آشنایی با تکنیک های رنگ مو

۲۶ مهر ۱۳۹۷ مقالات

از آنجایی که رنگ مو یکی از تغییراتی است که خانم ها برای زیباتر شدن و تنوع از آن بهره می برند روش های زیادی برای آن وجود دارد آخرین روش های که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد  بالیاژ، آمبره، سامبره، کالر ملتینگ و فویل این موارد تکنیک های جدیدی هستند که امروزه از آن ها در آرایش رنگ موها استفاده می شود این اصطلاحات هرکدام با هم کارایی متفاوتی دارند.

انواع تکنیک های رنگ مو

انتخاب یک روش مناسب و صحیح میان تکنیک های رنگ مو باعث تغییرات زیادی در چهره افراد می شود ولی قبل از شروع باید با این روش ها آشنا شوید.

۱- تکنیک آمبره

وقتی بخواهیم در درجه روشنی موها تغییر ایجاد کنیم به اصطلاح می گوییم رنگ مو آمبره شده است آمبره از پرطرفدارترین تکنیک ها در میان خانم ها می باشد، در این روش یکی از مراحل کار دکلره کردن موها و از بین بردن رنگ مو قبلی است تا ریشه اصلی مو مشخض شود.

اینکار باید توسط آرایشگران ماهر انجام شود تا موها خیلی دکلره نشود.

تفاوتی که آمبره با سامبره دارد در این است که رنگ تیره از ریشه مو شروع می شود و بطور درجه بندی تا رسیدن به ساقه مو روشن می شود.

۲- تکنیک بالیاژ

بالیاژ یکی از تکنیک های رنگ مو با دست است آرایشگران در این نوع روش از روش سنتی فویل استفاده نخواهند کرد.برای هایلایت کردن مو از بالیاژ استفاده می کنند.

ویژگی خوبی که بالیاژ دارد این است که نیاز به ریشه گیری ندارد و به دلیل استفاده از ترکیب زیادی از چند رنگ ظاهر طبیعی از ریشه تا نوک مو به شما می دهد.

از این تکنیک می توانید در روش آمبره و سامبره هم استفاده کنید.

۳- تکنیک سامبره

به ترکیب تکنیک بالیاژ و آمبره سامبره می گویند. سامبره روشی جدیدتر از روش های دیگر است مانند روش آمبره درجه روشنایی از تیره به روشن است ولی با این تفاوت که این تغییرات روشن شدن ملایم تر از ریشه به ساقه است.

۴- تکنیک کالرملتینگ

برای افرادی که موهای خیلی روشنی دارند مناسب است و دوست دارند ریشه های تیره داشته باشند این روش مراحل سختی دارد.

۵- تکنیک فویل

یکی از روش های سنتی و قدیمی آرایشگران محسوب می شود که برای هایلایت کردن مو به دلیل مدیریت و کنترل راحتر مورد استقبال قرار گرفته است. تنها عیبی که این روش دارد میزان هزینه بالا نسبت به چهار روش قبلی می باشد.

توجه:

در روش های گفته شده تمدید رنگ مو با زمان کمتری اتفاق میفتد این موضوع به رنگ ریشه مو بستگی دارد اگر ریشه مو سفید یا خاکستری باشد باید بطور منظم در فاصله های یکسان رنگ مو آمبره یا سامبره را روی موهایتان تجدید کنید.

 

مقالات مرتبط