مشکلات رایج مو در فصل سرما

۹ دی ۱۳۹۶ مقالات

هر فصلی از سال عوارض های خودش را بر روی موهای شما دارد، مثلا فصل تابستان با هوای بیش از حد گرم و آسیب پذیر از یووی (UV) آفتاب، پاییز و زمستان هم به علت تغییرات محیطی ( سرد شدن و کم شدن رطوبت هوا ) و باعث مشکلاتی در موها می شود، اما شما می توانید با استفاده از محصولات مراقبت از مو از آسیب دیدن موهایتان جلوگیری کنید. در این مقاله مشکلات مو و راه حل آن را برای شما بازگو می کنیم.

کم رنگ شدن موها

در خانم های که موهای رنگ شده دارند که در فصل گرما آسیب های ناشی از شرجی بودن هوا، یووی آفتاب، تاثیر کلر استخر بر روی مو آن ها اثر کرد و با تغییر فصل و وارد شدن به  فصل پاییز و زمستان رنگ موهایشان کم رنگ و کدر می شود.پس برای اینکه موهای درخشان داشته باشید و با مات شدن رنگ مو موهای سفید مشخص نباشد راهکار زیر را انجام دهید:

راه حل

اسپری های مو حاوی محافظ یووی: با این اسپری محافظ علاوه بر پوشش بر روی موها از آسیب یووی خورشید جلوگیری و آن ها را ترمیم کنید.

کلاه شنا: کلر موجد در آب استخر بر روی موها تاثیر مخربی وارد می کند و کم شدن رطوب هوا و سردی هوا هم این آسیب را بیشتر می کند، پس از کلاه شنا استفاده کنید.

تحکیم رنگ: با رسیدن فصل سرما و پایین بودن رطوب هوا خشکی مو پدید می آید برای اینکه رطوبت طبیعی مو حفظ شود از مرطوب کننده ها و شامپوهای مخصوص و از تثبیت کننده رنگ مو می توانید استفاده کنید زیرا کم شدن رطوبت تار مو آن ها را از حالت درخشانی خارج می کند و کدر می شوند.

پوسته ریزی موها

قسمت پوست سر با تغییر فصل سرما دچار پوسته ریزی می شود که همین امر شوره سر را بوجود می آورد.

راه حل

شامپو ضدشوره: شامپو با ترکیب ضد شوره استفاده کنید آن را با انگشتان دستتان بر روی پوست سر  ماساژ دهید و در آخر به طور کامل آبکشی نمایید.

ماساژ با روغن گیاهی: روغن های گیاهی مثل بادام، نارگیل، زیتون شامل چربی های هستند که بواسطه آن ها پوست سر از آن چربی تغذیه می کند.

کاندیشنرهای درمانی: مشکلاتی مانند شوره سر، درماتیت، اگزمای پوست با کاندیشرهای درمانی قابلیت بهبودی را دارند.

استفاده از دستگاه بخور: روشی خوبی برای افزایش رطوبت هوای محیط استفاده از دستگاه بخور یا کتری آب جوش می باشد تا سطح پوست سر و موها خشک نشود.

سوختن موها

تابش شدید نور خورشید سطح موها را داغ می کند و کوتیکول های مو شما را از بین می برد ولی این سوختن طوری نیست که شما بطور واضح متوجه آن بشوید. شما باید با راه حل های که در زیر عنوان کردیم موهایتان را ترمیم کنید تا با وارد شدن به فصل زمستان، سرما باعث آسیب بیشتری بخاطر سوختگی شود.

راه حل

استفاده از سشوار ممنوع: موهای شما که دچار سوختگی شده را نباید با وسایل داغ کننده مثل باد سشوار، اتوی مو، بابلیس در فصل سرد استفاده کرد، این وسایل موها را شکننده و رطوبت مو را کم می کند و آسیب بیشتری بر موهایتان وارد می کند.

تغذیه با کاندیشنر: برای حفظ لطافت موهایتان در پاییز و زمستان استفاده از یک کاندیشنر هفته ای یک بار با ایجاد حفظ رطوبت مو مفیدند و و ضخامت و قدرت تار مو را بالا می برند.

کوتاه و مرتب کردن: برای اینکه شکنندگی موهای شما کمتر شود هر سه ماه یکبار موهایتان را قیچی بزنید اینکار باعث رشد بهتری از ریشه مو می شود. موهای جدید سلامت بیشتری دارند و انتهای مو که آسیب دیده کم کم از بین می روند.

سرم مو: هیدراته کردن مو نقش مهمی در جلوگیری از شکسته شدن مو ها دارد و کوتیکول های مو که آسیب دیده بر اثر گرما زیاد، ترمیم شوند.

مقالات مرتبط