۲۵ اشتباه بزرگ و رایج در آرایش عروس (بخش دوم)

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ مقالات

روز عروسی شما به یادماندنی ترین و در عین حال بهترین روز زندگی شما است. آرایش شما در این روز باید بسیار خاص و حرفه ای اعمال شده باشد. در بخش اول ما به ۱۲ اشتباه رایج در آرایش عروس پرداختیم که میتواند زیبایی چهره شما در روز عروسی را به خطر بیاندازد. با ما همراه باشید تا تا این اشتباهات بیشتر آشنا شوید. به بخش دوم از مقاله اشتباهات رایج آرایش عروس خوش آمدید. در ادامه ۱۳ مورد دیگر را مطالعه بفرمایید.

۱۳.استفاده از یک فونداسیون ضخیم

بسیاری از عروس ها معتقدند که باید یک آرایش پایه و فونداسیون سنگین و ضخیم تری اعمال کرد تا تصویر آن ها در عکس ها بهتر بیافتد. اما در واقع این تصور اشتباه است و نتیجه عکس میدهد.

۱۴. زیاده روی در استفاده از پودر

پودر می تواند برای زیباسازی ظاهر شما عالی باشد، اما وقتی بیش از حد از آن در زیر چشم استفاده شود، می‌تواند چروک های کوچک را بزرگتر نشان دهد. و فرم کلی آرایش را بدترکیب کند. استفاده بیش از حد از مواد آرایشی پودری در ناحیه زیر چشم، می‌تواند آرایش را در عکس ها بیش از حد خشک نشان دهد.

۱۵. نادیده گرفتن آرایش بدن

آرایش عروس تنها به صورت و گردن شما ختم نمیشود. بسته به نوع لباسی که میپوشید آرایش میتواند تا گردن باشد و یا تا بالای سینه شما باشد. حتی برخی از لباس عروس ها به گونه ای است که سینه عروس تا نیمه بیرون است. بنابراین باید این بخش از بدن را نیز با مواد با کیفیت متناسب با صورت آرایش کرد.

۱۶. عدم استفاده از مواد آرایشی ضد آب

سالن های زیبایی فکر همه جا را می‌کنند، آن ها ترجیح میدهند که لایه سطحی آرایش ضد آب باشد. عروس معمولا چند قطر اشک شوق خواهد ریخت. اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده نشود آرایش خراب خواهد شد.

۱۷. عدم اختصاص زمان کافی برای آرایش عروس

آرایش قواعد و اصول خاص خود را دارد. نباید انتظار داشت که در یک مدت زمان کم یک آرایش ایده آل روی صورت شما اعمال شود. علاوه بر زمانبردن پروسه کلی آراستن صورت، ما بین مراحل آن باید مکث کرد و اجازه داد که تمام مواد آرایشی به درستی روی صورت فیکس شوند.

۱۸. برنزه کردن بیش از حد

بسیاری از عروس ها سعی می کنند یک هفته پیش از عروسی بیشتر در معرض نور خورشید و آفتاب قرار بگیرند. اما آن‌ها فراموش می‌کنند لباسی که روز عروسی به تن خواهند کرد، رنگ سفیدی دارد. برنزه شدن بیش از حد تناسب بین صورت و لباس شما را از بین می‌برد و یک تصویر متناقض ایجاد می‌کند. سعی کنید بصورت خیلی ملایم خود را برنزه کنید.

۱۹. برنزه کردن پوست چند روز قبل از آرایش عروس

اگر دوست دارید بطور کلی بدن خود را برنزه کنید و پس از آن حود را به دست آرایشگر بسپارید، بهتر است که چند هفته آخر منتهی به روز عروسی این کار را انجام دهید. به تدریج طی چند جلسه مقدار قابل قبولی خود را برنزه کنید.

۲۰. استفاده از برنزه کننده های متفاوت

به طور معمول از برنزه کننده ها در شرایط خاص استفاده میشود. در این موارد نیز معمولا سعی میشود دقت شود. آرایشگران حرفه ای توصیه میکنند از یک نوع برنزه کننده برای صورت، گردن و سینه خود استفاده کنید. رنگ برنزه باید کم استفاده شود و هماهنگی خاصی بین رنگ گردن با صورت وجود داشته باشد.

۲۱. تغییر رژیم مربوط مراقبت از پوست

سعی کنید در دوره آماده سازی و مراقبت از پوست از محصولات مشخصی استفاده کنید. تغییر برندها و مواد مراقبت از پوست میتواند نتیجه نامطلوبی بر روی پوست شما برجای بگذارد. دقت کنید که چند روز قبل از عروسی اقدام به اعمال لایه بردار یا محصولانی که با آشنا نیستید نکنید.

۲۲. عدم آماده سازی مناسب پوست

شما باید از چند روز قبل از آرایش عروس حتما نکات مراقبت از پوست را دنبال کنید. اگر پوست شما برای آرایش آماده نباشد نمیتوانید انتظار داشته باشید آرایش ایده آلی بر روی صورت شما اعمال شود. مرطوب نگه داشتن پوست صورت و استفاده از کرم های بهداشتی با کیفیت، میتواند تضمین کند که پوست شما برای آرایش اصلی آماده است.

۲۳. وکس کردن ابرو و صورت دقیقا یک روز قبل از آرایش عروس

دیمیتری جیمز ، هنرمند و آرایشگر مشهور بین المللی در این باره میگوید:

“وکس ها و انواع موم ها در هر بخشی از صورت که به کار روند، باید حداقل ۵ روز با آرایش اصلی فاصله داشته باشند. استعمال وکس باعث بروز زخم های جزئی و کوچکی میشود که چند روز برای ترمیم آن ها زمان لازم است”

شما این اشتباه را تکرار نکنید و حداقل ۵ روز قبل از آرایش عروس وکس بزنید.

۲۴. عدم هماهنگی آرایش ساقدوش ها

ساقدوش عروس همراهان درجه یک عروس هستند. بارها دیده ایم که ساقدوش ها آرایش های متفاوتی دارند و به راحتی میتوان متوجه این موضوع شد. یکی از اشتباهات رایج دیگر نادیده گرفتن هماهنگی آرایش ساقدوش ها است. بهتر است که ساقدوش ها به همراه عروس در یک سالن زیبایی آرایش شوند تا با هم کاملا هماهنگ باشند.

۲۵.عدم تهیه وسایل آرایشی اضافی برای مواقع اضطراری

شما روز طولانی برای عروسی و مراسم خود در پیش دارید. ماندگاری آرایش شما ممکن است کم باشد و یا با گذشت زمان برخی از بخش های آرایش کمرنگ تر شود. بنابراین باید تعدادی از وسایل ضروری و اضافه را با خود به همراه داشته باشید.

 

مقالات مرتبط