کاور موهای سفید

۲ آذر ۱۳۹۵ مقالات

رنگ مو و دلایل سفید شدن موی سر

در سفیده مو سه نوع پیگمنت وجود دارد که رنگ تمام مو از مشکی تا بور روشن از این سه نوع پیگمنت تشکیل شده است .این رنگ ها عبارتند از آبی قرمز و زرد

استحکام رنگ  طبیعی مو موروثی است . پیگمنت ها تا ۳۵ سال عمر می کنند پس از این مدت زمان فرسوده شده و قدرت تولید رنگ را از دست داده و شروع  به سفید شدن می کنند .

اگر شخصی قبل از ۳۵ سالگی موهایش سفید شود .دلایلی مانند ارثی و دلایل اکتسابی /مثل کمبود تغذیه /تغذیه ناسالم و تروما ( ضربه ) در اثر استفاده از مواد شیمیایی نا مناسب /فشار های عصبی و ناراحتی های فکری می باشد .موهایی که به طور غیر طبیعی سفید شده اند قدرت رنگ پذیری بسیار کمی دارند .

هنگام رنگ کردن باید از سری رنگ های اصلی استفاده نمود.

تثبیت رنگ مو بعد از رنگ آمیزی و براق نمودن مو

بعد از انجام رنگ آمیزی مو ها تحت تاثیر مواد شیمیایی رنگ قرار گرفته و خاصیت  اسیدیته و قلیایی مو تغییر می کند .منفذ های مو باز شده و اگر به حالت طبیعی بر نگردد در اثر شستشو رنگ از منفذ های مو خارج شده و رنگ مو از بین می رود . برای ثابت ماندن رنگ موها از شامپو با ترکیبات اسیدی و نرم کننده هایی که بتواند خاصیت اسیدیته و قلیایی مو را به حالت طبیعی بر گرداند استفاده نمایید.

پیش رنگ و مراحل رنگ

دانه مصنوعی دادن (پرکلراسیون )

مویی که فاقد هر گونه پیگمنت است و رنگ را به سختی قبول می کند برای پوشش بهتر از عمل دانه مصنوعی قبل از رنگ استفاده کنید.

برای پوشاندن مو های سفید پراکنده به طور نا منظم برای مو هایی با ۸۰ درصد سفید در جلوی سر و ۳۰ درصد سفید در قسمت های پشت سر و گردن . برای قسمت های جلوی سر مخلوط یک رنگ پایه با اکسیدان ۲۰ حجمی و برای قسمت های پشت سر رنگ را با اکسیدان ۳۰ حجمی ترکیب کنید .

  • موقعی که مو نیاز به دانه مصنوعی دارد
  • تیره کردن رنگ های روشن
  • تیره کردن مش به رنگ طبیعی مو
  • مو هایی که دانه های رنگی قرمز خود را در اثر گذاشتن رنگ های روشن و دکلره از دست داده اند.
  • بازگشت رنگ سرد به گرم
  • بهتر رنگ گرفتن مو های سفید و مو های اسیب دیده
  • ثابت نگه داشتن رنگ مو در مو های متخلخل و اسیب دیده
  • تغییر پایه رنگ از گرم به سرد و بر عکسبرای تغییر رنگ پایه گرم به سرد باید اول موها را دکاپاژ کرد.برای تغییر رنگ پایه سرد به گرم از دانه مصنوعی استفاده نمایید

مقالات مرتبط