کاربرد هایلایتر صورت در آرایش عروس

۶ دی ۱۳۹۷ مقالات
هایلایتر صورت

نقش هایلایتر صورت: عروس خانم هایی که صورت لاغر و ماتی دارند اغلب برای آرایش شب عروسی دل نگرانی های دارند که می توانند از وسیله آرایشی بنام هایلایتر صورت کمک بگیرند. هایلایتر به شما کمک خواهد کرد که بخش های از صورت را که به نسبت کوچک تر از سایر بخش های دیگر است بزرگ تر و بلعکس آن یعنی باریک تر کنید، در واقع هایلایتر یکی دیگر از وسایل آرایش عروس برای متعادل سازی فرم صورت است.

برای داشتن چهره خاص و تغییر ات چشم گیر در مراسم عروسی می توانید در زمان زیرسازی آرایش از این ابزار شگفت انگیز جهت برجسته سازی گونه، لب، باریک نشان دادن بینی و یا استفاده به عنوان سایه ای براق برای چشم ها از آن استفاده کنید در ادامه بیشتر با ابزار آرایشی هایلایتر آشنا می شویم.

 

هایلایتر چیست

هایلایتر ( highlighter ) همان براق کردن صورت و یکی دیگر از محصولات آرایشی زیرساز است، همانطور که از نام محصول مشخص است در زمینه درخشان کردن صورت بصورت صاف و یکدست و برجسته کردن نواحی صورت قابلیت دارد، هایلایتر در لیست ابزارهای آرایشی برای زیر ساز گریم صورت استفاده می شود.

یکی از روش ها برای جذاب و جوان کردن صورت است در نقاطی از صورت که نیاز دارید بیشتر دیده شود با استفاده از یک هایلایتر خوب در قسمت های از چهره می توانید آن را پهن و نمایان تر کنید.

هایلایترها انواع گوناگونی دارند که بسته به جنس پوست کارایی متفاوتی دارند.از آنجایی که هایلایتر صورت مکملی برای میکاپ است قبل از استفاده از آن با شناخت استفاده درست از آن موجب زیبایی بیشتری می شود، همچنین زیاده روی در استفاده از هایلایتر نتیجه خوبی نمی دهد.

انواع هایلایتر صورت

برای اینکه نواحی برجسته صورت را درخشان کنیم ابتدا باید با تنوع هایلایتر پوست آشنا شویم،شناخت نوع و تشخیص رنگ هایلایتر یکی از کارهای پیدا کردن هایلایتر خوب متناسب با پوست صورت است.

از نظر جنسیت هایلایترها به سه دسته مایع، پودری و کرمی تقسیم می شوند که استفاده از هر کدام این هایلایترها با توجه به نوع و رنگ پوست قابل استفاده خواهد بود. در زیر انواع هایلایتر صورت را توضیح خواهیم داد.

هایلایتر مایع

این مدل از هایلایتر بدلیل کارایی بیشتر نسبت به دو مدل بعدی پرطرفدارترین هایلایتر شناخته شده است. داشتن بافت سبک و نرم هایلایتر مایع روی پوست و چند کاربره بودن(گونه/لب/ سایه چشم) موجب این علاقمندی شده است.

اگر دوست دارید درخشش روی صورت با هایلایتر ملایم باشد حتما از هایلایتر براق در طیف رنگی هلویی و طلایی را را در کنار یک کرم پودر مورد استفاده قرار دهید.

هایلایتر مایع در رنگ های مختلف ومناسب جهت کانتورینگ و استروبینگ بوده همچنین برای عروس خانم هایی که دارای پوست مات و خشک هستند و می خواهند درخشندگی صورت را در طول برگزاری جشن حفظ کنند ایده آل می باشد.

هایلایتر پودری

اگر دوست دارید برای شب عروسی آرایشی طبیعی داشته باشید و ظاهرتان در شب عروسی مثل همیشه و معمولی باشد استفاده از هایلایتر پودری گزینه خوبی است.

هایلایتر کرمی

برای عروس خانم هایی که خواهان تغییرات زیاد و چشم گیری روی صورت شان هستند هایلایتر کرمی و جامد مناسب است، توجه داشته باشید که استفاده زیاد از هایلایتر کرمی باعث مصنوعی شدن چهره می شود پس اینکار نیاز به تجربه دارد.

هایلایتر کرمی را می توانید در بخش های چانه، گونه و تیغه بینی با کمک انگشت پخش کنید، برای آرایش لب و حجیم کردن لب ها در زیر و بالای لب از هایلایتر کرمی استفاده می کنند.

 

 طرز استفاده از هایلایتر مایع

از هایلایتر مایع برای پوست های خشک استفاده می شود برای آماده سازی پوست خشک برای آرایش عروس قبل از شروع به استفاده از کرم پودر با یک هایلایتر مایع پوست را مرطوب سازی می کنند از آنجایی که رنگ هایلایتر مایع تنوع زیادی دارد پیشنهاد آرایشگران حرفه ای انتخاب رنگ زرد متمایل به سبز است زیرا با بسیاری از چهره ها هماهنگی لازم را دارد.

 

برای شروع چند قطره از هایلایتر را روی نوک بینی، استخوان گونه و اطراف لب ریخته و با انگشت یا پدهای آرایشی هایلایتر را محو می کنیم اکلیل ظبیعی که در داخل هایلایتر مایع قرار دارد بعد از استفاده درخشندگی طبیعی به پوست شما می دهد.

در حال حاضر در بازار رقابتی انواع هایلایترهای تقلبی و اصل موجوده که بازه قیمت هایلایتر براق از ارزان ترین تا گران ترین با توجه به برندهای مختلفی که وجود دارد متفاوت است. برای خرید یک هایلایتر خوب می توانید از  سالن های زیبایی و آرایشگرانی که در زمینه گریم صورت تخصص دارند مشورت بگیرید.

هایلایتر صورت

مقالات مرتبط