از بین بردن لکه ها و جوش های صورت قبل از عروسی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مقالات

نمایان شدن جوش های قرمز درست چند روز قبل از عروسی شما را نگران می کند، در این مطلب قصد داریم شما را با روش های بهبود جوش ها آشنا کنیم. برای درمان جوش و لک از روش های غیراصولی استفاده نکنید زیرا نتیجه آن ماندن جای لک و قرمزی جوش هایتان می باشد.

انواع راهکارهای طبیعی و گیاهی درمان جوش صورت قبل از عروسی

  • درمان جوش و لک صورت با استفاده از قرص آسپرین

قرص آسپرین یکی از  داروهایی آرامش بخش ملایم که در همه جا هم یافت می شود، به دلیل خواص بیشماری که دارد برای درمان جوش صورت به عنوان ماسک صورت از آن استفاده می شود، برای اینکار قرص را خرد کنید و کمی آب به آن اضافه کنید تا مخلوط خمیری به دست آورید ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته و بعد از خشک شدن از روی صورت بکنید و با آب ولرم بشورید.

نکته:

از این ماسک یک بار در روز می توانید استفاده کنید.

  • درمان جوش و لک صورت با استفاده از ماست

ماست خوراکی، می تواند به عنوان یک روش خوب برای کاهش جوش صورت به شما کمک کند، استفاده از ماسک ماست از قدیم روشی برای درمان التهاب پوست بوده است. طریقه استفاده از ماسک ماست خیلی راحت است انتخاب نوع ماست به پوست شما بستگی دارد اگر پوست خشکی دارید از ماست پرچرب استفاده کنید،(اگر هم در تشخیص نوع پوست خود تردید دارید و علاقمند به یادگیری فوت و فن اصولی پوست هستید از این پس در سالن زیبایی الماس نشان با شرکت در دوره های آموزشی پوست فرصت را غنیمت بشمارید)  کمی از ماست را درون ظرف ریخته و با مقداری آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، با آب صورت را بشورید.

نکته:

از این ماسک دو بار در روز حتما استفاده شود.

  • درمان جوش و لک صورت با استفاده از سرکه سفید

اگر دنبال یک ضدعفونی کننده طبیعی هستید پس سرکه سفید را انتخاب کنید، سرکه سفید با کثیفی های پوست مبارزه می کند برای از بین بردن جوش های صورت با پنبه کمی از سرکه را روی جوش بگذارید بماند. برای کسانی که صورتشان کک دارد بهتر است از مخلوط سرکه با آب روی پوست استفاده کنند و بعد از آن از کرم استفاده کنند.

  • درمان جوش و لک صورت با استفاده از چای سیاه

باتوجه به خواص درمانی چای سیاه برای سلامتی بدن با داشتن ویتامین های ای، سی و ب ۱۲ و برخی از مواد معدنی برای پوست مفید است. یک روش فوری تا قبل از مراسم عروسی گذاشتن چای کیسه ای بر روی جوش های صورت است، چای کیسه ای را بعد از استفاده وقتی که سرد شد روی جوش و لک بگذارید. چای سیاه باعث سفت شدن پوست می شوند.

راهکار غیر طبیعی درمان جوش صورت

  • ژل پاکسازی صورت

این ژل را می توانید داروی درمان آکنه یا جوش های صورت  نامید که می توانید از داروخانه های معتبر تهیه کنید، تنوع این ژل ها بالاست. ژل پاکسازی صورت ضد جوش را هر شب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید و اجازه بدهید تا جوش ها خشک شوند.

نکته:

بعد از استفاده از ژل پاکسازی به هیچ وجه از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید.

مقالات مرتبط