ناخن‌ ها هم سرما می‌ خورند

۳۰ دی ۱۳۹۶ مقالات

با آمدن زمستان علاوه بر مراقبت از خودتان، مراقبت از ناخن هم امری اساسی می باشد، زیرا ناخن ها هم سرما میخورند و آسیب می بینند. عواملی که باعث آسیب دیدن ناخن ها در فصل سرما می شود:

۱- حمام آب داغ که در زمستان استفاده می کنیم.

۲- گرم و سرد شدن محیطی که در آن هستیم.

۳- کار کردن با شوینده های شیمیایی و الکلی بدون دستکش

همه این موارد باعث خشکی و شکنندگی ناخن می شوند، رعایت موارد زیر از پیدایش این نوع عوامل پیشگیری کنید:

مرطوب سازی ناخن

سعی کنید همیشه دستتان را بعد از هر شستشو و بعد از استحمام، با کرم های حاوی مرطوب کننده فاقد بو محافظت کنید، و روی ناخن هایتان هم کرم بزنید تا ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید.

کرم های دارای رایحه خشکی دست و ناخن را بیشتر می کنند.

خیساندن ناخن

شما می توانید هفته ای یک مرتبه ناخن هایتان را به مدت ۵ دقیقه در آب گرم قرار داد و بعد از آن دستانتان را خارج کرده و خشک کنید اما نه بطور کامل، بگذارید مقداری از رطوبت در دستانتان باقی بماند. و بعد به دور ناخن‌ها و پوست دست از یک کرم یا روغن با چربی بالا استفاده کنید مانند وازلین یا روغن زیتون بعد از ماساژ روی پوست و دور ناخن ها وقتی که کاملا جذب پوست شد، دستکش تان را بدست کنید و بگذارید ۱ ساعت به همین شکل بماند.

لاک پاک کن ناخن

برای پاک کردن لاک از روی ناخن هایتان در  فصل سرما ، لاک پاکن های که در آن ها از استون استفاده نشده تهیه کنید. مصرف لاک پاکن را در این فصل کمتر کنید چون استون موجود در این مواد پاک کننده ناخن ها را خشک می کند. ناخن های شما ابزار شما نیستند لطفا به عنوان ابزار از آن ها استفاده نکنید و عادت های ناپسند مثل جویدن ناخن و کندن پوسته های دور ناخن را کنار بگذارید.اگر واقعاً قصد دارید از ناخن‌های خود مراقبت کنید، از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده نکنید، عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید و پوسته‌های کناره‌های ناخن را نکنید.

آبرسانی به ناخن‌

اگر فکر می کنید در فصل سرما بدن به آب نیاز ندارد زیرا  آب بدن مانند فصل گرما از طریق تعریق از بین نمی رود سخت در اشتباهید. بدن شما مانند سایر فصل های دیگه به ۸ لیوان آب در روز نیاز دارد.

لاک ناخن

داشتن لاک بصورت مداوم باعث ضعیف شدن ناخن و تغییر رنگ ناخن می شوند و اکسیژن کافی به ناخن ها نمی رسد. حداقل هر ۲ هفته یکبار ناخن را از داشتن لاک محروم کنید. برای داشتن ناخن زیبا در حین سوهان کشی در چند جهت آسیب بیشتری به ناخن می رسانند همیشه از یک جهت ناخن را سوهان کشی کنید.

دستکش

در فضای بیرون از خانه هم حتماً از دستکش استفاده کنید زیرا سرما و باد ناخن را خشک و شکننده می کند. برای کارهای خانه و استفاده از مواد تمیزکننده و شوینده‌ های شیمیایی، که برای پوست و ناخن‌ ها مضر هستند حتما از دستکش مخصوص کار استفاده کنید.

تغذیه مناسب

با مصرف مواد خوراکی اعم از پروتئین ها، سبزیجات، میوه‌ها و مکمل ها و ویتامین های گروه B و گذاشتن این رژیم های غذایی در برنامه روزانه خود، ناخن هایتان را تقویت کنید.

 

مقالات مرتبط