آموزش اکستنشن مو  (قسمت سوم: مراقبت از موها و سوالات رایج)

۱۰ مهر ۱۳۹۸ مقالات
مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو فرآیند بسیار جالبی است، که این روزها هواداران بسیار زیادی در سراسر ایران پیدا کرده است. در این پروسه آرایشی، با کمک موهای مصنوعی و یا حتی موهایی با ظاهر طبیعی، می‌توان صاحب موهایی پر پشت، رنگی و بسیار زیبا شد.

به کمک این روش پرهوادار، و به واسطه استفاده از موهای مصنوعی، که در انواع رنگ ها و اندازه ها در دسترش هستند، شما می‌تونید برای یک مدت طولانی صاحب موهایی بلند، پر پشت و حالت دار باشید.

خواندن مقاله آموزش اکستنشن مو برای اشخاص زیر بسیار مفید است:

  • عزیزانی که موهای کم پشتی دارند و دوست دارند به حجم اونها اضافه بشه (بدون اینکه غیرطبیعی جلوه کنه)
  • کسانی که اصلا نمیدونن اکستنشن مو چیه
  • کسانی که نمیتونن موهای خودشونو رنگ کنن (برای دلایل مختلف و شاید هم دست و پا گیر)
  • و از همه مهمتر برای کسانی که دوست دارند و یا قصد دارن در یک دوره آموزش اکستنشن مو ثبت نام کنن

در ادامه این مقاله با نحوه مراقبت از موهای اکستنشن شده و سوالات رایج درباره این روش مطالب مفیدی را ارائه داده ایم.

مراقبت از اکستنشن مو

مراقبت از موهای اکستنشن شده

کار اصلی اکستنشن را آرایشگران برای شما انجام می‌دهند و کار شما، تازه بعد از اکستنشن مو شروع می‌شود. نگهداری و مراقبت از اتصالات، مهم‌ترین کار شما پس از انجام این پروسه است. اگه به درستی از آن مراقبت کنید، ماندگار و دوام آن بیشتر می‌شود، اگرنه نمی‌توانید انتظار داشته باشید دوام آن زیاد باشد.

در مراقبت و نگهداری از اکستنشن مو حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • برای شانه کردن موهای اکستنشن شده، سعی کنید از یک برس جداگانه که داراری دندانه‌های نرمی باشد استفاده کنید. در برس زدن، بسیار دقت کنید و اصلا با زور و فشار اینکار را انجام ندهید.
  • برای موهای معمولی، می‌توان از مواد نگهدارنده‌ای مثل تافت استفاده کرد. اما دقت کنید که بعد از اکستنشن، بهتره که از تافت اصلا استفاده نکنید.
  • برای اینکه موها کشیده نشن یا احیانا به هم گره نخورن، بهتره که موقع خواب یا دراز کشیدن، حتما اون ها رو بالای سرتون جمع کنید.
  • بیشتر شامپوهایی که برای شستن موهای سر تولید میشن معمولا حاوی سولفات هستند. سعی کنید که از شامپوهای حاوی این ماده اصلا استفاده نکنید. (معمولا شامپوهای نرم کننده اینجوی هستن)
  • از محصولات آرایش مو که حاوی مواد سلیکونی هستند جدا خودداری کنید. این مواد باعث میشن موهای شما که با کلی زحمت اکستنشن شدن به راحتی از هم جدا بشن و دوباره کاری بشه.
  • اگر می‌خوایید موهاتون رو رنگ کنین، حتما از یک آرایشگر کمک بگیرید و به تنهایی رنگ نکنید.
  • اکستنشن مو معمولا دوام بالایی نداره و به مرور زمان از تعداد موها کم میشه یا کیفیتشون کمتر میشه. برای اینکه به این مشکل بر نخورید بهتره که به صورت مکرر اکستنشن رو حتما ترمیم کنید.
  • برای برداشتن اتصالات اکستنشن (مثل چسب کراتین) حتما از همان آرایشگری کمک بگیرید که از ابتدا موهای شما رو نصب کرده.

مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو چه مزایایی  دارد؟ مهمترین مزایای آن کدامند؟

مانند هر روش آرایش و زیبایی دیگری؛ این روش هم مزایا و معایب خاص خودش رو داره. بیشترین مزایا و دلایلی که خانم ها رو متقاعد میکنه تا رو به این روش بیاورند عبارتند از:

  • موهای طبیعی و مصنوعی بکار رفته در اکستنشن مو، در رنگ های مختلفی تولید میشوند. خانم هایی که بنا به هر دلایلی قصد ندارند موهای طبیعی خود را رنگ کنند، می‌توانند موها را در هر رنگی که دوست دارند تهیه کنند.
  • به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین روش ها برای پر پشت تر کردن موها اکستنشن است. اگر موهای کم پشت یا نازکی دارید این روش به درد شما خواهد خورد.
  • بلندتر کردن موها
  • زیباتر کردن مو و فرم کلی صورت

جوانب منفی و معایب اکستنشن کردن مو

در بخش بالا به معرفی برخی از مزایای این روش پرداختیم در این بخش هم تعدادی از جوانب منفی و معایب را برخواهیم شمرد:

  • هزینه بر بودن آن (هزینه شخص آرایشگر، مواد اولیه، پاک کننده و ریموور)
  • لزوم توجه به اکستنشن و مراقبت از آن
  • در موراد معدود، امکان این می‌رود که برخی افراد میگرن و سر درد را به واسطه اتصالات و مواد بکار رفته در این روش تجربه کنند
  • خوابیدن با موهای مصنوعی میتواند سخت باشد
  • مو و پوست صورت برخی از اشخاص میتواند دچار حساسیت شود
  • ریز مو در برخی از اشخاص در طولانی مدت
  • ریزش موها

اگر قرار باشه بهترین روش اکستنشن مو رو معرفی کنیم….

همانطور که در مقالات دیگر نیز بارها گفتیم، یکی از ماندگارترین و در عین حال بهترین روش ها برای اتصال موهای مختلف به سر شما، قطعا اکستنشن لیزری هستش.

ظاهر موهای و فرم سر شما با وجود موهایی که به روش لیزری اکستنشن شده اند بسیار طبیعی و زیباتر است. برخلاف روش های دیگر، در اکستنشن لیزری، به راحتی می‌تونیم موهای مصنوعی یا طبیعی رو در قسمت جلوی سر نیز اکستنشن کنیم.

از آنجایی که میزان و درجه حرارت در این روش به راحتی می‌تونه تنظیم بشه، آسیب احتمالی وارد شده به پوست سر و موها هم بسیار کاهش پیدا میکنه.

مراقبت از اکستنشن مو

چه کسایی باید موهاشونو اکستنشن کنند؟

این روش تنها برای زیباتر شدن ظاهر موها نیست. به نظر می‌رسه کسانی که موهای کم پشتی دارند و یا ضخامت موهاشون کمه بیشترین نیاز رو به اکستنشن دارند.

میخوام موهامو اکستنشن کنم اما میترسم درد داشته باشد….

یکی از سوالات رایج در این باره که همواره از ما پرسیده میشه، اینه که آیا انجام اینکار دردناکه و درد داره؟ و جواب قطعی ما قطعا خیر خواهد بود. معمولا هیچ دردی رو تجربه نمیکنید. اما بعضی افراد ممکنه به خاطر تحمل وزن جزئی موهای اضافه شده یکم احساس ناراحتی کنند.

معمولا اولین شب بعد از اینکه موها به سر شما اضافه شدن، کمی سخت تره و ممکنه نتونید به درست بخوابید. اما عادت میکند و جای نگرانی نداره.

مراقبت از اکستنشن مو

معمولا دوام اکستنشن مو چقدره؟

این سوال هم در میان مشتریان ما بسیار رایجه. باید بگیم که ماندگاری موها، معمولا به فاکتورهای مختلفی وابسته است. و از شخصی به شخص دیگه میتونه متفاوت باشد. اما ممهترین فاکتور موثر در میزان ماندگاری اکستنشن، معمولا سرعت رشد مو افراد هستش.

همونطور که میدونید موهایی که ما به سر شما اضافه میکنیم، معمولا در نزدیکی ریشه مو اصلی شما متصل میشن. هر چقد موهای شما رشد بکنند، اتصالات از ریشه هم دورتر میشه و ماندگاری موهای مصنوعی نیز کاهش پیدا میکنه.

به طور کلی میزان بقا و نگهداری این روش، از چند هفته تا حتی چند ماه متفاوته. و نحوه نگهداری و مراقبت از موها هم، میتونه در دوام اتصالات و موها دخالت داشته باشه.

در خصوص طول دوام این روش به نکات زیر توجه کنید:

  • موهایی که روزانه در دو نوبت اول روز و آخر شب برس کشیده بشن، ماندگاری بالاتری دارن.
  • اگر جنس موی شما نازک و یا شکنده است، توصیه میشه که بیشتر از ۲ تا نهایتا ۳ ماه از اکستنشن و اتصالات آن استفاده نکنید. (بیشتر از این مدت یعنی آسیب به ریشه مو و حتی ریختن برخی از موهاتون)

اگه بخوام موی مصنوعی و اضافه شده رو از موی خودم جدا کنم؟

اگه طول مدت استفاده از اکستنشن تموم شده و یا دیگه دوست ندارید موهای اضافی داشته باشید بهتره خودتون به تنهایی اقدام نکنید. کسی که اکستنشن رو براتون پیاده کرده بهترین شخص برای برداشتن موها است.

مراقبت از اکستنشن مو

موهایی که قراره به موهای اصلی من چسبیده بشن از کجا میان؟ قابل اعتمادن؟

به طورکلی دو نوع مو برای اکستنش مو مورد استفاده قرار میگیرند. موهای مصنوعی معمولا به صورت صناعی و از ترکیباتی مثل پلاستیک و یا مشتقات پلیمری درست میشن. و موهای طبیعی هم متعلق به آدم های زنده ای مثل من و شما هستند.

نباید نگران ماهیت این موها باشید زیرا بسته بندی این موها بسیار اصولی است و احتمال بروز هر گونه مشکل یا واکنش ناشی از موهای طبیعی که خریداری میکنید وجود ندارد.

اگه بعد از اکستنشن بخوام دوش بگیرم….

بلافاصله پس از چسبانده شدن موها شما نباید دوش بگیرید یا موهای خود را خیس کنید. حتی توصیه میشه که حدود ۵ روز بعد از اکستنشن هم این کار رو انجام ندید. چون خطر باز شدن چسب زیر آب وجود خواهد داشت.

وقتی نتونید تا ۵ روز سرتون رو بشورید قطعا از خارش در امان نخواهید بود. اما سعی کنید برای جلوگیری از خارش، از مواد و اسپری های مرطوب کننده سر استفاده کنید تا جلو خارش را بگیرید.

اگه از رنگ موهای اضافه شده خوشم نیاد؟

اگر موی طبیعی به موهای شما اضافه شده باشه میتونید اونها رو رنگ کنید. اما بهتره قبل از این کار، حتما با آرایشگر خودتون صحبت کنید.

مراقبت از اکستنشن مو

دوره آموزش اکستنشن مو

چیزی که خیلی واضح است، تمایل بالای خانم های ایرانی به انجام این پروسه زیبایی مو است. و روز به روز افراد مختلفی رو به انجام این کار می آورند. برای همین، افرادی که فکر اقتصادی دارند رو به آموزش این روش آورده اند.

اگر شما هم دوست دارید که ظرف مدت کوتاهی با اصول اولیه و حرفه ای اکستنشن مو آشنا بشید و بعد از دریافت آموزش ها و مدارک وارد بازار کار بشید، میتونید روی سالن زیبایی الماس نشان حساب باز کنید. منتظر ثبت نام شما هستیم.

 

مقالات مرتبط