۷ اشتباه رایج در مراقبت از پوست که باید از آن ها اجتناب کنید

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ مقالات
مراقبت از پوست

برخی از خانم ها در خصوص مراقبت از پوست ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند که به پوستشان آسیب میزند. ما در این مقاله به ۷ اشتباه رایجی که برخی خانم ها ممکن است در این خصوص مرتکب شوند خواهیم پرداخت و از شما هم خواهش  میکنیم به هیچ عنوان این اشتباهات را تکرار نکنید.

۷ اشتباهی که به پوست شما آسیب میزند

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب (بدترین اشتباه در خصوص مراقبت از پوست)

آفتاب در کنار تمام فواید و مزایایی که برای بدن ما دارد، میتواند به پوست ما هم آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن هم به صورت محدود، هیچ خطری برای ما ندارد. اما زمانی که بیش از حد در معرض خورشید باشیم کم کم آسیب های پوستی، خود را نشان میدهند. اغلب کسانی که در بیرون و فضای باز کار میکنند معمولا با مشکلات پوستی مثل خشک شدن و یا ترک برداشتن پوست مواجه هستند. در برخی مواقع حتی احتمال ابتلاء به سرطان پوست هم وجود دارد.

برای پیشگیری از مشکلات ذکر شده شما باید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. قرار نیست که هر روز و طی سال کرم بزنید، تنها زمانی که بیرون میروید و یا زمانی که تابش نور خورشید بسیار شدید است و … این کرمها میتوانند از چروک و پیر شدن پوست جلوگیری کنند.

لایه برداری بیش از حد پوست

در حالت ایده آل، از لایه برداری های فیزیکی صورت مانند اسکراب های صورت و پاک کننده ها فقط باید دو یا سه بار در هفته استفاده شود.  لایه برداری پوست راهی عالی برای خلاص شدن از شر لایه های آسیب دیده و مرده پوست است. با کمک این لایه بردارها پوست میتواند دوباره خود را بازسازی کرده و جوان شود. اما استفاده بیش از حد از آن ها میتواند برای پوست بسیار خطرناک باشد. لایه برداری بیش از حد می تواند منجر به پوسته پوسته شدن، کم آبی شدید پوست، مرگ سلولهای سالم و بسیاری مشکلات دیگر شود. در حد اعتدال لایه برداری کنید. بنابراین در خصوص مراقبت از پوست به هیچ عنوان این اشتباه را حداقل مشا تکرار نکنید.

نشستن صورت پیش از خوابیدن

خانم ها معمولا به صورت روزانه آرایش میکنند. داشتن آرایش صورت هیچ ایرادی ندارد اما عدم پاک کردن آن میتواند مشکل ساز باشد. خانم هایی که قبل از خوابیدن به طور کامل مواد آرایش صورت خودشان را پاک نمیکنند، میتوانند به مشکلات پوستی متنوعی دچار شوند. یک بار پاک نکردن هیچ ایرادی ندارد. اما اگر عادت کنید که به خاطر تنبلی یا خستگی همیشه آرایش خودتان را قبل از خواب پاک نکنید، حتی احتمال ابتلاء به سرطان پوست در شما وجود دارد.

سیگار کشیدن (پرتکرار ترین اشتباه در خصوص مراقبت از پوست)

دلایل زیادی برای ترک سیگار وجود دارد. افزایش سلامت پوست را به لیست دلایل ترک سیار هم اضافه کنید. یک مطالعه از دانشگاه میشیگان رابطه مستقیمی بین استعمال سیگار و آسیب پوستی را نشان داده است. همچنین مشخص شده که هرچه فرد بیشتر به کشیدن سیگار ادامه دهد، آسیب پوستی نیز بدتر می شود. دلیل این امر این است که سیگار کشیدن رگهای خونی را محدود کرده و بر جریان خونرسانی در سطح پوست تأثیر می گذارد. در این وضعیت پوست از حالت صاف و یکدست خودش خارج شده و تمایل به ایجاد چین و چروک بیشتر میشود. زیرا اکسیژن کافی به سلول هایی آن نمیرسد. استعمال دخانیات همچنین تولید کلاژن را مختل می کند. ( کلاژن پروتئینی است که باعث صاف شدن پوست شما می شود.)

استفاده نکردن از مرطوب کننده ها

همیشه بعد از دوش گرفتن از ژل ها و سایر مواد مرطوب کننده استفاده کنید. اینکار باعث چرب شدن پوست و همچنین دام در رطوبت می شود. رطوبت جوهره مراقبت از پوست است. هوای خشک و گرم میتواند با کاهش رطوب پوست، موجبات بیماری های پوستی را فراهم کند. بنابراین مخصوصا در روزهای گرم سال، حتما از مرطوب کننده ها و نرم کننده های پوست استفاده کنید. در شهرهای بزرگ هم وجود آلودگی میتواند روی رطوبت پوست تاثیر بگذارید. بنابراین در این شهرها نیز حتما مرطوب کننده استفاده کنید.

خواب ناکافی

یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در مراقبت از پوست، داشتن خواب کافی و با کیفیت است. با وجود دغدغه های زندگی مدرن بیشتر افراد خواب کافی و خوبی ندارند به همین دلیل پوست آن ها نیز در سلامتی کامل و شرایط ایده آل وجود ندارد. خواب میتواند به جوانسازی پوست کمک کند و در روند تولید سلول های جوان، تازه و قوی پوستی موثر باشد. در شبانه روز باید دست کم ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید. اگر از مشکلات پوستی رنج میبرید و یا نمیخواهید در آینده پوستتان دچار مشکل شود حتما خواب کافی داشته باشید و در کنار آن حتما از آرایش پوست هم غافل نشوید.

قبل از خواب حتما مواد آرایشی را از صورت و پوست خودتان تمیز کنید زیرا ماندن این مواد متیواند باعث بسته شدن منفافذ پوستی شده و زمینه ساز بیماری های مربوط به پوست و مو شود. علاوه بر این حتما هر ۷  تا ۱۰ روز ملافه های بالش و تخت خودتان را بشویید زیرا عرق و سایر ترکیبات چسپیده به آن میتوانند در طول خواب به پوست شما چسپیده و به آن آسیب بزنند.

دوش گرفتن با خیلی گرم و یا داغ

معمولا اغلب افراد با نزدیک شدن به فصول سرد سال هوس حمام و دوش آب داغ به سرشان میزند. اینکار خیلی وسوسه انگیز و دوست داشتنی است اما لازم است که هیچگاه چنین کاری انجام ندهید. و یا آن را به حداقل برسانید. چرا؟ چون آبی که خیلی گرم باشد و یا نزدیک به داغ باشد، به پوست شما آسیب میزند. در واقع سلول های پوست تحریک شده و بعد از اینکه خودتان را کاملا خشک کردید در طولانی مدت ممکن است با خشکی پوست مواجه شوید که اصلا قابل تحمل نخواهد بود. بنابراین برای مراقبت از پوست حتما با آب ولرم که نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد دوش بگیرید.

دوست دارید نکات بیشتری درباره مرابت از پوست و آرایش یاد بگیرید؟

نکات ذکر شده در این مقاله همگی پایه علمی دارد و ما همواره از چنین نکات علمی برای آموزش به هنرجوهای خودمان استفاده میکنیم. اگر دوست دارید دوره ها آموزشی مثل (آموزش ناخن، آرایش دائم، بافت مو و ….) را با چاشنی نکات علمی و دست اول یاد بگیرید خوشحال میشویم حتما در دوره های آموزشی مجموعه الماس نشان شرکت کنید. ما برای این دوره ها از جامع ترین سرفصل ها و بهترین مدرسان حوزه آرایش بهره میبریم. اگر سوالی در این خصوص دارید میتوانید از طریق شماره های تماس، فرم تماس آنلاین و شبکه های اجتماعی آن را مطرح کرده تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

مقالات مرتبط