آموزش اکستنشن مو  (قسمت دوم: نحوه نصب اکستنشن)

۶ مهر ۱۳۹۸ مقالات
نصب اکستنشن مو

حالا که با متریال و ابزار اصلی اکستنشن مو آشنا شدید، در این بخش قصد داریم برخی از متدهای اکستنشن رو به صورت خلاصه توضیح بدیم. دقت کنید که انجام اینکار واقعا نیازمند اطلاعات و دانش بالایی است. و معمولا اگر به تنهایی و در خانه بخواهید چنین کار خاصی رو انجام بدید، به مشکلات زیادی بر میخورید.
خواندن مقاله آموزش نصب اکستنشن مو برای اشخاص زیر بسیار مفید است:

  • عزیزانی که موهای کم پشتی دارند و دوست دارند به حجم اونها اضافه بشه (بدون اینکه غیرطبیعی جلوه کنه)
  • کسانی که اصلا نمیدونن اکستنشن مو چیه
  • کسانی که نمیتونن موهای خودشونو رنگ کنن (برای دلایل مختلف و شاید هم دست و پا گیر)
  • و از همه مهمتر برای کسانی که دوست دارند و یا قصد دارن در یک دوره آموزش اکستنش مو ثبت نام کنن

در ادامه با نحوه نصب اکستنشن مو بیشتر آشنا خواهید شد:

نصب اکستنشن مو با کمک کلیپس

شاید یکی از ساده ترین و البته کاربردی ترین روش های اتصال مو های مصنوعی به موهای سر شما، اکستنشن کلیپسی باشد. هرچند که این روش نیز نیازمند دقت و مهارت بالا است، اما نسبت به سایر متدهای دیگر نسبتا آسانتر است. نصب و تعبیه موها و همچنین در آوردنشون در این روش سریع و آسونتره.

اکستنشن کلیپسی به درد چه کسایی میخوره؟

استفاده از این متد اتصال مو، معمولا برای اهداف کوتاه مدت انجام میشه. مثلا اگر شما قصد دارید فقط یک شب به یک مهمانی برید و از موهای اصلی خودتون راضی نیستید، میتونید با کمک این روش در عرض مدت کوتاهی موهای خودتون رو پر پشت کنید. با توجه به ماهیت این متد، شما باید موقتی و کوتاه مدت بودن ماندگاری این نصب اکستنشن مو رو در نظر بگیرید. قبل از اینکه بخواهید بخوابید هم باید اتصالات کلیپسی رو در بیارید.

آموزش اکستنشن مو به روش کلیپسی

برای انجام این متد موقتی به منظور پر پشت کردن موها، مراحل زیر رو دنبال کنید:

  1. برای شروع، یک دسته از موهاتون رو با دقت و به آرامی جدا کنید و آزادشون بذارید. ما الان تنها با اون دسته مویی که جدا کردید کار داریم، بنابراین بقیه موهاتون رو به شکل دم اسبی ببنید. اکنون تعدادی از موهای مصنوعی را برداشته و به دسته مویی که جدا کرده بودید متصل کنید.
  2. بعد از اینکه دسته اولی رو بلند و پر پشت کردید، موهاتون رو باز کنید و یه دسته دیگه مشابه مرحله اول جدا کرده تا اکستنشن کنید. برای اینکه اتصالات به خوبی برقرار بشه سعی کنید با کمک یک شانه ظریف، ریشه های مو رو پوش بدید.
  3. بعد از اینکه همه موها را با کمک اتصالات نصب کردید، با دقت و به آرامی موهای خودتون رو با یک برس نرم مرتب کنید.

نکته اول:

برای اینکه بهترین نتیجه ممکن رو ببینید یادتون نره که کلیپس های کوچک، باید حتما و حتما در نزدیکی ریشه مو نصب بشن. اگر برای مثال در وسط مو نصب بشن، برای موها اصلی خودتون دردسر درست میشه.

نکته دوم:

از آنجا که موهای اضافی برای یکدست شدن و بلند شدن موهای اصلی شما نصب شدن، باید در یک فاصله و به صورت مشابه هم نصب شده باشند. چون اگر در موقعیت های مشابه هم نصب نشده باشند موهاتون در نقاط مختلفی کوتاه و بلند میشه.

 

متد حرارات

همانطور که در بخش معرفی متریال های اکستنش هم اشاره کردیم، در این روش ما از چسپی موسوم به چسپ کراتین استفاده می‌کنیم. روش کار هم به این شکله که، به یک سر موهای طبیعی یا مصنوعی که قصد داریم به موهای اصلی خودتون اضافه کنیم، مقداری از این چسپ میزنیم.

چسپ کراتین به خودی خود نمیتونه باعث اتصال موهای طبیعی و مصنوعی به هم بشه. بنابراین باید از یک روش حرارتی برای ایجاد این اتصالات استفاده کنیم. برای این کار دستگاه های مختلفی وجود داره و ما متناسب با کیفیت موها و شرایط کلی شما، از مناسبترین دستگاه ها استفاده میکنیم.

از مزایای اصلی این متد اکستنشن مو، بالا بودن دوام و ماندگاری این کار هستش. منتهی باید به این نکته توجه کنید که هر کسی توانایی انجام این کار رو نداره و بهتره در یک سالن آرایشی خوب و با امکانات و تجهیزات مناسب این کار صورت بگیره. (پیشنهاد ما به شما گرفتن مشاوه یا دریافت نوبت برای اکستنشن حرفه ای مو در سالن زیبایی الماس نشان هستش)

اما بصورت بسیار خلاصه، مراحل انجام این نوع اکستنش رو برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

  1. قبل از شروع انجام این متد لازمه که شما موهاتون ررو بشورید و بعد از خشک شدن حتما اون ها رو شانه بزنید.
  2. در مرحله بعد شما به یک ابزار تقسیم کننده مو هم نیاز خواهید داشت. این ابزار باعث میشن که موهاتون دچار سوختگی نشه و از اتصالات در امان بمونن.

 

نکته: اگر نتونستید ابزار تقسیم کننده تهیه کنید نگران نباشید. میتونید یک چیزی مشابه با ابزار تقسیم کننده مو پیدا کنید. مثلا مقوا میتونه تبدیل به چنین ابزاری بشه. (یک مقوا  که قطرش ۵ سانتی متر باشه پیدا کنید و به شکل یک دایره درش بیارید. حالا دقیقا مرکز دایره رو پیدا کنید و یک سوراخ کوچیک وسطش در بیارید. سوراخ نباید بزرگ باشه)

 

  1. در مرحله بعد موهای خودتون رو دسته دسته کنید و از داخل سوراخ دایره خارج کنید. بعدش اون ها رو با وسایل حرارتی مثل اتو مو به موهای طبیعی روس سرتون اکستنشن کنید.
  2. همین کار رو برای همه دسته ها انجام بدید

نصب اکستنشن مو

متد لیزری

بدون شک اکستنشن مو با کمک لیز، یکی از باکیفیت ترین و بهترین روش های اتصال موهای مصنوعی و طبیعی به موهای اصلی شما است. به طور معمول موهایی که قراره به موهای اصلی شما متصل باشند، باید از لحاظ حجم و رنگ متناسب باشند تا بهترین کار ازش دربیاد. در این روش بهتر این است که فواصل موهایی که قراره اکستنشن بشن کم باشه (مثلا چیزی حدود ۵ سانتی متر).

یکی از دلایلی که ما اکستنشن لیزی رو برای مشتریامون توصیه میکنیم اینه که در استفاده از لیز به راحتی میشه میزان و درجه حرارات مد نظرمون رو ایجاد کنیم. وقتی از لیزر استفاده میکنیم دیگه نگران این نیسیم که حرارت کم باشه و یا احیانا بیشتر از اون چیزی بشه که ما نیاز داریم.

با توجه به چیزی که گفتیم، مشخصه که میزان آسیب وارد شده به مو و پوست سر شما با کمک این روش، به حداقل میرسه. سالن های زیبایی حرفه ای معمولا از موهای طبیعی برای اکستنشن لیزری استفاده می‌کنند.

در این شیوه شما طبق معمول باید موهای سرتون رو بشورید و خشک کنید. در مرحله بعدی به کمک ابزار های حرارتی، چسپ کراتین رو در موقعیت اتصالات فعال می‌کنند.

ما تمام سعی خودمون رو خواهیم کرد موهایی که اکستنشن میکنیم حتما و حتما زیگزاگی شکل باشن. علاوه بر این، نمونه ها اکستنشن شده باید بین دو لایه مو جا داده شوند. زمانی که این جزئیات را رعایت کنید، متوجه میشید که اگه حتی، موهای خودتون رو ببنیدید و جمع کنید، متوجه حضور موهای اکستنش شده نمیشید.

برداشتن اتصالات در این روش بسیارساده است و اصلا به زحمت نمی افتید. تنها کافیه یک طلق بیارید و دور موهای متصل شده ببندید. برای جدا کردن چسپ و اتصالات، نیاز به مواد پاک کننده و ریمور خواهید داشت. بعد از اینکه اثر چسپ رو از بین بردید، باید با کمک یک شونه که دندان های ریزی هم داشته باشد، موهای چسپیده شده رو از موهای اصلی خودتون باز کنید. به همین راحتی.

متد میکرو رینگ

شباهت زیادی بین این روش و روش اکستنشن با رینگ یا حلقه ها وجود داره. در این روش هم، ما از رینگ ها کمک میگیریم تا موهای مصنوعی یا طبیعی رو به سر شما متصل کنیم. مشابه متد رینگی، در این روش نیز ما به کمک حلقه ها موها را اکستنشن میکنیم. موهای طبیعی شما در این روش آسیب نسبتا کمتری را تجربه میکنند.

  1. برای انجام دادن این روش مشابه موارد قبل باید موهاتون رو بشورید، و بعد از خشک شدن اون ها رو به دسته های مختلف تقسیم کنید. هر دسته باید موهای یکدست و کمی داشته باشه.
  2. یکی از دسته ها رو انتخاب میکنید و با دقت از داخل دستگاه میکرو عبورش بدید.
  3. بعد با کمک انبر مخصوص اتصالات رینگ رو محکم کنید

نصب اکستنشن مو

پیشنهاد ما برای یادگیری اکستنشن مو

کسی که آموزش اکستنشن مو رو دریافت نکرده باشه، هیچوقت نمی‌تواند انتظارات را بر آورده کند. و ممکن است با توجه به حساسیت بالای این کار، به موها یا پوست سر آسیب وارد کند.

بنابراین تنها با چند خط خواندن آموزش اکستنشن مو ، شما قطعا تبدیل به یک متخصص اکستنشن نمی‌شوید و یا مجوز کار کسب نمی‌کنید. سالن الماس نشان مفتخره که با برگزاری کلاس های آموزش اکستنشن مو  به علاقمندان این حوزه کمک کنه تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، کمک کنه تا با یادگیری این مباحث به راحتی وارد بازار کار بشن و درآمد زایی کنند.

 

مقالات مرتبط