آموزش مرحله به مرحله پدیکور ناخن + فیلم

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ مقالات
آموزش پدیکور ناخن

پدیکور یکی از محبوب ترین روشهای زیبایی در اسپا ها و سالن ها زیبایی است. تقریبا همه خانم ها این فرآیند را دوست دارند زیرا کیفیت ناخن های پا و پوست پاهایشان افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه انواع مختلفی از پدیکور با مراحل مختلف وجود دارد، اما یکسری مرحله اساسی در آموزش پدیکور ناخن وجود دارد که در همه روش ها مشترک هستند. الماس نشان در این مقاله به شما یاد میدهد که چگونه در خانه و با حداقل امکانات اقدام به پدیکور کنید. این شما و این هم یک آموزش کاربردی دیگر در حوزه آرایش از مجموعه زیبایی الماس نشان.

مراحل آموزش پدیکور ناخن

۱. پاک کردن لاک ناخن

آموزش پدیکور ناخن

همیشه اولین و مهمترین مرحله آرایش ناخن، پاک کردن لاک است. شاید شما اینکار را انجام دهید اما برخی از خانم ها از این قدم غافل میشوند و بدون پاک کردن لاک، مراحل بعدی را برمیدارند. برای پاک کردن لاک از یک گلوله پنبه ای آغشته به استون یا همان پدهای کوچک لاک پاک کن استفاده کنید. اما دقت کنید که استون بیش از حد به پوست برخورد نکند. زیرا استون میتواند باعث خشک شدن پوست و آسیب یه آن شود. بعد از پاک کردن کامل لاکهای روی ناخن های پا، وارد مرحله دوم از آموزش پدیکور ناخن شوید.

۲. پای خود را خیس کنید

برای این مرحله شما نیاز به یک کاسه یا هر ظرف عمیق پر از آب گرم یا ولرم دارید. اگر یک کاسه، لگن یا هر ظرف دیگری که بتوانید هر دو پا را همزمان در داخل آن قرار دهید تهیه کنید عالی است. اگر هم ندارید اشکالی ندارد. اما زحمت جابجا کردن پاها برایتان بیشتر میشود.

کاسه را با آب گرم یا ولرم پر کنید با روغن های ضروری و یا مواد رایحه دار میتوانید به  آب رایحه مورد علاقه خودتان را اضافه کنید. در داخل آب میتوانید تنها آب گرم داشته باشید و یا اینکه از مخلوط آب و نمک اپسوم استفاده کنید. برخی از محصولات در بازار وجود دارد که مخصوص پدیکور ناخن، طراحی و ساخته شده اند که میتوانید آن ها را به داخل آب نیز اضافه کنید. وقتی کار مخلوط کردن مواد را به اتمام رساندید، پای خود را به مدت ده دقیقه داخل آب گرم قرار دهید تا ناخن ها و پوست کاملا نرم شود. خیساندن پا، کوتیکول های پا را نرم می کند و باعث می شود آنها راحت تر از بین بروند.

۳. مراقب کوتیکول ها باشید

در مرحله دوم از آموزش پدیکور ناخن پا شما باید از یک چوب کوتیکول استفاده کنید تا لایه کوتیکول روی ناخن ها را جمع کنید. کوتیکول یک لایه پوستی بسیار نازک و تقریبا شفاف است که بخش رستنگاه ناخن را میپوشاند. در اغلب اسپاها و سالن های زیبایی این لایه برداشته میشود اما اگر شما در خانه این روش را امتحان میکنید، بهتر است دقت کنید و یا از خیر آن بگذرید. زیرا امکان آسیب رساندن به پوست وجود دارد. استفاده از چوب کوتیکول بهتر است همراه با روغن کوتیکول و به دست متخصص آرایش ناخن صورت بگیرید.

۴. لایه برداری از کف پا

پوست کف پای برخی از خانم ها ترک برداشته و یا اینکه یک لایه پوست سلول مرده دارد. ما باید با کمک سنگ پا یا روش های دیگر اقدام به برداشتن این لایه کنیم و ترک خوردگی ها را ترمیم کنیم. به این کار لایه برداری کف پا گفته میشود. لایه برداری به خلاص شدن از شر پوست مرده در سطح پا کمک می کند. تا پوست تازه تر و سالم تری به دست بیاورد. حدود ۲ تا ۳ دقیقه را به استفاده از لایه برداهایی مثل سنگ پا اختصاص دهید و بعد اتمام کار حتما پای خود را کاملا با آب ولرم بشویید تا لایه های اضافی از روی پای شما کنار برود.

آموزش پدیکور ناخن

۵. صاف کردن پاشنه و پا با فایل مخصوص پا

پاشنه های پا را می توان با استفاده از رسپ، سوهان یا فایل مخصوص پا صاف و یکدست کرد. دقت کنید که سنگ پا را نباید برای بخش هایی از کف پا که پوست نازکی دارد استفاده کرد. بلکه تنها به جاهایی که ضخامت زیادی دارند بسنده کنید و فقط همان بخش های را سنگ پا بکشید. به این نکته هم توجه کنید که در استفاده از سوهان و سنگ پا کاملا هوشیار باشید زیرا اگر پوست کف پا بیش از حد برداشته شود به پای شما آسیب وارد میشود زیرا این پوست در نقش محافظ پاشنه شما است.

۷. ناخن ها را تمیز کرده و سوهان بکشید

ناخن ها را از طرفین با کمک ناخن کیر کوتاه کنید. سعی کنید آن ها را یکدست بگیرید و برای اینکار اصلا عجله نکنید، تا بتوانید پدیکور ناخن پا را با بهترین نتیجه به پایان برسانید و دقت کنید که ناخن ها را از ته نگیرید. بلکه به فاصله چند میلیمتر از بخش زنده ناخن اینکار را انجام دهید. بعد اتمام استفاده از ناخن گیر نوبت به سوهان کشیدن میرسد.

با کمک سوهان به ناخن های پا شکلی مشابه مستطیل با گوشه های گرد بدهید. سعی نکنید که شکل آن ها را به صورت بیضی یا گوشه های را به حالت تیز در بیاورید. زیرا ناخن ها با این وضعیت در حین رشد به پوست آسیب میزنند.

۸. پاها را ماساژ  دهید

تا این مرحله از آموزش پدیکور ناخن شما زحمت زیادی کشیده اید و اکنون باید کمی استراحت کنید. باز هم میتوانید برای یک مدت کوتاه پاها را داخل آب گرم قرار دهید و بعد از نرم شدن پوست و ناخن دوباره آن ها را خشک کنید. میتوانید با کمک روغن ماساژ، یا یک نرم کننده، پاها را به آرامی ماساژ دهید تا وارد مرحله بعدی شودید.

آموزش پدیکور ناخن

۹. لاک زدن ناخن ها

قبل از شروع استفاده از لاک ناخن، یک پنبه پاک کننده لاک بگیرید و از آن برای پاک کردن هرگونه مرطوب کننده یا روغنهای باقی مانده روی ناخنهای انگشتان پا استفاده کنید.

اگر جداکننده های بین انگشتی داشته باشید کار شما بسیار آسانتر خواهد شد اما اگر هم ندارید هیچ ایرادی ندارد. بدن خود را ریلکس کنید و شروع به زدن لاک ناخن کنید. اگر دوست داشتید دو لایه لاک بزنید، حتما صبر کنید لایه اول کاملا خشک شود، سپس  اقدام به زدن لایه دیگر کنید.

بعد از اتمام لاک ناخن ها، به هیچ عنوان از سشوار و یا سایر دستگاه های خشک کننده استفاده نکنید. بهترین کار این است که حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در نهایت آرامش صبر کنید تا همه چیز خود به خود خشک شود. تا آن موقع شما استراحت کنید.

چه چیزی برای پاها بهتر از پدیکور ناخن است؟

آموزش پدیکور ناخن  پا مجموعه ای از روش های مراقبت از ناخن و پوست پا است. بنابراین هر روشی که بتواند شما را به این هدف نزدیک کند میتواند نوعی پدیکور باشد. اگر خودتان اینکار را انجام میدهید احتمالا از انجامش لذت خواهید برد. اما زمانی که توسط یک نفر دیگر که حسابی با تجربه و حرفه  ای انجام داده شود، مزه و حس و حالش چند برابر میشود. بنابراین اگر خودتان حوصله ندارید پا را پدیکور کنید، به یک سالن زیبایی خوب بروید. علاوه بر این، اگر میخواهید از اینکار پول دربیاورید، میتوانید دوره های آموزش ناخن سالن الماس نشان را بردارید و علاوه بر آموزش پدیکور تمام تکنیک های  آموزش ناخن را نیز در قالب یک دوره کامل یاد بگیرید و از آن کسب در آمد کنید.

مقالات مرتبط