محل مناسب نگهداری از محصولات آرایشی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ مقالات

لوازم آرایشی هم مانند مواد غذایی اگر در دمای معینی قرار نگیرند خراب و فاسد می شوند، حفظ محصولات آرایشی که درب آن ها باز شده است بسیار حائز اهمیت است. یکی از ویژگی های که یخچال دارد دمای ثابتش است که همین مورد دلیل مهمی برای کارشناسان پوست و زیبایی شد تا دمای خنک یخچال را محیط مناسبی برا محافظت و بیشتر کردن عمر  لوازمات آرایشی که اغلب از ترکیبات نظیر آب یا روغن و موم هستند بداند زیرا این ترکیبات در گرما باعث از هم گسیختگی می شوند.

در مقاله امروز با نکات نگهداری بعضی از مواد آرایشی که به دمای یخچال برای سالم ماندن نیاز دارند آشنا می شویم:

انواع لوازم آرایشی که باید در دمای یخچال قرار داده شوند:

لوازم های آرایشی طبیعی مانند محصولات امروزی نگهدارنده ندارند و نسبتاً عمر کوتاه تری هم دارند باعث رشد باکتری می شوند و بخاطر همین قضیه باید پس از باز کردن درب، آن ها را بلافاصله در یخچال قرار داد.

ماسک‌های صورت

طبق تحقیقات انجام شده در مورد ماسک صورت این بوده است که انواع ماسک ها اعم از مرطوب کننده، ترمیم کننده و در یخچال باشند بهتر است. به ویژه برای کسانی که دارای جنس پوست قرمز و حساسی هستند چون سرما باعث کاهش قرمزی و التهابات پوست می شود.

کرم ضد آفتاب

قرار دادن کرم ضدآفتاب روی میز توالت و در دمای اتاق خاصیت و SPF آن را نسبت به تابش اشعه ماورا بنفش خورشید به مروز زمان کم می کند.

کرم دور چشم

استفاده از کرم های دور چشم برای محافظت پوست دور چشم از کبودی و چروک است، حالا اگر چشمانتان حالت پف دارند کرم دور چشمتان را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود، وبعد مورد استفاده قرار دهید. در کل دمای پایین چه دمای آب برای شستشو باشد چه مواد آرایشی سرد باعث می شوند مویرگ های زیر چشم منقبض شوند و التهاب و پف چشم را کم می کند.

کرم‌ ضد جوش

شرایط نگهداری دمای استاندارد کرم های ضد آکنه در  بروشور  همراه با آن ذکر شده است عمل کردن به آن باعث می شود خاصیت درمانی این کرم ها از بین نرود.

خط چشم

اگر تبحر خاصی در کشیدن خط چشم های مایع ندارید می توانید از نوع مدادی آن برای کشیدن یک خط چشم تمیز و صاف استفاده کنید حتماً مداد چشم را تراشیده و به مدت ده دقیقه در دمای یخچال قرار دهید اگر هم زمان زیادی ندارید آن را در مدت کمتر در فریز بگذارید.

رژ لب و برق لب

برای اینکه رژلبتان شکل خودش را حفظ کند و بتوانید از آن به مدت طولانی استفاده کنید نباید آن را در محل های گرم قرار بدید گرما باعث خرابی روغن داخل رژلب می شود. نگهداری رژلب در محل های سرد و یا دور از گرما باعث دوام و آسیب ندیدن مواد شیمیایی آن می شود.

محصولات آرایش مایع

این مورد شامل محصولات مایع مثل ابزار آرایشی ابرو، ریمل، چشم و… می شود، عمر مفید این محصولات بعد از باز شدن درب آن ها به مرور کم می شود قرار گرفتن ریمل مژه در دمای بالا باعث رشد باکتری های در ریمل می شود پس برای جلوگیری و بالا بردن دوام آن را در یخچال نگهداری کنید.

لاک ناخن

دور نگه داشتن ناخن از گرما و نور خورشید باعث جلوگیری از کم شدن غلظت آن می شود، هنگامی ‌که لاک ناخن زیر نور خورشید و گرما قرار می‌گیرد، غلظت لاک ناخن کم می‌شود، حتی گاهی ممکن است دچار تغییر رنگ شود و رنگ واقعی خود را از دست بدهد پس اگر می خواهید مایع لاک شما رقیق بماند بهترین محل برای نگهداری آن ها در یخچال است.

 

 

 

مقالات مرتبط