رنگ مو

۱۹ دی ۱۳۹۶ مقالات

انتخاب رنگ مو، سلیقه ای نیست چون دنیای رنگ مو بسیار گسترده است برای پیدا کردن یک رنگ مو مناسب باید یکسری نکات قبل از رنگ مو را در نظر بگیرید:

شناسایی یک رنگ مو خوب

قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید، رنگ مورد نظر را برای نداشتن حساسیت به آن آزمایش کنید. بهتر است برای تست به بروشور رنگ مو دقت شود طریقه تست به این صورت است که مقداری از رنگ مورد نظر را پشت گوش بزنید اگر بعد از ۲ روز علائم حساسیت (قرمزی، خارش،و…)، اگر دچار حساسیت شدید حتما به دکتر مراجعه کنید.برای خرید رنگ مو را حتما از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت تهیه کنید. از خرید رنگ های باز به شدت خودداری کنید.

ظرف مخلوط رنگ

انتخاب یک ظرف غیر فلزی مناسب است، از یک جفت دستکش استفاده کنید سپس اکسیدان را به اندازه کافی با استفاده از قلم موی رنگ  مخلوط کنید، تا مخلوط یکدست شود. قسمت های از صورت مثل پیشانی و پشت گردن که ممکن در اثر رنگ لک شود را با کرم چرب نگه دارید.از پیش بند برای جلوگیری از رنگی شدن لباس استفاده کنید.

شروع رنگ از کدام قسمت سر

برای شروع رنگ گذاری همه رنگ ها، به خصوص رنگ های روشن باید از پشت سر شروع و رو به جلو ادامه داد. اگر رنگ مو شما تیره است باید از جاهای که تارهای موی شما روشن تر است شروع کنید مانند جلو سر.

نکته: اگر برای بار اول است که می خواهید موهای طبیعی خود را رنگ کنید باید بطور یکنواخت روی تمام تارهای موی شما رنگ کافی وجود داشته باشد برای شروع از انتهای ساقه مو شروع کنید و با ریشه مو کاری نداشته باشید بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، رنگ را روی ریشه مو بگذارید. حدود۳۰ تا ۴۰ دقیقه بسته به نازکی و ضخیم بودن موهایتان صبر کنید.

مرحله آخر رنگ گذاری

بعد از مدت زمان تعیین شده برای ماندگاری رنگ روی تارهای موهایتان نوبت به شستشو می رسد، ابتدا موی سر خودتون را با آب خیس کنید و ماساژ دهید و بعد کف بوجود آمده را با شامپو و نرم کننده مو(کاندیشنر) آبکشی کنید. برای کسانی که موهایشان را فر کردند تا یک هفته باید صبر کنند و بعد شروع به رنگ کنند.

نکته: زمان رنگ گذاری را از مدت مشخص شده بیشتر نکنید. برای بالا بردن دوام رنگ مو تا ۲ روز نباید موها را با شامپو شست تا کاملا رنگ داخل ساقه مو نفوذ کند.

روش رنگ ریشه مو

رنگ کردن ریشه مو مراحل خودش را دارد، ولی چون در رنگ ریشه مو از رنگ کمتری استفاده می کنند، هزینه کمتری در قبالش باید پرداخت کرد.

راه حل رنگی شدن پوست

برای پاک کردن رنگ از روی پوست از وازلین و محلول رنگ استفاده کنید. اگر ناخن هایتان هم دچار این مشکل شده باشند با استفاده از کمی دکلره مو با دوز ضعیف می توانید مشکلاتان را حل کنید.

رنگ مناسب ابرو‌ها

برای هماهنگی بین رنگ مو با ابرو، هیچ وقت از رنگ مو برای رنگ کردن ابرو استفاده نکنید.اگر شما حساسیت و آلرژی نسبت به آن رنگ داشته باشید، و اتفاقی با داخل چشم شما ریخته شود دچار عفونت و یا آسیب همیشگی می شود. در آمریکا سازمان غذا و دارو استفاده همزمان از رنگ مو و رنگ ابرو را ممنوع اعلام کرده است.

مش و لایت

مش ها به دو روش بر روی سر گذاشته می شوند از طریق‌ کلاه بصورت پخش تر (مناسب برای موهای کوتاه) و با فویل که بصورت منظم تر هستند، و آرایشگر تکه‌های روشن را به دلخواه خودش و مشتری انتخاب می‌‌کند که در روش مش با کلاه امکان اینکار وجود ندارد.

شباهت مش با لایت در این است که در مش تعداد رنگ های که می توانیم استفاده کنیم بالای دو رنگ هستند و می توانند طیف رنگی کاملاً متفاوتی داشته باشند.اما در لایت فقط از دو رنگ مشابه استفاده می کنیم با این تفاوت که یکی از آن ها پررنگ تر و دیگری کمرنگ تر می باشد.رنگ لایت خوب می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی موهای شما داشته باشد. رنگ لایتی مناسب شماست که با رنگ هاله ای که در چشمانتان وجود دارد نزدیک باشد.

رنگساژ

رنگی که با مخلوط آب در آن ضعیف شده را رنگساژ می گویند. مدت زمان ماندن رنگساژ ۱۰ دقیقه و یا کمتر است، طریقه ی استفاده کردن از رنگساژ مانند زدن شامپو به مو می باشد. رنگ استفاده شده برای رنگساژ، از پایه دکلره یک شماره تیره تر است.

شما برای شناخت بیشتر رنگ شناسی می توانید با فراگیری آموزش کار با مواد زیبایی مو در بهترین سالن زیبایی، برگزار می شود اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

مقالات مرتبط