مقدمه‌ای بر اکستنشن مژه

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ مقالات
اکستنشن

بیشتر خانم ها مجبورند هر روز بیدار شوند و به بیرون از خانه بروند. تصور اینکه هر روز اول صبح باید برای حداقل یک ربع به آرایش بپردازیم و دست بر قضا بیشتر زمان آرایش هم روی چشم ها باشد واقعا سخت است. وقتی می شنوید که راه کارهای آرایشی وجود دارند که شما را از آرایش روزانه نجات می‌دند، احتمالا خیلی خوشحال میشید. اکستنشن مژه یکی از این راه حل های آرایشی است، که تا مدت طولانی، زیبایی خاصی به چشم های شما میده و شما رو از صرف هزینه و وقت برای آرایش بیشتر منع میکنه. در این مقاله درباره این تکنیک آرایشی توضیحاتی ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

آیا انجام اکستنشن مژه واقعا ارزشش را دارد؟

برخلاف برخی از مژه های مصنوعی که با چسپ و ابزار دیگر به مژه های شما اضافه میشوند. یک متخصص اکستنشن مژه با تکنیک های خاص اقدام به قرار دادن مژه هایی برای شما میکند، که ظاهری طبیعی به چشم های شما میدهند. اگه به درستی این کار انجام بشه و اگر شما نیز از مژه های جدید مراقبت و نگهداری کنید، مدت دوام و ماندگاری اونها چیزی بین ۶ تا ۸ هفته افزایش پیدا میکنه. بنابراین به نظر میرسه که واقعا ارزش امتحان کردن رو داره.

اکستنشن

آیا اکستنشن مژه، مژه‌های طبیعی شما را خراب می‌کند؟

هنوز هیچ مدرک یا شواهدی دال بر اینکه اکستنشن مژه میتونه به مژه های طبیعی شما آسیب برسونه وجود نداره. با این وجود این، برخی از محققان و پزشکان معتقدند در شرایط خاصی احتمال بروز آسیب جزئی به مژه وجود داره. چه شرایطی؟

اگر کسی که برای شما اکستنشن مژه انجام میده کارش رو به درستی انجام نده، و از ابزار و متریال غیراستاندارد استفاده کنه، احتمالا در آینده به صورت جزئی مژه هاتون دچار آلوپسی کششی میشن. یعنی چی؟ یعنی بعضی از مژه هاتون ممکنه دچار ریزش بشه. چرا باید بریزه؟

دلیلش اینه که سنگینی بیش از حد و تحت فشار قرار گرفتن مژه در هر صورت میتونه باعث ریزش بشه. این اتفاق مدت ها پس از اینکه اکستنشن کردید رخ میده. بنابراین خیلی مهمه که کار خودتون رو به کسایی بسپارید که بدون هیچ مشکل و عوارضی نتیجه دلخواه و خوبی براتون رقم بزنن.

کسی که اکستنشن مژه انجام میده باید موارد زیر رو رعایت کنه:

  • پس از هر اکستنشن حتما دستاشو باید بشوره
  • از ماسک استفاده کنه
  • مو چین و ابزار کارش رو حتما ضدعفونی کنه
  • حتی الامکان از ابزار یکبار مصرف استفاده کنه
  • و از همه مهمتر مدرک انجام این کار رو از مراکز معتبر گرفته باشه

در ضمن حتما از سالن آرایش هم درباره متریال اکستنشن سوال بپرسید. برای مثال نوع چسبی که برای کار لازم است رو حتما بپرسید. اگر چسب آن ها حاوی فرمالدهید بود دور اون سالن رو خط بکشید. فرمالدهید ماده ای هستش که چشم ها و بافت اطراف چشم رو تحریک میکنه. این ماده باعث خارش، قرمزی و تورم بافت دور چشم میشه.

هرچند که ممکنه هزینه نهایی بیشتر بشه، اما از سالن زیبایی خودتون بخوایید که از چسب اکستنشن حاوی بوتیل سیانواکریلات و اکتیل سیانواکریلات به جای فرمالدهید استفاده کند. این مواد برای چشم حساسیت کمتری ایجاد میکنن.

اکستنشن

از کجا بدونم چه سایزی برای اکستنشن مژه لازم دارم؟

تا حالا به صورت کیم کارداشیان نگاه کردید؟ مژه های فوق العاده ای داره اینطور نیست؟ دوست  دارید مژه های شما هم دقیقا مثل مژه های کیم کارداشیان بشه؟ آیا اصلا امکانش هست که هر طوری که دوست داریم و به هر قیمتی مژه های خودمون رو اکستنشن کنیم؟ در این قسمت پاسخ این سوالات رو خواهیم داد.

از سوال اول شروع کنیم. بله واقعا مژه های کارداشیان عالی و مثال زدنی هستند و به صورت و چشماش میان. بله درست خواندید! “به صورت و چشماش میان”. میخوایم با این جمله سراغ فاکتورهایی که برای انتخاب نوع، سایز و ویژگی های لازم برای گذاشتن اکستنشن مژه لازم و ضروری هستند بریم.

نوع مژه ای که در اکستنشن انتخاب میکنید به عوامل زیر بستگی دارده:

  • طول و اندازه مژه خودتون
  • استحکام و ضخامت مژه‌های خودتون

یعنی قبل از هر چیزی، بیشتر فرآیند اکستنشن به خودتون و ویژگی های چشم و مژه شما بستگی داره. بنابراین استفاده از مژه هایی که بلندتر و ضخیم تر از مژه های خود شما هستند کار اشتباهی است. و در دراز مدت میتونه مشکلاتی براتون به وجود بیاره. با این تفاسیر بهترین اکستنشن مژه، انتخاب مژه هایی است که ویژگی‌های طولی و استحکامشون مشابه مژه های خودتون باشه.

اگر هنوز گیج هستید و متوجه توضیحاتی که دادیم نشدید، نگران نباشید. تنها کافیه سالن آرایشی و متخصص اکستنشنی که انتخاب میکنید حرفه ای باشه. یک متخصص حرفه ای اکستنشن مژه علاوه بر اینکه کارش رو خوب بلده، از بهترین نوع متریال ها و مواد اولیه مثل سیلک و مینک مصنوعی استفاده میکنه.

متریال مینک معمولا گرانتر، نرم تر و ظاهر طبیعی تری داره. اما متریال های صناعی دیگری هم وجود دارند که به راحتی میتوان از اونها برای اکستنشن استفاده کرد.

در بحث اکستنشن مژه معمولا باید به جزئیات زیر دقت بشه:

  • تراکم
  • پیچ و تاب
  • و طول مژه ها

یک متخصص خوب و سالن آرایش کار درست برای انجام این فرآیند، به فاکتورهای زیر توجه میکنند و بر اساس این فاکتورها کارشون رو انجام میدن:

  • شکل کلی صورت شما
  • ساختار استخوانی صورت شما
  • و ویژگی های مژه های‌طبیعی شما

خبر خوب اینه که سالن زیبایی الماس نشان هم اکستنشن مژه اصولی رو برای شما انجام میده و هم دوره های آموزشی حرفه ای را برای کسانی که دوست دارن این تکنیک ها رو یاد بگیرن برگزار میکند پیشنهاد میکنیم این دوره ها رو از دست ندید.

برای اینکه بتونید درک درستی از انتخاب مژه ها داشته باشید حتما اینفوگرافیک زیر رو نگاه کنید:

اکستنشن

مقالات مرتبط