ماسک میوه برای انواع پوست

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ مقالات

ماسک برای پوست خشک:

۱.خیار برای پوست خشک:

خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و بهترین ماسک برای زیبایی پوست های خشک هست.

طرزتهیه ماسک: خیار رو رنده کنید و آب خیار را روی پوست صورت و گردنتون بگذارید و اجازه بدید خشک شود. تفاله های اضافی آن هم به عنوان ماسک دور چشم بگذارید.

۲.روغن زیتون و تخم‌مرغ را امتحان کنید:

 یکی از بهترین ماسک ها و کرم‌های گیاهی برای افرادی است که جنس پوست‌ بسیار خشکی دارند.

طرزتهیه ماسک: یک قاشق چای‌ خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست‌های خود ماسک کنید و برای پاک کردن آن ازصورت از شیر کمک بگیرید.

۳.سیب ‌زمینی ساده ترین ماسک:

 بهترین ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می‌کند.

طرزتهیه ماسک: یک سیب ‌زمینی متوسط را آب ‌پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به ‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بذارید و بعد با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیربه لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز کمک می‌کند.

۴.ماسک هویج و شیر :

قبل از استفاده پوست را چرب نمائید.یک قاشق چای خوری سرشیر را با یک قاشق چای خوری آب هویج مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید.

 ماسک برای پوست چرب:

۱.گل همیشه بهار، مریم گلی:

برای پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده می شود.

طرزتهیه ماسک: دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید.

۲.گوجه فرنگی:

بهترین روش برای تمیز کردن صورت چرب و جوش دار ماسک گوجه فرنگی می باشد.

طرزتهیه ماسک: گوجه فرنگی رو از وسط برش بزنید و کمی فشار بدهید و روی صورت بذارید تا تخم های داخلش هم روی صورت قرار بگیرد و چند دقیقه ای روی صورت باشد.

۳.سیب و عسل:

یک عدد سیب را در پوره کنید سپس ۳قاشق سوپ خوری عسل به آن اضافه کنید خوب هم بزنید تا یکدست شود.ماسک را روی صورت بمالید وبعد از ۱۰دقیقه آبکشی کنید

ماسک پوست جوش دار

۱-ماسک گل ریواس:

برای جوش های چرکی با قاشق مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته ای سه روز برروی پوستتان بمالید

 ۲.ماسک گل ریواس، بابونه،بنفشه:

ابتدا همه گل ها را باهم می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کرده ایم به صورت ماسک روی صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک، پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا پوست صورت ضدعفونی شود.

۳.ماسک خیار و آلوئورا:

خیار و ماست پاک کننده های بی رنگ و آلوئورا نرم کننده و مرطوب کننده است.

۳ قاشق آب خیار تازه را با ۲ قاشق ژل آلوئورا خالص و ۱ قاشق ماست کم چرب مخلوط و آن را روی صورت و گردن بکشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید.

 

مقالات مرتبط