دارد). برای اینکار میتوانید از پدهای لاک پاک کن حاظر و آماده استفاده کنید. و یا اینکه از استون و سایر محلول های پاک کننده بهره ببرید. اما اگر برایتان مقدور است میتوانید از محصولات پاک کننده لاکی که حاوی مواد تقویت کننده و نرم  کننده ناخن ها هستند استفاده کنید. تا مانیکور را از ابتدا فوق العاده آغاز کرده باشید. تمام سطح ناخن را به خوبی پاک کنید، طوری که اثری از لکه، چربی و هیچ چیز دیگری روی سطح هیچکدام از ناخن های دست نباشد. سپس دست ها را زیر آب قرار دهید و با صابون آن ها را بشویید و خشک کنید.

  1. دست های خود را در آب ولرم و گرم قرار دهید

در این مرحله از آموزش مانیکور ناخن حتما کاری کنید که ناخن ها نرم شده و آماده ترمیم شوند. سعی کنید که یک ظرف آماده کرده و داخل آن آب گرم بریزید. میتوانید داخل آب گرم روغن های گیاهی ضروری ریخته و یا اینکه به آن گلبرگ برخی گل های طبیعی را ضاافه کنید. مدتی صبر کنید تا دستان شما کاملا نرم و لطیف شود. اگر میخواهید پوست دستتان به خوبی آبرسانی شود نیز میتوانید داخل آب تکه های لیمو و آلوئه ورا و نمک ایپسوم قرار دهید. بهتر است که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دست ها در همین حالت داخل آب باقی بمانند.

  1. لایه برداری کنید و اسکراب بزنید

دستها، مچ و ساعد را با یک اسکراب که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و رطوبت را آن ها بازگرداند، لایه برداری کنید. چوب کوتیکول خود را بردارید تا به آرامی هر نوع کثیفی و مواد اضافی زیر ناخن ها را با آن بردارید و بعد دست ها را شستشه و خشک کنید. اگر میخواهید که بهترین نتیجه را ببینید میتوانید به این مرحله نیز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان اختصاص دهید.

  1. کوتیکول ها را عقب بزنید

برای این مرحله از آموزش مانیکور ناخن، شما به یک چوب کوتیکول یا عقب زن نیاز دارید. زیرا دستِ تنها و بدون چنین وسیله ای نمیتوانید آنچنان که باید و شاید کوتیکول ها را عقب بزنید. (کوتیکول همان لایه پوستی نازکی ست که در ابتدای محل رویش ناخن روی بخشی از ناخن را پوشانده است.) عقب زدن این پوست نازک باعث میشود که ناخن ها بزرگتر و کشیده تر شوند و بتوان بهتر روی آن ها مانور دار.

دقت کنید که به جای عقب راندن کوتیکول ها به هیچ عنوان  آن ها را از بین نبرید. زیرا وجود آن ها برای ناخن ها ضروری است. آن  ها گوشت و ناخن ها را از نفوذ و تخریب باکتری های مضر مصون نگه میدارند. بنابراین فقط به عقب بردن آن ها اکتفا کنید. تنها در یک موقعیت میتوانید آن ها را بگیرید و آن هم زمانی است که ضخامت کوتیکول زیاد و یا اینکه خیلی جلو باشد. که در این موقعیت میتوان مقداری از کوتیکول ها را بردارید.

  1. ناخن ها را کوتاه کرده، سوهان و فایل زده و برق بی اندازید

بعد از اینکه ناخن ها نرم و عاری از لاک شد، اکنون نوبت به کوتاه کردن ناخن ها میرسد. اگر ناخن هایتان بلند است خیلی آرام و با دقت ناخن ها را کوتاه کنید. اگر هم کوتاه است که  از این مرحله پرش کنید.

سوهان کشیدن در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. یک سوهان مناسب انتخاب کنید و دورتا دور ناخن ها را طوری سوهان بکشید که ناخن به حالت مستطیلی با گوشه های کمی گرد در بیاید. به این نکته توجه کنید که گوشه های ناخن را حتما کمی گرد کنید و ناخن ها را نیز خیلی کوتاه نکنید زیرا ظاهرشان ممکن است کمی زشت شود.

بعد از کوتاه کردن و سوهان کشیدن، اکنون بافر ناخنتان را برداشته و روی ناخن را به آرامی صاف و یکدست کنید. استفاده از بافر برای ناخن ها به نوعی مشابه مسواک زدن روی دندان ها است و میتواند به زیبایی آن ها یا تمیز شدنشان کمک کند.

  1. به دست های خود نرم کننده بزنید

این مرحله خیلی ضروری نیست و ما آن را برای خانم هایی مینویسیم که تمایل دارند در این تایم محدود که برای ترمیم ناخن و پوست اختصاص داده اند حسابی سنگ تمام بگذارند. از قبل یک کِرم نرم کننده خوب و با کیفیت تهیه کنید و در این مرحله مقدار کمی از آن را به سطح ناخن ها و انگشتان دست بزنید. تا نرمتر و لطیفتر شوند. در سالن های زیبایی به جای نرم کننده ها از روغن کوتیکول استفاده میشود. یعنی بعد از سوهان کشیدن و بافر و این دست کارها، به ناخن روغن کوتیکول میزنند. روغن کوتیکول میتواند باعث نرم شدن و همچنین آبرسانی پوست دور ناخن ها شود.

  1. اعمال آبرسان دست

در این مرحله از آموزش مانیکور ناخن میتوانید از ژل ها یا کرم های آبرسان دست استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی دست ها قرار داده و آن ها را ماساژ دهید تا کاملا به پوست نرمی و لطافت دهد.

  1. لاک زدن ناخن

اگر دوست داشتید ناخن ها را لاک بزنید بعد از اتمام مرحله ۸ و پس از سستشو و خشک شدن دست ها، میتوانید اقدام به لاک زدن کنید. میتوانید یک لایه و یا بیش از یک لایه لاک بزنید. اگر هم دوست نداشتید لاک بزنید، بهتر است که تا ۲ ساعت بعد از مانیکور، دست نگه دارید. و دست ها را به آب نزنید تا تاثیر مواد استفاده شده در مراحل بالا بیشتر شود و ناخن و پوست اطراف آن به خوبی ترمیم و تغذیه شود.

این تنها نمونه ای از آموزش دوره آرایش ناخن است

چیزی که در این مقاله خواندید (آموزش مانیکور ناخن) تنها گوشه ای از آموزش ها و تنها یک سرفصل کوچک از آموزش آرایش ناخن و پوست است. ما هر آنچه که باید درباره ناخن، پوست و آرایش آن ها یاد یگیرید را در قالب یک دوره آموزشی کامل و جامع به هنرجوهای خودمان آموزش میدهید و بستری برای درآمد زایی را برایشان مهیا میکنیم. اگر شما هم دوست دارید به جمع صدها هنرجوی ما بپیوندید، از تمام آموزش های مجموعه زیبایی الماس نشان استفاده کرده و با دریافت مدرک وارد بازار کار شوید، خوشحال میشویم اول به صفحه آموزش ها بروید و بعد اگر مایل بودید با ما تماس بگیرید. همکاران ما بی صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در این خصوص هستند.

 

 

 

مقالات مرتبط