آموزش تاتو و آرایش دائم صورت (بخش اول)

۲۲ مهر ۱۳۹۸ مقالات
آموزش تاتو

تاتو و آرایش دائم یکی از جدیدترین مباحثی است که در حوزه آرایش بانوان مطرح شده است. این مدل آرایش، همانطور که از نامش پیدا است، می تواند برای یک مدت طولانی به صورت افراد زیبایی ببخشد. و شما را از مراجعه های مکرر به سالن های آرایش باز می‌دارد. در آموزش تاتو آرایش دائم با کمک ابزار تخصصی تاتوی آرایشی، در بخش هایی از صورت تغییرات دائمی ایجاد میشود.

ما در این مقاله قصد داریم که درباره آرایش دائم با کمک تاتو، اطلاعاتی به شما کاربران وبسایت الماس نشان ارائه دهیم. این مقاله مقدمه ای بر آموزش تاتو و آرایش دائم صورت است. با ما همراه باشید.

وقتی می‌گوییم آرایش با تاتو منظورمان چیست؟

آرایشگران در آرایش دائم به منظور ایجاد طرح هایی در بخش های مختلف صورت مثل، ابروها، لب، چشم و بخش های دیگر، از تاتو استفاده میکنند. برای این نوع آرایش نام ها مختلفی گذاشته اند. بسته به بخشی از بدن که آن را تاتو می‌کنند، نام های مختلفی به این روش اطلاق می‌شود.

با کمک این روش، در داخل پوست، انواع مختلفی رنگدانه ها تزریق میشود تا ساختار خاصی مثل لب یا ابرو را به یک رنگ دلخواه در بیاورند.

مختصری از قدمت تاتو

طبق مدارک و شواهد موجود، به نظر میرسد اولین باری که از این شیوه آرایش استفاده شده، به سال ۱۹۰۲ بازمیگردد. کشور مبدا آرایش دائم پوست انگلستان است. جایی که در آن هنرمند و طراح مد مشهوری به نام مک ساترلند برای اولین اقدام به انجام این شیوه آرایشی کرد.

این شخص پس از مدتی رو به سمت سرزمین فرصت ها یعنی آمریکا می آورد و طی یک سفر دور و دراز به معرفی این روش در کشور آمریکا اقدام میکند.

طولی نکشید که در دهه ۳۰ میلادی تاتو آرایشی به یکی از بهترین و رایج ترین شیوه های آرایش در آمریکا مبدل شد. در آن دوران بسیاری از سالن های زیبایی مشهور به صورت ابتدایی به تزریق رنگ و متدهای دیگری میپرداختند.

آموزش تاتو

نتایج اولیه تاتو صورت به چه صورت است؟

پس از اعمال رنگ به داخل پوست، ممکن است پوست دچار تورم شود. به دلیل جذب بالای رنگدانه ها، نتیجه اولیه آرایش ممکن است بسیار پر رنگ باشد. اما این کاملا طبیعی است. تورم و التهاب احتمالی میتواند باعث بروز چنین وضعیتی شود.

با گذشت چند روز از تاتو، رنگ بصورت دلخواه شما در خواهد آمد و تورم و التهاب پوست فروکش میکند.

اگر شخصی نیاز به آرامش دائم با ماندگاری بالا داشته باشد….

به طور معمول مواد رنگی یا رنگدانه های مورد استفاده در این روش، تا چند سال بدون تغییر در پوست باقی خواهند ماند. و اینکه انتظار داشته باشیم رنگدانه ها برای باقی طول عمر دقیقا مثل روز اول تزریق باقی بمانند، کمی دور از واقعیت است.

معمولا بعد از چند سال رنگ به کار رفته کم کم و تحت تاثیر برخی عوامل رو به کمرنگ شدن میگذارد. اینکه رنگ بکار رفته چقدر طول بکشد تا اثرش کمتر و خودش کمرنگتر شود به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • علل زیست محیطی (مثلا کسانی که در اقلیم جغرافیایی گرم و خشک زندگی میکنند و مدام پوستشون خشک میشه، متوجه میشن طول عمر رنگدانه ها کمتره)
  • نوع و کیفیت مواد به کار رفته برای تاتو
  • میزان مهارت فرد و دقت او در تزریق و جای دهی رنگدانه ها در پوست
  • سبک زندگی شخصی که تاتو کرده است
  • و …

کسانی که دوست دارند برای مدت های طولانی رنگ اعمال شده را حفظ کنند باید پس از کمرنگ شدن، دوباره اقدام به تمدید آرایش دائم پوست صورت کنند.

این روش دائمی آرایش به درد چه کسانی می‌خورد؟

استفاده از این روش آرایشی که روز به روز بر محبوبیت آن اضافه میشود، مزایا و جوانب مثبت زیادی دارد. وقت زیادی برای برشمردن تک تک مزایای این روش نداریم و تنها  به دو دسته از اشخاص اشاره میکنیم که میتوانند از تاتو  و آرایش دائمی صورت بیشترین استفاده را ببرند:

  • برخی از افراد دچار مشکلات مربوط به سلامتی یا بیماری هایی خاصی هستند که به طور معمول نمیتوانند از وسایل آرایشی به صورت روزانه استفاده کنند. و اینکه به خاطر کسالت وقت رسیدگی به آرایش صورت خود را ندارند. این اشخاص کاندید مناسبی برای آرایش دائمی صورت هستند.
  • اشخاصی که اصلا وقت سر خاراندن ندارند و نمیتوانند آرایش کنند هم میتوانند از مزایای این روش سود ببرند.

اگر این روش به دست شخصی صورت بگیرد که دوره آموزش تاتو (آرایش دائمی صورت) را گذرانده باشد و مدرک معتبر هم گرفته باشد، با اطمینان خاطر میتواند اقدام به انجام این نوع آرایش کنید.

آموزش تاتو

دوره آموزشی تاتو (آرایش دائم صورت)

اگر دوست دارید که در دوره های آموزش تاتو شرکت کنید، حتما با ما در سالن زیبایی الماس نشان تماس بگیرید. یا جزئیات دوره آموزشی را در سایت ما مطالعه بفرمایید. از آنجایی که تعداد مشتری های آرایش تاتو رو به افزایش است، شما می‌توانید با گذراندن این دوره های آموزش تاتو در هر جای ایران، برای خود موقعیت شغلی مناسبی ایجاد کنید. با وجود مدرک معتبری که به شما اعطا میشود، مطمئنا میتوانید در سالن های آرایش مشغول به کار شوید. منتظر تماس شما هستیم.

برای خواندن بخش دوم این مطلب در اینجا وارد شوید و با معایب تاتو آریشی آشنا شوید.

مقالات مرتبط