آرایش مخصوص افراد عینکی

۷ تیر ۱۳۹۷ مقالات

اگر شما هم چشمان ضعیفی دارید و ناچار به گذاشتن عینک روی صورتتان هستید و آرایش صورت را از خود محروم کرده اید. نگران نباشید در ادامه مطلب نکات اصولی را بخوانید تا بتوانید یک میکاپ زیبا از پشت قاب عینک داشته باشید، ضمناً آرایش خانم های عینکی کمی با بقیه افراد متفاوت است.

توجه داشته باشید که اینکه چگونه آرایش دقیق برای چشم تان داشته باشید حتما به شماره چشم بستگی دارد، شیشه عینک‌ها، چشم ها را درشت تر از حالت عادی یا ریزتر می کنند که با آرایش مناسب می توانید این مورد را اصلاح کنید.

توصیه های آرایشی برای خانم های عینکی

مدل عینک

  • یکی از تاثیرگذارترین موارد در وقتی که آرایش می کنید فرم، رنگ عینک و رنگ شیشه عینک تان است، اگر آرایش شما با فریم عینک متناسب نباشد جلوه خوبی ندارد، اگر شیشه عینک تان رنگی است باید رنگ آرایش چشم هایتان پررنگ باشد تا رنگ شیشه آن را مخفی نکند.

آرایش در عینک های قاب بزرگ

  • اگر از عینک با قاب بزرگ استفاده می کنید، چشمان خود را باید با سایه های رنگ خنثی برجسته و بزرگ نشان دهید می توانید با کانتورینگ قسمت های که دوست دارید بیشتر مشخص باشند را روشن کنید پس در اینجا شما می توانید زیر چشم تان را روشن کنید، برای اینکه سایه به زیبایی با فریم عینک منطبق باشد از دو سایه روشن و تیره استفاده می کنیم. سایه روشن را روی تمام سطح پلک می زنیم و بعد از آن سایه تیره را در قسمت بالایی و بیرونی پلک چشم با زاویه شبیه حرف (د) استفاده می کنیم و در آخر از همان سایه اولی رو تمام سطح پلک می زنیم تا باهم ترکیب شوند خط چشم پهن و تیره مناسب این فرم عینک است تا چشمان شما درشت تر شود و از قاب عینک قابل مشاهده باشد خط چشم را هم برای پلک بالا و هم پلک پایین بکشید.

آرایش ابرو در عینک های قاب بزرگ:

  • اگر فریم عینک با فریم بزرگ را انتخاب کرده اید و  مدل ابرویتان قوس دارد پس لطفا برای ابرو آرایش سبک انجام دهید. ابروها باید دیده شوند و عینک نباید روی ابروها را بپوشاند.

آرایش در عینک های قاب کوچک

  • خیلی از متخصصین چشم برا این عقیده هستند که اگر فریم عینک شما کوچک و ظریف است، آرایش چشم کاملاٌ طبیعی داشته باشید سعی کنید از سایه های پر زرق و برق و درخشان استفاده نکنید برای انتخاب خط چشم برای قاب های نازک و ظریف از خط چشم روشن مثل قهوه ای استفاده می کنیم تا حالت طبیعی تری داشته باشد مدل خط چشم را می توانیم دنباله دار انتخاب کنیم یا به اصطلاح گربه ای. برای قشنگ تر شدن حالت چشم ریمل را فراموش نکنید ولی قبل از زدن ریمل برای مرتب کردن مژه ها فرمژه بزنید.

آرایش ابرو در عینک های قاب کوچک:

  • اگر ابروهای روشنی دارید با استفاده از مداد و یا سایه ابرو کمی ابروهایتان را پر کنید.
  • اگر ابروهای نازکی دارید و موهایتان هم بور است بهتر است خیلی ابروهایتان را تیره نکنید.
  • اما اگر ابروهایتان تیره و نازک است می توانید ابروهایتان را پهن کنید.

نکته: اجازه دهید به طور کامل آرایش چشم تان خشک شود و بعد عینک را روی صورت خود قرار دهید.

آرایش لب

آرایش چشم در آرایش لب تاثیر زیادی دارید اگر آرایش چشم تان شامل ریمل و خط چشم نازک است خب بهتر است رنگ رژلب طبیعی باشد.

  • اگر فریم عینک تان رنگی است رنگ رژلب را روشن و یا همانند رنگ فریم انتخاب کنید و آرایش چشم کمتری انجام دهید. داشتن عینک توجه افراد را از روی لب‌ های شما می‌ گیرد پس رنگ‌هایی مانند سرخابی و بنفش بهترین انتخاب برای خانم‌ های عینکی است.
  • اگر فریم عینک تان تیره باشد  رژلب صورتی پررنگ شما را جذاب می کند.

برای تغییر فرم چشم ها، سیاهی و گودی زیر آن کانسیلر را فراموش نکنید.

اگر شما هم دنبال آموزشگاهی هستید که متدهای آرایشی را بصورت تخصصی و فوق تخصصی با کلاس های خصوصی آموزش دهد پس دوره های آموزشی الماس نشان را از دست ندهید.

مقالات مرتبط