۷ تکنیک آرایش عروس در فصل تابستان که هر عروسی باید بداند

۱ مرداد ۱۳۹۸ مقالات
آرایش عروس در تابستان

آب و هوا نقش بسیار پر رنگی در انتخاب آرایش عروس دارد. انواع آب و هوا در فصول مختلف در کل، تاثیرات مثبت و منفی زیادی روی انواع آرایش می‌گذرد. با این اوصاف حتما می‌دانید که نوع آرایش عروس در فصول مختلف سال، با هم متفاوت است و یک سالن آرایشی حرفه ای حتما باید مناسب ترین نوع مواد آرایشی و تکنیک های مختلف و مناسب فصل ها را به کار ببرد. در این مقاله قصد داریم درباره آرایش عروس در فصل تابستان صحبت کنیم.

همانطور که می‌دانید آب و هوا در ماه های گرم سال گرم و خشک است. البته بد نیست بدانید آب و هوای کشور ما به ویژه بطور همزمان در نقاط مختلف متفاوت است. برای مثال شمال و جنوب کشور به خاطر مجاورت با دریا در فصل تابستان شرجی هستند. و تکنیک های آرایش عروس در این شرایط کمی متفاوت تر از شرایط آب و هوایی دیگر است.

به هر حال در فصل تابستان پوست دو حالت دارد: یا خشک است و یا به سبب شرجی بودن هوا مرطوب و چرب میشود که در هر دو حالت آرایش مخصوص به خود را میطلبد. بنابراین اگر قصد برگزاری عروسی در فصل تابستان را دارید، حتما برای آرایش خود به نکانی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید.

آرایش تابستانی عروس

با وجود نکاتی که در بالا ذکر شد و متوجه تفاوت چشمگیر آرایش در فصل تابستان با سایر فصول شدید، خبر خوب این است که برخی نکات و تکنیک های خاصی هستند، که می‌توانید به کمک آن‌ها بهترین آرایش عروس مخصوص فصل تابستان را برای خود یا عزیزانتان انجام دهید.

بهترین نکات آرایشی عروس در تابستان

۱-در استفاده از مرطوب کننده زیاده روی نکنید

مرطوب کننده غالبا مخصوص پوست های خشک است. اگر شانس بیاورید و در فصل تابستان پوست شما خشک نشود، هیچ نیازی به استفاده از مرطوب کننده نخواهید داشت. اگر پوست شما بصورت طبیعی مرطوب است، به هیچ عنوان از مرطوب کننده همراه با آرایش عروس استفاده نکنید. زیرا در این صورت پوست شما چرب میشود و روزنه های تنفسی پوست بسته میشوند. در نتیجه پوست عرق میکند و آرایش رسما خراب خواهد شد.

پس چه وقت از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

برای بخش هایی از پوست که خشک هستند، برای مثال اطراف برخی جوش‌ها و لکه های پوستی به مقدار مناسبی از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده بر پایه ژل همیشه بهتر از کرم یا لوسیون عمل میکند. در نتیجه اگر قصد است مرطوب کردن نقاط خشک پوستی را داشتید از این نوع مرطوب کننده ها بیشتر استفاده کنید.

استفاده از کانسیلر ضد عرق

تولید کننده های محصولات آرایشی و بهداشتی از چند دهه گذشته تلاش میکنند تا محصولات آرایشی تولید کنند که متناسب فصل های مختلف و شرایط آب و هوایی باشد. از همین رو برخی از مواد آرایشی مخصوصا فصل تابستان نیز تولید کرده اند که میتوانید برای آرایش عروس در تابستان از آن ها استفاده کنید. یکی از مواد آرایشی مخصوص فصل تابستان، انتخاب کانسیلر ضد تعریق است. با استفاده از این محصول ضد تعریق متوجه تاثیرات مفید آن بر روی پوست خود خواهید شد.

اهمیت پرایمر روشن در آرایش عروس در فصل تابستان

پرایمر روشن و لایت یک لایه ظریف بین پوست و فونداسیون آرایشی خواهد بود. انتخاب پرایمر روشن به نفوذ گرما در لابلای حفرات پوستی جلوگیری میکند. بنابراین پرایمرهای روشن موجب از عرق کردن پوست جلوگیری میکنند و باعث محافظت از آرایش عروس خواند شد.

اجتناب از اعمال فونداسیون سنگین

استفاده از فونداسیون بر پایه کرم و پودر، شاید برای برخی از انواع پوست ها مناسب باشد، اما برای آرایش عروس در تابستان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند. همچنین، هنگام استفاده از فونداسیون مایع، دقت کنید که تنها مقادیر کمی از آن را بر روی پوست عروس اعمال کنید. همین مقدار کمی از فونداسیون مایع که اعمال کرده اید را بصورت یکنواخت بر روی پوست عروس با کمک یک پد اسفنجی مناسب پخش کنید. شاید بپرسید که چرا از یک آرایشه پایه سنگین نمی‌توان بر روی پوست عروس در فصل تابستان استفاده کرد؟

البته که دلیل این امر کاملا واضح است در فصل تابستان هر اعمال هر گونه ماده ارایشی بر روی پوست باعث عرق کردن پوست میشود که در نهایت آرایش مطلوب ما شکل نخواهد گرفت حتی در صورتی که آرایش مد نظر اعمال شود، ماندگاری آن کوتاه خواهد بود.

استفاده از ماسکارا یا ریمل ضد آب برای آرایش عروس در تابستان

در آرایش تابستانی عروس به جای استفاده از ماسکارا و ریمل های حجیم کننده مژه سعی کنید از محصولات ضد آب استفاده کنید. ماسکارا ضد آب از کم رنگ جلوه دادن مژه یا ناهماهنگی در ضخامت مژه جلوگیری می‌کند. در این حالت حتی میتوانید از مژه مصنوعی نیز برای عروس استفاده کنید. البته مشروط بر این که از ماسکارا ضد آب نیز بر روی آن ها استفاه کنید.

آرایش عروس در تابستان

آرایش مو قبل از آرایش صورت عروس

به عنوان یک قاعده کلی، همیشه بهتر است موها را قبل از صورت آرایش و مرتب کنید. استفاده از خشک کننده ها، سشوارها و سایر ابزار آرایش مو میتواند به راحتی مواد آرایشی را از فرم بیندازد و کار ساعت ها آرایش عروس را در عرض چند دقیقه خراب کند. بنابراین در فصل تابستان هم همین قانون باید در مورد آرایش عروس لحاظ شود. دقت داشته باشید که تا جایی که امکان دارد از اعمال یا حرارت ابزارهای آرایش مو بر روی پوست صورت اجتناب کنید زیر روی پوست عروس تاثیر منفی خواهد گذاشت.

استفاده از خط چشم با ماندگاری طولانی برای آرایش عروس در تابستان

برای کشیدن خط چشم حتما از خط چشم های استفاده کنید که برای یک مدت زمان طولانی بر روی صورت عروس ماندگار باشند. خط چشم یکی از محصولات اصلی آرایش عروس است، که باید برای یک مدت حداقل چندین ساعته تازه و برجسته باقی بماند زیرا تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره عروس دارد. برای پیدا کردن چنین خط چشم هایی به مشکل بر نخواهید خورد. زیرا انواع برندها و مارک های معتبر اقدام به تولید چنین خط چشم هایی کرده اند. اگر هم در یک سالن آرایش خوب قصد دارید آرایش مخصوص عروس را انجام دهید، آرایشگران ماهر آن سالن ها حبه صورت روتین از برندهای معتبر برای آرایش های مختلف استفاده میکنند.

پوست را سالم نگه دارید

برای اینکه آرایش عروس در تابستان به بهترین شکل خود اعمال شود سعی کنید که در روزهای گرم تابستان ۳ یا ۴ ساعت قبل از ورود به سالن آرایشی حتما مقدار مناسبی آب بخورید. تا آب بدن و پوست شما تامین شود. استفاده از مواد آرایشی که سبب حفظ رطوبت طبیعی پوست میشوند نیز بسیار حائز اهمیت هستند. پس استفاده از آن ها را هیچوقت فراموش نکنید.

یک رژیم سالم حاوی میوه‌ها و سبزیجات را در روزهای قبل از آرایش و عروسی خود داشته باشید. رژیم غذایی خوب باعث می‌شود که پوست در بهترین شرایط برای آرایش قرار بگیرد. سعی کنید از غذاهای سرخ شده، غذاهای چرب و غذاهای تند مصرف نکنید. این غذاها فقط باعث تشدید و چرب شدن پوست عروس می‌شوند. رعایت همه این موارد در نهایت باعث میشود که فونداسیون مناسبی بر روی پوست اعمال شود که نوید ماندگاری آرایش برای یک مدت طولانی را خواهد داد.

مقالات مرتبط