تاثیر کاشت ناخن در بارداری

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ مقالات
کاشت ناخن

علاقمندی بانوان به آراستگی و زیبایی صورت در زمان بارداری نسبت به غیربارداری زیادتر شده است زیرا بارداری زیبایی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، یکی از علائم بارداری در این دوران این است که متوجه تغییراتی در پوست و مو و همچنین ناخن ها می شوند.

کمبود برخی از ویتامین ها در این دوران شیرین و حساس موجب ضعیف شدن موها و ناخن ها و موجب زردی شکنندگی ناخن میشود و باعث می شود که خانم های باردار به فکر زیبایی آنها باشند ولی با وجود روش های زیادی که برای آرایش ناخن ها وجود دارد اما یک نوع ترس و نگرانی در دوران بارداری و استفاده از مواد آرایشی در خانم ها وجود دارد.

استفاده از خدمات آرایش ناخن در زمان بارداری در صورتی مجاز است که سالن زیبایی مجهز و بهداشتی باشد در غیر اینصورت امکان منتقل شدن هر نوع عفونتی برای شخص و جنین وجود خواهد داشت .

محیطی که برای آرایش ناخن ها توسط بانوان در دوران بارداری انتخاب می شود باید کاملا مطمئن و دارای مجوز از بهداشت باشد چرا که بی تجربگی در استفاده از موادهای شیمیایی که برای ناخن ها استفاده می شود و همچنین استفاده از ابزارهای ضدعفونی نشده توسط ناخن کارها اثرات بدی بر روی جنین می گذارد و سلامت کودک را به خطر می اندازد.

نکته: اگر در ماه های اول تا سوم بارداری هستید فکر زیبا کردن خود را از سر بیرون کنید زیرا احتمال سقط در این دوران به علت تنفس بخارهای مواد آرایشی بیشتر از زمان های دیگر است. 

کاشت ناخن

روش های زیباکردن ناخن در زمان بارداری

روش های خانگی و طبیعی زیادی برای محافظت از ناخن ها و آراسته کردن آنها وجود دارد یکی از این راهکارها استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ ناخن با این روغن ها، داشتن یک رژیم غذایی مناسب که تمام ویتامین های ضروری برای ناخن ها را دربرگیرد می باشد.

تزیین ناخن با  روش های مانیکور و پدیکور در دوران بارداری  تا زمانی که اصول بهداشتی رعایت شود بی خطر و عوارضی برای مادر و جنین ندارد سعی کنید برای اینکار به سالن های زیبایی با تهویه مناسب مراجعه کنید تا موادی که در حین کار استفاده می شود موجب تهوع در شما نشود.

اگر ناخن هایتان در این دوران سالم هستند می توانید جهت تنوع از لاک ناخن های استاندارد با فرمولاسیون که روی آنTOLUENE& FORMALADEHYDE FREE درج شده و بدون مواد شیمیایی بی ضرر استفاده کنید زدن لاک در زمان بارداری حس خوبی را به فرد منتقل می کند در انتخاب رنگ لاک ناخن سعی کنید از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید. صورتی که در هوای آزاد یا در اتاق های با تهویه مناسب از لاک یا لاک پاک کن استفاده می کنید خطری برای شما و جنین نخواهد داشت.

کاشت ناخن

تمایل به کاشت ناخن در بارداری

قبل از اقدام به کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی حتما نظر پزشکتان را بپرسید کاشت ناخن نیاز به مراقبت های بهداشتی دارد و در صورت رعایت نکردن آن دچار بیماری ناخن می شوید که این موضوع یکی از عوارض کاشت ناخن است و برای بارداری و کودک خطرناک است پس لازم است کاشت ناخن را در مراکز آرایشی انجام دهید که ناخن کارها تا از مواد ضد قارچ در حین کاشت ناخن برای هوا نگرفتن ناخن ها استفاده کنند.

در صورتیکه تمام نکات ایمنی رعایت شوند کاشت ناخن در دوران بارداری خطری ایجاد نمی کند اما باتوجه به واکنش حساسیت های بیشتری که در این دوران وجود دارد اگر واقعا نیاز به کاشت ناخن را در خود حس نمی کنید و ناخن های طبیعی دارید بهتر از این کار را به زمان بعد از زایمان موکول کنید.

در میان انوع کاشت های ناخن، کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن ژله ای به ترتیب در میان مردم ایران طرفدار دارد در ادامه میتوانید انواع نمونه تصاویر کاشت ناخن مجموعه زیبایی الماس نشان را مشاهده کنید:

 

 

کاشت ناخن

کاشت ناخن کاشت ناخن کاشت ناخن

کاشت ناخن

مقالات مرتبط