لیفت و لمینت مژه

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مقالات
لیفت و لمینت

مژه‌هایی پرپشت و بلند، آرزوی هر خانمی است، آرزویی که برای تحققش راه های مختلفی را تست می کنند و در صورت گرفتن نتیجه مطلوب، آن را به دیگران توصیه می کنند.

در بین توصیه افرادی که به زیبایی مدنظر خود رسیده بودند، دو مورد لیفت و لمینت مژه، راهکارهای موثرتر و ماندگارتر برای زیبا و خوش حالت کردن مژه‌های شما به چشم می خورد.

دو راهکاری که مژه های شما، این عناصر مهم در زیبایی صورت و چشمان تان را بلند تر، خوش فرم تر و ضخیم تر و جلوه ای جذاب را از شما در خاطر دیگران ثبت می کند.

به زبان بسیار ساده باید بگوییم، لیفت مژه، به معنای بالا کشیدن مژه هاست که حالت فر و زیبایی رو به مژه ها می دهد؛ مطابق کاری که فرمژه انجام می دهد با تفاوت اینکه در اینجا یک فرمژه دائمی خواهید داشت. در این روش چون مژه از پایه فر می شود باعث می شود مژه ها بلندتر شوند.

لمینت مژه، هم کشیدن یک روکش بوسیله کراتین (یک چسب بی رنگ طبیعی) یا ژلاتین به روی مژه هاست، که همان کار ریمل را برای مژه ها انجام می دهد و باعث نمایش جلوه ای ضخیم و مشکی تر از آنها می گردد.

باید توجه داشته باشید، اگر قصد لمینت مژه دارید، لیفت مژه باید قبل از لمینت مژه انجام شود تا مواد لمینت به خوبی جذب مژه ها شوند.

لمینت هم با ژلاتین و هم با کراتین قابل اجراست. البته استفاده از ژلاتین دوام کمتری دارد. اغلب توصیه می شود از لمینیت کراتین استفاده کنید. ترکیب دارویی آن هم برای هر مویی به کار می رود. لمینت کراتین یک لایه متراکم هوای فشرده در برابر آسیب ها ایجاد می کند. با توجه به محتوای پروتئینی آن، روغن و ویتامین ها، مزایای بسیاری برای مژه ها دارد که باعث درخشش، صاف بودن، حجم گرفتن، سرعت رشد و افزایش رنگ می شود. ضمنا در صورتی که توانایی انجام این کار را داشته باشید، لمینت مژه در خانه هم امکان پذیر است.

 

لیفت و لمینت

البته ذکر این نکته مهم است که این روش برای زنان باردار و مادران شیرده خطرناک و ممنوع است.

در هر دو حالت میزان ماندگاری لیفت و لمینت مژه ها  و دوام چیزی حدودا ۲ الی ۳ ماه خواهد بود اما در کل این موضوع به خصوصیات فیزیکی هر خانم بستگی دارد.

معمولا کسانی به سراغ لیفت مژه می روند که:

  •  مژه های صافی دارند و میخواهند آنها را فر (حالت دار) کنند.
  • افرادی که چشم های پف دار و سنگین دارند.
  •  افرادی که دوست ندارند هر روز از ریمل استفاده کنند.

برای همین برای افرادی که دارای مژه های کوتاهی می باشند، این روش مناسب نیست. همچنین به خانم هایی که پوستی حساس دارند یا دارای بیماری اگزما هستند، توصیه موکد می شود تا از این روش اجتناب کنند.

چند نوع لیفت مختلف مژه در بین آرایشگران و سالن های زیبایی وجود دارد که از بین آنها لیفت مژه کراتین، لیفت دریم و لیفت بالابردن طول و حجم، سه مدل معروف تر هستند.

لیفت و لمینت

تفاوت لیفت و لمینت در چیست؟

در واقع لیفت مژه پیش نیازی برای لمینت مژه خواهد بود؛ همانطور که پیشتر هم گفته شد، این دو روش تقریبا با یکدیگر یکسان هستند با این تفاوت که در لمینت از رنگدانه هایی برای رنگ کردن ابروها نیز استفاده می شود که نقش ریمل را برای شما بازی خواهند کرد و منجر به ضخامت بیشتری خواهند شد که این افزایش ضخامت به سلیقه شما انجام می شود. این در حالیست که در لیفت تنها مژه های شما حالت دار خواهند شد و مرحله رنگ آمیزی در آنها وجود نخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد برای انجام لمینت مژه حتما باید لیفت ابتدا انجام گردد.

 

 

مقالات مرتبط