راه حل درمان قرمزی پوست بعد از انجام اپیلاسیون

۳ خرداد ۱۳۹۷ مقالات

برای حفظ آراستگی در خانم ها اپلاسیون کردن یا همان زدودن موهای زائد یکی دیگر از رکن ها در نظافت شخصی به حساب می آید، اغلب خانم های که از روش های دیگر حذف موهای زائد راضی نیستند از این روش برای کم شدن مو و از بین بردنشان استفاده می کنند. این روش چون موها را از ریشه شان جدا می کند باعث شده که استقبال زیادی از آن شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که وقتی موهای زائد از ریشه کنده می شوند ممکن است باعث التهاب و قرمزی پوست و یا حتی سوزش و جوش شود اما این حالت موقتی بوده و در طی زمان از بین می رود ولی انجام بعضی از روش ها  برای مراقبت از پوست سرعت بهبود قرمزی پوست را بالا برده و پوست شما زودتر به حالت اول برمی گردد.

انواع روش های بهبود قرمزی پوست بعد از انجام اپلاسیون

استفاده از ماسک های طبیعی صورت

ماسک آلوئه ورا

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا خاصیت ترمیمی دارد می توانید هم از مایع گیاه آن هم از ژل آلوئه ورا برای رفع قرمزی پوست خود استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس و بابونه

با داشتن خواص زیادی که این روغن ها دارد از جمله خاصیت ضدعفونی کننده کنندگی صورت با مخلوط مقدار مساوری از هرکدام و ماساژ بر روی پوست به کم کردن التهاب و قرمزی پوست کمک کنید علاوه بر این روغن، روغن های دیگری مانند جوجوبا، رزماری و روغن گل همیشه بهار برای رفع قرمزی تاثیر بسزایی دارند.

ماسک خیار

بهترین روش برای کم کردن التهاب پوست ناشی از اپلاسیون استفاده از ماسک میوه خیار است خیار با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان از بین برنده سوختگی خفیف، التهاب و قرمزی می باشد با ترکیب کردن خیار رنده شده خنک با مقداری ژل آلوئه ورا و دادن ۲۰ دقیقه زمان به آن از قرمزی پوست خود کم کنید.

ماسک جو بلغور دو سر

با مخلوط کردن مقداری جو پرک شده با آب خمیری بوجود می آید این خمیر را بر روی قسمت های که دچار آسیب پوستی شده گذاشته و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشورید شما می توانید از این ماسک می توانید در هفته ۴ دفعه استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به غیر از داشتن خاصیت برای سلامتی بدن در بحث زیبایی پوست و مو هم کاربرد دارد، یکی از کاربردهای دیگر آن در کاهش سوزش، التهاب پوست است. با اسپری کردن یک لیوان سرکه سیب رو پوست و یا با زدن  پنبه آغشته شده به سرکه سیب بر روی قسمت های که ملتهب هستند پوست خود را سریعتر درمان کنید.

نکته مهم:

  • مصرف چند عدد آنتی اسید قبل از اپلاسیون باعث جلوگیری از ترشح ماده هیستامین می شود و همین امر از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند.
  • شستشو ملایم قبل و بعد از اپلاسیون، باعث می شود پوستتان واکنش زیادی به کشیده شدن ندهد و حساس نشود.
  • شستشو با آب گرم بعد از وکس و اپلاسیون پوست را تحریک تر می کند بعد از اپلاسیون وارد آب دریا نشوید نمک دریا پوست را حساس تر می کند.
  • برای استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مثل عطرها و مام ها و…سعی کنید تا یک روز بعد از انجام اپلاسیون استفاده نشود چون باعث حساسیت پوستی می شود.

مقالات مرتبط