آموزش اکستنشن مو  (قسمت اول: آشنایی با متریال و ابزار اولیه)

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ مقالات
ابزار اکستنشن مو

اکستنشن مو فرآیند بسیار جالبی است، که این روزها هواداران بسیار زیادی در سراسر ایران پیدا کرده است. در این پروسه آرایشی، با کمک موهای مصنوعی و یا حتی موهایی با ظاهر طبیعی، می‌توان صاحب موهایی پر پشت، رنگی و بسیار زیبا شد.

به کمک این روش پرهوادار، و به واسطه استفاده از موهای مصنوعی، که در انواع رنگ ها و اندازه ها در دسترش هستند، شما می‌تونید برای یک مدت طولانی صاحب موهایی بلند، پر پشت و حالت دار باشید.

خواندن مقاله آموزش اکستنشن  مو برای اشخاص زیر بسیار مفید است:

  • عزیزانی که موهای کم پشتی دارند و دوست دارند به حجم اونها اضافه بشه (بدون اینکه غیرطبیعی جلوه کنه)
  • کسانی که اصلا نمیدونن اکستنشن مو چیه
  • کسانی که نمیتونن موهای خودشونو رنگ کنن (برای دلایل مختلف و شاید هم دست و پا گیر)
  • و از همه مهمتر برای کسانی که دوست دارند و یا قصد دارن در یک دوره آموزش اکستنش مو ثبت نام کنن

متریال و مواد اولیه در اکستنش مو

هر فرآیندی نیازمند مواد اولیه و متریال مورد نیاز خود است. در خصوص اکستنشن مو هم، ما از مواد و ابزار خاصی استفاده می‌کنیم. چیزی که ما بهش نیاز داریم ساختارهایی شبیه به مو هستند. به طور کلی ما از موی مصنوعی و موی طبیعی برای این فرآیند استفاده می‌کنیم.

برای تهیه و یا خریداری این موها به راحتی می‌تونید از سالن های آرایشی و یا فروشگاه های مواد آرایشی و بهداشتی کمک بگیرید. در ادامه به طور خلاصه درباره موهای طبیعی و مصنوعی بکار رفته برای اکستنشن مو صحبت میکنیم.

ابزار اکستنشن مو

موی مصنوعی (Artificial hair)

مواد اصلی به کار رفته در موهای مصنوعی، در اغلب موارد کراتین و پلاستیک است. با این حال این موها ظاهری شبیه به موهای طبیعی شما دارن. موی مصنوعی هرچند که بسیار پرطرفداره اما معایبی هم داره. برای مثال چون ماده اصلی سازنده این موها پلاستیک هستش، به راحتی میدرخشه و متاسفانه خیلی براقه (بعضی جاها جلوه خوبی نداره)

موی طبیعی (Natural hair)

معمولا به اغلب افراد توصیه می‌شه که از موی طبیعی برای اکستنشن مو استفاده کنند. این موها، ظاهری کاملا طبیعی دارند. هر کاری که با موی طبیعی خودتون انجام می‌دید، می‌تونید روی این موها هم پیاده کنید. مثلا به راحتی می‌تونید اون‌ها رو صاف، فر و یا حتی رنگ کنید.

آموزش اکستنش مو و شیوه های انجام آن

ما در بخش قبل، درباره متریال اصلی این پروسه صحبت کردیم. در این بخش درباره انواع روش های انجامش مطالبی رو ارائه میدیم.

موهای مصنوعی و طبیعی که درباره اونها صحبت کردیم، باید به نحوی به موهای طبیعی شما متصل بشن. فکر می‌کنید با چه روشی می‌شه اینکار رو انجام داد؟ چسب؟ باند؟ چی فکر می‌کنید؟

ما معمولا با روش‌های سرد و یا گرم اقدام به متصل کردن متریال های اولیه، به موهای طبیعی شما می‌کنیم. در ادامه هر کدوم از این روش ها رو توضیح میدیم.

اکستنشن موی گرم

یکی از رایج‌ترین شیوه های اتصال موهای طبیعی و مصنوعی دیگه به موهای سر شما، روش حرارتی هستش. ما در این روش از دو ابزار دیگه یعنی چسب و لیز و ابزار حرارتی دیگری برای اتصال مو استفاده می‌کنیم. اکستنشن گرم روش بسیار جالبی هستش که نیازمند دقت بالایی هم هست.

اکستنشن سرد

همانطور که از نام این روش بر میاد، ما در این روش به هیچ عنوان از حرارت و گرما برای چسباندن مو استفاده نمی‌کنیم. در عوض از بعضی مواد، مثل چسب های گیاهی حاوی کراتین و حلقه‌های کوچکی که عموما از فلز ساخته شده‌اند استفاده می‌کنیم. ما معمولا قبل از انتخاب روش اتصال موها، به جنس و کیفیت موهای افراد نگاه می‌کنیم. اگر موهای مشتری نسبتا ضخیم باشه و کیفیت بالایی داشته باشه، ترجیح میدیم از اکستنشن سرد استفاده کنیم.

نوع سرد اکستنشن رو میشه با ابزار ها و روش های دیگری هم انجام داد. برای مثال کلیپس ها، بافت و رینگ مواد و روش هایی هستند که برا این کار مناسب هستند.

ابزار مورد استفاده برای اکستنشن مو

چسب کراتین

چسب کراتین یکی ابزار اصلی اکستنشن مو در متصل کردن موهای طبیعی یا مصنوعی به موهای سر خودتونه. ما بخشی از موهای سر شما رو با دقت جدا می‌کنیم و با کمک این چسب، موهای مصنوعی رو بهشون متصل می‌کنیم.

وجود چسب به خودی خود کار ما رو راه نمی‌ندازه و برای اتصال چسب، و شروع عملکردش، ما نیاز به دستگاه لیزری داریم. دستگاه لیزری حرارت مورد نیاز و بی خطر مورد نیاز ما، برای انواع موها رو تامین میکنه. و باعث چسپیدن موها به هم میشه.

متخصصان توصیه می‌کنند که بهتره از این روش، بیشتر برای اکستنشن مو استفاده بشه. چون آسیب نسبتا کمتری به موهای شما وارد میکنه. این روش مناسب چه کسانی است؟

به نظر میرسه این روش برای کسانی که موهای کم حجم و کم پشتی دارد مناسب تره.

رینگ

رینگ‌های به کار رفته برای اکستنشن مو معمولا فلزی هستند. و همانطور که پیشتر گفتیم، از این رینگ‌ها برای موهایی استفاده میشه که ضخامت کافی دارند و نسبت به آن ها واکنش خاصی نشون نمیدن. ما با کمک رینگ‌ها موهای مصنوعی و طبیعی رو به موهای شما با دقت بسیار بالایی متصل می‌کنیم.

رینگ برای هر کسی مناسب نیست. حتی اگر موهای ضخیمی داشته باشید باز هم به صورت قطع کاندید استفاده از رینگ نیستید. پوست سر و موی بعضی از خانم ها به رینگ ها حساسیت نشون میده و ممکنه باعث التهاب پوست سر بشه. علاوه بر این، وقتی بخوایم موهای این افراد رو شینیون کنیم با استفاده از اکستنشن مو ، اتصالات مربوط به اکستنش به راحتی قابل مشاهده است.

بافت

بافت وسیله یا ابزار خاصی نیست. بافت در واقع همون فرآیند بافتن موها به همدیگر است. ما موهای شما رو با دقت زیاد جدا میکنیم و به موهای مصنوعی میبافیم. تنها نکته منفی این روش به نظر میرسه ماندگاری کوتاه و کمش باشه.

گیره

قرار نیست که همه موارد اکستنشن مو برای یک مدت نسبتا طولانی باقی بمونه. هدف کلی از اکستنشن، تنها بلند کردن، پرپشت کردن و زیباتر کردن موهای شما است. حالا این هدف میتونه کوتاه مدت باشه (مثلا برای تنها چند ساعت)  و یا بلند مدت باشه (مثل برای چندین روز.)

اگر شما تنها برای چند ساعت بخواهید موهاتون پرپشت و زیباتر بشه، ما از گیره‌ها برای اکستنشن مو استفاده می‌کنیم. یک سری گیره‌های مخصوص رو به یک سر موهایی که میخواییم به سر شما اضافه کنیم، متصل کرده و به بخش هایی از موهای خودتون اضافه خواهیم کرد.

ابزار اکستنشن مو

مقالات مرتبط