آموزش تاتو و آرایش دائم صورت (بخش دوم)

۲۶ مهر ۱۳۹۸ مقالات
دوره آموزشی تاتو

ما در این مقاله قصد داریم که درباره آرایش دائم با کمک تاتو، اطلاعاتی به شما کاربران وبسایت الماس نشان ارائه دهیم. این مقاله مقدمه ای بر دوره آموزش تاتو و آرایش دائم صورت است. با ما همراه باشید. به بخش دوم این مقاله خوش آمدید.

معایب و جوانب منفی این شیوه آرایشی

از مزایای این روش صحبت کردیم، در این بخش هم از معایب این روش کمی صحبت خواهیم کرد. منظور از معایب تاتو، در واقع بروز نتایج نامطلوب این شیوه آرایشی خواهد بود. در ادامه چند نمونه از رایج ترین مشکلات و نتایج نامطلوبی که ممکن است شخص تاتو شده از آن ها ناراضی باشد را توضیح داده ایم:

  • گاهی اوقات غلظت و میزان رنگ سفارشی توسط مشتری به درستی انتخاب نمیشود و ممکن است که موضع آرایش دائم کمرنگ یا پررنگ تر از چیزی باشد که سفارش داده شده است.
  • عدم تقارن طرح هایی درخواستی. برای مثال فرض کنید مشتری خواسته است لبش تاتو شود. اما پس از اتمام پروسه آرایش دائمی مشخص میشود که دو طرف لب کاملا با هم متقارن نیستند.
  • خارج شدن رنگدانه ها از خطوط و مرزهای مشخص شده. مثلا لب خیلی بزرگتر از حد معمولی میشود و خطوط لب جابجا میشوند.
  • گاهی اوقات ممکن است با وجود تاکید مشتری، آرایشگر متوجه ترکیب رنگ دلخواه او نشود و یا رنگ اشتباهی را به داخل پوست اعمال کند.

نکته:

در برخی موارد، زمانی که ترکیب رنگ به هم می‌خورد، و یا رنگ اشتباهی به پوست تزریق میشود، اگر آرایشگر حرفه ای باشد و دوره آموزشی تاتو (آرایش دائمی صورت) را گذرانده باشد، قادر خواهد بود رنگ ها را تعدیل کند و نمای بهتری به صورت ببخشد.

اگر از آرایش دائم خود خسته شویم یا به هر دلیلی دیگر صلاح نیست آرایش داشته باشیم….

برخی از افراد پس از مدتی انجام تاتو آرایشی بنا به هر دلیلی ممکن است پشیمان شوند. برخی به خاطر اینکه صورتشان یکنواخت شده، برخی به زور و اجبار همسر و خلاصه دلایل زیادی برای این کار وجود دارد.

خبر خوب این است که درست مشابه تاتوهای دیگر، میتوان با برخی ترفندهای خاص، مواد بکار رفته در آرایش دائم را معکوس کرده و به حالت اول بازگرداند. اما دقت داشته باشید که این کار آسان نیست و شما واقعا به زحمت خواهید افتاد.

روش های مختلفی برای پاک کردن آرایش دائم وجود دارد و کماکان روش فیزیکی پاک کردن یکی از این متدها است. در برخی موارد، حتی ممکن است برای از بین بردن رد و اثر رنگ از عمل جراحی زیبایی بر روی پوست استفاده شود.

در مواردی که شخص تمایلی به انجام عمل جراحی یا استفاده از روش های شیمیایی و فیزیکی ندارد، ممکن است دوباره از رندانه ها استفاده شود. در این روش مشابه دفعه اول رنگدانه هایی به داخل پوست تزریق میکنند، با این تفاوت که این بار رنگ دانه ها به گونه ای انتخاب میشوند که رنگ تاتوی قبلی را خنثی کنند. و تا حد ممکن رنگ پوست به حالت سابق بازگردد (باز هم همون تاتو هستش با این تفاوت که رنگی نیست)

 

باید از چه رنگهایی برای این روش دائمی استفاده کرد

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی رنگدانه هایی ایجاد شده است که بسیار طبیعی هستند. این رنگ دانه ها با ورود به بدن برای یک مدت معین به همان رنگ باقی میمانند. اما به مرور زمان به کمک سلول ها و ساختارهای پوستی تجزیه شده و جذب بدن میشوند. بنابراین پس از مدتی دیگر رنگی در پوست باقی نخواهد ماند.

دوره آموزشی تاتو

آیا این سبک آرایشی عوارض خاصی دارد؟

قطعا این روش بدون عارضه نیست چون هیچ پروسه ای بیخطر تلقی نمیشود. اما خوشبختانه  اگر این کار توسط یک هنرمند متخصص که دوره آموزشی تاتو (آرایش دائم صورت) را گذرانده انجام شود، کمترین عوارض و خطرات در انتظار شما خواهد بود.

اما گفتیم که این روش عوارضی هم دارد. برخی از عوارض این روش عبارتند از:

  • از آنجا که مواد خارجی و بیگانه وارد پوست شده است، این امکان وجود دارد که سلول های بدن به این مواد که عموما رنگدانه هستند حمله کنند و سلول های پوستی به رنگدانه ها واکنش نشان دهند. (به معنی ساده تر شما ممکنه به رنگدانه ها آلرژی داشته باشید)
  • ایجاد اسکار و یا جای زخم به واسطه آلرژی یا ضربه ناشی از ابزار
  • ایجاد آسیب جزئی به پوست و بالا رفتن احتمال پوست انداختن
  • در موارد معدود ایجاد تاول هم گزارش شده
  • شخص تاتو شده ممکن است پس از مدتی بنا به دلایلی از آرایش دائم خود خسته شده و یا قصد پاکسازی آن را داشته باشد. دقت کنید که از بین بردن آثار تاتو در بیشتر موارد شما را به زحمت و دردسر خواهد انداخت
  • اقدام به تاتو زیر دست شخصی که مدرک معتبر ندارد و یا از لوازم آلوده استفاده میکند خطر ابتلا به عفونت هایی مثل هپاتیت و اچ آی وی یا ایدز را بالا میبرد.
  • در بیشتر موارد شخصی که تاتو انجام میدهد باید از بیحس کننده موضعی استفاده کند. بکار بردن بی حسی موضعی نیازمند دانش و دقت بالایی است. اگر ماده بیحس کننده را به روش های درستی به پوست اعمال نکنیم یا داروی اشتباهی برای بیحسی استفاده کنیم، عوارض به مراتب بدتر خواهد بود.

دوره آموزشی تاتو

آیا رنگ بکار رفته در آرایش دائم دچار تغییر می‌شود؟

پاسخ کوتاه به این سوال بله است. متاسفانه با خوشبختانه رنگ به کار رفته در آرایش دائمی بعد از مدتی دچار تغیر و تحولاتی میشود. علل زیادی برای توصیف این تغییر رنگ وجود دارد. اما آرایشگران و هنرمندان تاتو معتقدند که به طور کلی چهار عامل زیر موجب تغییر رنگ در تاتو آرایشی میشوند:

  • ویژگی های خاص رنگدانه بکار رفته
  • شیوه و سبک انجام پروسه های آرایش دائم توسط شخص آرایشگر یا کسی که تاتو انجام میدهد
  • دلایلی که مستقیما متوجه شخصی است که تحت تاتو قرار میگیرد.(مثلا پوست شخص ممکنه چرب باشه و یا بعدها نسبت به رنگ حساسیت نشون بده)
  • برخی از ویژگی ها و علل محیطی که شخص در آن زندگی میکند
  • در برخی شرایط بسیار خاص، مصرف تعدادی دارو توسط شخص نیز میتواند در ماندگاری رنگ آرایش دائم تاثیرگذار باشد

پس به راحتی میتوان فهمید فاکتورهای مختلفی در ماندگاری این شیوه آرایشی دخالت دارند. اما مهمترین فاکتور قطعا انتخاب شخصی است که آرایش دائمی را برای شما انجام میدهد. اشخاصی که تحت آموزش حرفه ای قرار دارند و دارای مدارک معتبر از مراکز تخصصی هستند میتوانند به راحتی و بدون دردسر تمام مراحل تاتو آرایشی را برای شما انجام دهند.

دوره آموزشی تاتو

دوره آموزشی تاتو (آرایش دائم صورت)

اگر دوست دارید که در دوره آموزشی تاتو شرکت کنید، حتما با ما در سالن زیبایی الماس نشان تماس بگیرید. یا جزئیات دوره آموزش تاتو را در سایت ما مطالعه بفرمایید. از آنجایی که تعداد مشتری های آرایش تاتو رو به افزایش است، شما می‌توانید با گذراندن این دوره آموزشی در هر جای ایران، برای خود موقعیت شغلی مناسبی ایجاد کنید. با وجود مدرک معتبری که به شما اعطا میشود، مطمئنا میتوانید در سالن های آرایش مشغول به کار شوید. منتظر تماس شما هستیم.

 

مقالات مرتبط