با چسبندگی مژه ها چه کنیم؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۷ مقالات
چسبندگی مژه

چسبندگی مژه ها یکی دیگر از مشکلاتی است که در حین آرایش مژه چشم با ریمل، آزار دهنده است برای اینکه بهترین روش آرایش مژه را داشته باشیم و بتوانیم به آسانی مژه های بلندتر و پرپشت را تجربه کنیم با رعایت نکات زیر می توانید چشم ها را بدون چسبیدن مژه ها به همدیگر خوش حالت کنید پس همین حالا یک ابزار آرایشی برای مژه ها را انتخاب کنید و با خواندن راهنمای زیر به مژه های زیبا و دلخواهتان برسید.

علت چسبندگی مژه ها

زمانی که از لوازم آرایشی مژه استفاده می کنیم مانند ریمل ها که یکی از ابزارهای پر استفاده در زیبا جلوه دادن مژه ها می باشد به دلیل داشتن ترکیباتی که در بعضی از ریمل ها وجود دارد و یا استفاده طولانی مدت از ریمل و غلیظ شدن مواد داخل آن موجب چسبندگی مژه ها و بد شکل شدن مژه شده و مژه ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می دهند. و همچنین بدلیل رشد باکتری و میکروب روی مواد فاسد شده ریمل مشکلاتی دیگری مثل عفونت چشم را به همراه دارد عوامل دیگری مانند نوع برس ریمل، نوع صحیح ریمل زدن مژه ها هم در این قضیه سهیم هستند.

ریمل یکی از محصولاتی است که بعد از باز شدن درب آن عمر استفاده از آن خیلی کم است، حدودا سه ماه بعد از باز شدن درب آن مواد داخل ریمل شروع به خشک شدن می کنند و همین باعث می شود وقتی شما برس ریمل  را روی مژه ها میگذارید ب علت جرم با سنگین شدن مژه و چسبندگی مواجه می شوید. پس این نشانه خوبی است که متوجه شوید زمان تعویض ریمل فرا رسیده  و باید به خرید یک ریمل مناسب فکر کنید و ریمل قدیمی خود را دور بندازید دقت کنید که برای رقیق شدن مواد ریمل از آب استفاده نکنید زیرا آب فضای خوبی برای رشد میکروب است و اینکار به ضررتان تمام می شود.

جلوگیری از چسبندگی مژه ها

اگر دوست دارید دیگر مژه هایتان به یکدیگر نچسبند و ظاهری زشت پیدا نکنند، در حین استفاده از ریمل حتما موارد زیر را به خاطر بسپارید.

نظافت برس ریمل

جرم های رو برس عامل دیگر چسبندگی مژه ها هستند یا آن را به سطل زباله بیاندازید یا اینکه آن را نظافت کنید، بهترین برس برای ریمل باید عاری از هرگونه جرم باشد.

تمیز کردن برس ریمل با آب

برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها با ریمل بعد از هر بار استفاده از آن قبل از بستن درب آن، برس را بشورید به این صورت که حدود ۵ دقیقه در یک لیوان آب داغ قرار دهید و آب را دور ریخته و دوباره برس را داخل آب قرار دهید، شستن برس ریمل باعث راحت شانه کردن مژه ها می شود.

تمیز کردن برس ریمل با دستمال کاغذی

هفته ای یک بار با یک دستمال یک بار مصرف برس ریمل را به خوبی تمیز کنید تا جرم های که روی برس پوشیده شدن پاک شوند.

چسبندگی مژه ها

درمان چسبندگی مژه

اگر بی تجربه و بی اطلاع بودید در زمینه آرایش مژه ها و گرفتار این چسبندگی شدید و نظم آرایش شما بهم ریخت کافیست با انجام نکاتی که گفته می شود از این مشکل پیشگیری کنید.

  • قبل از شروع کشیدن ریمل، برای آماده سازی مژه ها و  داشتن یک آرایش زیبا مژه ها را با دست یا شانه مخصوص مژه جدا کنید سپس پرایمر را روی مژه ها بزنید.
  • به شیوه درست ریمل بزنید از پایین به بالا برس بکشید حتی کمی بالاتر از ریشه مژه ها کمک می کند تا چسبندگی مژه ها کمتر شود.
  • زمانی که برای کشیدن ریمل به مژه ها صرف می کنید دقت کنید که مایع زیادی روی برس ریمل نباشید چون این مایع ها باعث گلوله شدن رو مژه می شود.
  • به امید زیبایی بهتر چشم ها و مژه ها نیازی نیست چندین بار برس ریمل را روی مژه ها بکشید نتیجه ای جز نامرتبی مژه ها ندارد دو تا سه لایه برای ضخیم شدن مژه ها کافی می باشد.

اگر می خواهید محصولات آرایشی دیرتر فاسد شوند بعد از پایان کار با این ابزارها بستن محکم دربشان توصیه می شود اینطوری اجازه ورود هوا و میکروب به داخل محصول مسدود می شود. نگهداری ریمل در مکان های سرد و خشک و دور از حرارت به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند.

اگر از ریمل زدن برای داشتن مژه های بلند و خوش حالت خسته شدید و دنبال روشی ثابت و دائمی هستید گزینه کاشت مژه می تواند مشکل شما را حل کنید پیدا کردن آرایشگاه کاشت مژه در تهران از دغدغه های  خیلی از افراد است. اما سالن زیبایی الماس نشان با مشاوره دادن به صورت کاملا تخصصی و علمی به مشتری قبل از انجام خدمات زیبایی و آرایشی استرس و نگرانی شما را کمتر می کند و در محیطی مطلوب خدمات شما را به نحواحسن انجام خواهند داد.

مقالات مرتبط