مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

۲۷ آبان ۱۳۹۶ مقالات

اگر شما هم دارای موهای مجعد و وز دار هستید می توانید با یکبار رفتن به سالن زیبایی و کراتینه کردن موهای خود را صاف و درخشان کنید. کراتینه باعث کاهش فر مو می شود با توجه به پروتئین های کراتین که به موهایتان چسباند.

بعد از انجام این کار نیاز به مراقبت و نگهداری زیاد از آن را دارید و باید موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند.در زیر چند مورد را برای حفاظت از موی که کراتینه شده بازگو می کنیم:

زمان خواب

دوام کراتین، بین ۳تا۵ ماه می باشد. مدت زمان این دوام باتوجه به مراقبت از مو می باشد برای اینکار زمان خوابیدن شما باید از بالش های ابریشم یا ساتن که رطوبت موی شما را حفظ و میزان اصطکاک بین مو و بالش رو کمتر می کند، استفاده کنید تا از شکستگی مو جلوگیری کند و موهایتان برای مدت طولانی صاف و براق خواهد ماند. اما پارچه های دیگر رطوبت مو را می گیرد.اگر از خواب بیدار شدید و مشاهده کردید که کمی موهایتان خم شده با استفاده از اتو فورا موهایتان را صاف کنید.

مشکل پیچ خوردگی

بعد از انجام اینکار تا ۴ روز دستکاری زیاد موها باعث پیچ خوردگی زیاد می شود در چند روز اول اصلا از سنجاق سر یا کش سر برای نگه داشتن موهایتان استفاده نکنید.تا ۳ روز بعد از کراتینه کردن به هیچ وجه نباید موی سر خود را خیس کنید اگر اتفاقی خیس شدند سریعا با سشوار خشک کنید.

انتخاب شامپو

از شامپو که دارای فرمول سولفات سدیم می باشد هرگز استفاده نشود زیرا کراتین موهای شما را از بین می برد همچنین آب کلر و شور هم کراتینه رو از بین می برد و از رفتن به استخر و دریا خودداری کنید.در صورت ضرورت برای شنا موهای خود را با نرم کننده مو که نیاز به آبکشی نداشته باشد ماساژ دهید چون باعث میشود کلر و شوری اب به مو نفوذ نکند.
نکته:

  • موها بعد از انجام کراتینه براق و درخشان می شوند ولی دوام زیادی ندارد ۳ هفته بعد از اینکار موهای شما بافت خود را تغییر داد ولی فرم مو از حالت وز بودن و فر بودن تغییری کرد و صاف شده و دوام آن بیشتر از ۲ ماه نمی باشد.
  • اگر واکنش های آلرژیک در خودتان دارید مثل خارش در انتخاب این روش کمی فکر کنید.
  • طی چند هفته بعد از کراتینه کردن در برخی از مصرف کنندگان ریزش مو هم دیده می شود.

 

مقالات مرتبط