آموزش شینیون حرفه‌ای و آشنایی کامل با آن (بخش دوم)

۱۷ مهر ۱۳۹۸ مقالات
آموزش حرفه ای شینیون

شینیون یا (chignon) یک واژه انگلیسی است. و در اصطلاح به معنی موهای پرپشت است. چند سالی است که احتمالا  به کررات این اسم به گوشتون خورده. و حتما تا حدودی می‌دونید شینیون چیه. آرایشگران به کمک ابزار های مخصوصی، سعی می‌کنند که گیسوان و موهای خانم‌ها را با ترفندهای حرفه ای به اشکال مختلفی در بیاورند.

به بخش دوم این مقاله خوش آمدید. در ادامه به ابزارهای مختلف شینیون میپردازیم.

ابزار های خاص و حرارتی مورد استفاده در شینیون مو

از آنجایی که مدل های بسیار زیادی برای آرایش مو وجود دارد، برای پیاده کردن برخی از این مدلها، ما نیاز داریم که از ابزار حرارتی در کار شینیون استفاده کنیم.

دو نمونه از مهمترین و رایج ترین وسایل حرارتی که برای حالت دادن و صاف کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرند، اتو مو و سشوار هستند. این دو قلم، توی هر خونه ای پیدا میشن. ولی سشوار و اتو موی که توی سالن های آرایش استفاده میشه، قدرتمندتر و تخصصی تر است.

البته استفاده از وسایل حرارتی و تامین کننده گرما، برای حالت دادن به موها تنها محدود به سشوار و اتو مو نمیشه و بر حسب نوع حالتی که میخواییم بدیم، بعضی اوقات مجبور میشیم از ابزارهای فر کننده هم کمک بگیریم.

اونهایی که شینیون مو انجام دادن، میدونن که برای حالت دادن به دسته هایی از مو، ممکنه وقت زیادی صرف بشه و کار حالت دادن هم مستقیما توسط اتو و سشوار انجام میشه.

کار حالت دادن به موها توسط سشوار و اتو و سایر ابزارهای حرارتی دیگه، هنوز تموم نمیشه. وقت زیادی صرف حالت دهی به موها شده و قطعا باید برای ماندگاری حالت موها، از مواد تثبیت کننده با کیفیت عالی استفاده بشه.

هزینه نهایی شینیون مو و فاکتورهای دخیل در آن

بسته به نوع و مدل درخواستی مشتری، کار حالت دادن به موها میتواند مدت زمان کوتاهی به طول بی انجامد. و یا حتی مدت طولانی زمان بطلبد. فاکتور زمان نیز، در هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود.

راز ماندگاری حالت مو در شینیون

کار حالت دادن به مو با شگرد های جدید، بسیار جالب و البته سخت است. بنابراین برای حفظ چنین اثر باشکوهی، نیازمند ابزار تثبیت کننده هستیم تا بتوانیم برای چند ساعت بیشتر از این مدل موها لذت ببریم.

موادی که برای تثبیت حالت موها و  آرایش نقاط دیگر بدن به کار میروند، در اشکال مختلف توسط تولید کننده گان لوازم آرایشی و بهداشتی تولید شده اند. و بیشتر این محصولات به فرم اسپری تولید میشوند. اما انواع دیگری مثل ژل نیز در دسترس هستند.

هر کدوم از انواع این تثبیت کننده ها در مراحل مختلفی از کار آموزش حرفه ای شینیون مو مورد استفاده قرار میگیرند. اما به طور معمول، زمانی که کار حالت دادن موها تموم شد، ما بیشتر از اسپری برای تثبیت حالت مد نظر خودمون استفاده میکنیم.

البته این معنیش این نیست که نمی‌تونیم از اسپری در مراحل دیگر حالت دادن به مو استفاده کنیم. اتفاقا بر حسب نیاز در برخی از مراحل، مجبور میشیم از اسپری هم استفاده کنیم.

برای مثال بیشتر آرایشگرها در یک سری مراحل، روی یک دسته جداش شده از موها اسپری میزنند و بعد با کمک اتو مو، آن ها را تثبیت و صاف میکنند. با این کار موهای دسته جدا شده به راحتی به هم میچسپند و حالت دهی یا تغییر موقعیت آن ها بهتر صورت میگیرد.

ممکن است که چندیدن دسته مو به این شکل، اسپری و اتو بشه تا در مراحل نهایی شینیون، به راحتی به هم متصل بشن و طرح مد نظر آرایشگر مو رو بسازن.

روند حالت دادن مو برای هر شخصی متفاوت است. برای مثال بعضی از مشتری های ما، موهای صاف و ظریفی دارند و برای حالت دادن کمی ما را به دردسر میاندازند. اما کسانی که دوره  آموزش حرفه ای شینیون مو رو گذرونده باشن، به راحتی یاد می‌گیرن که بد شکل ترین موها رو هم با کمک شینیون مرتب و خوش فرم کنن.

آموزش حرفه ای شینیون

 

محبوب ترین مدل ها و سبک های شینیون مو

پیاده کردن همه انواع مدل مو، واقعا سخت نیست و اگر آرایشگر شما حرفه‌ای باشد، به راحتی می‌تواند مدل موی مد نظر مشتری را پیاده کند. بنابراین حتی اگر شما سخت ترین طرحی که در ظاهر، کار زیادی میطلبد را انتخاب کنید، همچنان آرایشگر و هنرمند حرفه‌ای مو قادر است آن را پیاده کند.

طبق چیزهایی که ما در سالن الماس نشان متوجه شده ایم، بیشترین درخواست مربوط به شینیون مدل آبشاری است که طرح آن از بالای پیشانی شروع میشود و مانند آبشار تمام موها را در بر میگیرد.

نکته:

طرح هایی که شما در ظاهر سخت و دشوار می‌بینید، تنها با چند نکته ساده قابل اجرا هستند. سالن الماس نشان همه این ترفندها و تجارب آرایشگران حرفه‌ای را گردآوری کرده و در قالب یک دوره آموزش حرفه ای شینیون  به هنرجوها آموزش می‌دهد.

شینیون‌ عروس ….

بیشترین قشر جامعه که تمایل به انجام این پروسه آرایش مو دارند عروس ها هستند. به طرز عجیبی شینیون عروس با آرایش عروس هماهنگ میشود و زیبایی او را دو چندان میکند.

خوشبختانه مدل های متنوعی برای اجرا وجود دارد و خلاقیت در خصوص حالت دادن به موهای عروس بسیار بالا است.

کار آراستن موهای عروس معمولا دشوار است و نیازمند صرف هزینه و البته دقت بالایی است. آرایشگر باید حالت موها را هماهنگ با آرایش و  لباس عروس  کنند. برای اینکار باید جزئیات با دقت مورد توجه قرار بگیرند.

آموزش حرفه ای شینیون

دوره آموزشی شینیون مو

خوشبختانه به واسطه حضور پررنگ آرایشگران خانم در عرصه آموزش حرفه ای شینیون مو، این هنر به یکی از خلاق ترین و البته مهمترین حوزه های آرایش زنانه تبدیل شده است. هر روز علاقه بانوان به انجام آرایش های مختلف مو بیشتر میشود و در این بین جامعه آرایشگران زن نیازمند تعداد بیشتری آرایشگر مجرب است.

لزوم گذراندن دوره های آموزش حرفه ای شینیون مو مخصوصا در زمینه شینیون امروزه بیشتر از هر وقت دیگری احساس میشود. تمام هنرجویانی که قصد دارند این حرفه را یاد بگیرند باید در کلاس های حرفه ای ثبت نام کنند و پس از یادگیری اصول و تکنیک های آن، حتما مدرک معتبری دریافت کنند تا بتوانند در هرجای دنیا با آن کار کنند.

سالن زیبایی الماس نشان مفتخر است که برای هنرجویانی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی هستند کلاس هایی با حضور اساتید مجرب برگزار کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام حتما از طریق همین سایت اقدام کرده و یا با ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط