ریباندینگ مو چگونه انجام می شود

۲۹ اسفند ۱۳۹۷ مقالات
ریباندینگ مو

افرادی هستند که بطور ژنتیکی و طبیعی جنس موهایشان فر و مجعد است، از آنجایی که این دسته از موها نیاز به مراقبت و حفاظت بیشتری نسبت به موهای لخت دارند، نگهداری و مراقبت از موی فر برای خیلی از افراد سخت و دشوار است از این رو پیشنهاد ما برای این دسته از افراد صافی مو به روش ریباندینگ می باشد.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندیگ مو یا اسم دیگرش صافی مو به روش ژاپنی می باشد که وظیفه صاف کردن موها را برعهده دارد حدودا این روش ۲۵ سال است که به ثبت رسیده است. در کار ریباندیگ مو تقریباً ۸۰ درصد به ما صافی را می دهد اما فقط روی موهای کاملاً طبیعی و صدرصد طبیعی انجام می شود. یعنی اگر موی شما قبلا رنگ و مش شده است یا کار موادی روی مو انجام شده است دیگر نمی توان کار ریباندینگ را با محصولات ریباندیگ صافی را روی مو انجام دهیم.

ماده اصلی که در محصول صافی مو استفاده شده، آمونیوم تیوگلیکولات است و در سه مرحله که در مجموع سه الی چهار ساعت بسته به آسیب دیدگی و نوع و اندازه بلندی مو انجام می شود یک صافی کاملاً لخت به ما می دهد به اصطلاح به آن صافی ژاپنی گفته می شود، چون مانند موهای افراد ژاپنی کاملا لخت و صاف بدوت هیچ گونه حالتی در واقع حاصل کار است اما در واقع این رو باید در نظر بگیریم که اگر رشد ریشه داشتیم یعنی تقریبا یک فردی موهای خود را با ریباندیگ صاف می کند و یک صافی صدرصد می گیرد اما ریشه هایی جدید دقیقاً با همان ساختار قبلی و ژنتیکی فرد رشد می کند و مجدد موهای جدید با حالت فر در می آیند این کار را می توانند بعد از گذشت ۷ ماه مجدد تکرار کنند روی قسمت های که رویش جدید داشته است نه در قسمت های که قبلا ریباندیگ انجام شده است.

مزایای ریباندینگ مو

  • صاف نگه داشتن موها بصورت مادام العمر
  • عدم بازگشت به حالت فر و وز حتی در اثر خیسی و رطوبت
  • همیشه و در همه جا مرتب و حالت دار

عوارض ریباندینگ مو

این روش با وجود زیبایی زیادی که به مو می دهد و مزایایی که دارد شامل معایبی هم می باشد:

  • خشک شدن موها که حتما باید از نرم کننده های مو استفاده شود
  • هر ۶ ماه یکبار نیاز به چک کردن دارد
  • فقط برای موهای تیره رنگ و طبیعی قابل استفاده است
  • بعد از انجام ریباندینگ مو  مو فرم و حالت نمی گیرد
  • با استفاده از دکلره و رنگ های روشن نمی توان مو را روشن کرد

ریباندینگ یا کراتینه

صافی مو با کراتین احیاء هم روش رایج دیگری برای صافی مو می باشد که مزایا و معایب خودش را دارد. هر دو تکنیک جهت ترمیم و تقویت موها و در نهایت صافی مو استفاده می شوند تنها تفاوت ریباندیگ و کراتینه  در این است که در روش کراتینه مو هیچ تغییری در ساختار مو وارد نمی شود و ۸۰ درصد صافی و ۸۰ درصد احیاء تضمینی دارد. اما در روش ریباندینگ با تغییر و از بین بردن ساختار گوگردی مو باعث صافی مو می شود این روش هم صدرصد تضمینی است.

اگر دوست دارید بعد از صاف شدن موهایتان را حالت دار و دکلره کنید از کراتین احیاء کننده مو می توانید استفاده کنید  اما دوام حداکثری آن ۶ ماه می باشد. ولی اگر دنبال این هستید که برای همیشه با فر بودن موها و روشن بودن موها خداحافظی کنید ریباندینگ مو روش مناسبی است.

نکته: برای شستشوی مو ریباندینگ شده از شامپوهای مخصوص و کاندیشنر با مشورت آرایشگر خود استفاده کنید.

ریباندینگ مو

اندازه قدی مو قیمت ریباندینگ مو را تعیین می کند  البته کیفیت مواد ریباندیگ و سالن زیبایی که این خدمات را انجام می دهد در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد.

کسانی که دوست دارند آموزش ریباندینگ مو را ببینند می توانند به قسمت خدمات آموزشی و آرایشی الماس نشان مراجعه کنند و در قسمت کار با مواد با ثبت نام می توانند نحوه انجام کار این محصولات را دقیقا یاد بگیرند.

مقالات مرتبط