آموزش بینظیر و تخصصی کوپ و پیرایشگری موی زنانه 

۲۵ آبان ۱۳۹۸ مقالات

پیرایش مو به شیوه کوپ یکی از جالبترین و زیباترین هنرهای آرایشگریه. احتمالا یا تا حالا اسم کوپ به گوشتون نخورده و یا فقط چند بار این اسم رو شنیدید. بهتون حق میدیم چون این هنر چند سال بیشتر نیست که توی کشورمون سر زبونا افتاده، و با وجود اینکه در میان بسیاری از دختران و خانم های امروزی پرطرفداره، اما هنوز جا داره که بین همه خانما شناخته بشه و جا بیوفته.  

و خب این خبر برای کسایی که میخوان آموزش کوپ و پیرایش موی زنانه رو بگذرونن یه خبر فوق العاده خوبه. چون ما داریم از یک حرفه پر درآمد و زودبازده صحبت میکنیم. حرفه ای که تعداد شاغلین اون معدود هستن. و هر کس تا چند سال آینده بتونه دوره های آموزشی مربوط به این حرفه رو بگذرونه میتونه درآمد خوبی برای خودش دست و پا کنه. 

اگه دوست دارید بدونید که کوپ چیه و چجوری میشه ازش یه درآمد خوب و ثابت به دست آورد بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما این مقاله رو از الماس نشان با دقت بخونید. 

با این سوال ساده شروع کنیم، کوپ چیه؟

کوپ بیشتر یک اصطلاحه و اشاره به کوتاه کردن موی خانم ها داره که با انواع طرح ها و تکنیک های ظریفی همراهه. پیرایش موی زنانه رو با کوتاه کردن موی آقایون نباید اشتباه بگیرید.  

هرچند که خانم ها هم میتونن مدل موی مردانه و کوتاه داشته باشن، اما ما منظورمون از کوپ، انواع مدل های زیبا، کار شده، طرحدار و متناسب با شکل و ظاهر صورت خانم ها است.  

نکته جالب درباره کوتاه کردن موی خانم ها اینه که چون موی اون ها بلند هستش میشه بینهایت طرح و مدل متنوع کوپ رو روی اون ها پیاده کرد. برای همین شک نکنید که این هنر هیچگاه از مد نمی افته و روز به روز به علاقمندان و مشتریاش اضافه میشه. 

چرا باید دوره آموزشی کوپ و پیرایش موی زنانه رو یاد بگیرم؟

طرح های بکار رفته توی کوپ معمولا ظریف و بسیار چشم نواز هستند. هرچند که این هنر سال هاست در سراسر جهان رواج داره، اما تنها چند ساله که خانم های کشورمون به هنر کوپ روی آوردن. برای همین تعداد پیرایشگران موی خانم که بتونن کوپ کنند بسیار کمه. 

بنابراین اگه میخواید از الان تا چند سال دیگه یکی از شاخه های پرطرفدار آرایشی رو یاد بگیرید، و هم یک درآمد خوب نصیبتون بشه، به نظر میرسه یادگیری هنر کوپ میتونه یک انتخاب خوب برای شما باشه.  

شما تنها چند سال دیگه میتونید اهمیت این جمله رو متوجه بشید. چون کوپ یک هنر رو به رشد و پویا هستش که محاله حداقل تا ۱۰ سال دیگه از رونق بیافته. دست کم تا یکی دو سال دیگه تعداد مشتریای کوپ بیشتر میشه و اگه بخواید اونموقه تازه یک دوره تخصصی پیرایش موی زنانه بردارید ضرر میکنید. 

من میخوام تبدیل به یک پیرایگشر موی خانم ها بشم باید کار کنم؟

متاسفانه تعداد کل کوپ کارای ایران خیلی معدود و کمه. همین تعداد معدود هم اونقدر سرشون شلوقه که نمیرسن تعداد زیادی هنرجو رو آموزش بدن. از شانس بد ما هم توی اینترنت هیچ چیزی درباره کوپ به زبان فارسی نیست که بخواییم حتی بخونیم (میتونین امتحان کنید، هرچند که واقعا چیزی دستتون رو نمیگیره) 

با این حال اگه حتی چیزی هم بتونین پیدا کنید در حد یک راهنماییه و کسی پیدا نمیشه بتونه این هنر رو اینترنتی و محض رضای خدا بهتون یاد بده. و اتفاقا شما نباید ناراحت بشید. شما باید این موضوع رو به فال نیک بگیرید. 

این نشون میده که همچنان تعداد کسایی که میخوان این هنر رو یاد بگیرند به خاطر کمبود منابع خیلی کمه. اما چاره چیه؟ چطور میتونیم توی این موقعیت زرنگ باشیم و کوپ رو یاد بگیریم تا بتونیم کلی درآمد داشته باشیم؟ 

پیشنهاد ما به شما ثبت نام توی دوره آموزشی کوپ و پیرایشگری موی زنانه الماس نشانه. برای اینکه درباره این دوره بیشتر بدونید حتما ادامه مقاله رو از دست ندید. 

میتونم نمونه کارای دوره آموزشیتون رو ببینم؟

بعد از اینکه دوره خودتون رو تموم کردید، شما می تونید به تنهایی کاری مشابه تصاویر زیر رو به راحتی آب خوردن پیاده کنید. و نه تنها مدل های زیر رو در بیارید بلکه تعداد زیادی مدل دیگه هم میتونید پیاده کنید. 

اگه توی دوره آموزشی کوپ و پیرایش موی زنانه الماس نشن ثبت نام کنم دقیقا چه چیزایی یاد میگیرم؟

به طور کل شما توی این دوره آموزش یاد میگیرید که چطوری متناسب با فاکتورهای زیر یک طرح و مدل مناسب کوتاهی مو را برای مشتریان خود در نظر بگیرید: 

  • فرم چهره 
  • جنس مو 
  • زیبایی چهره 

شما در این دوره یاد میگیرید که چطوری عیب های موهای مختلف رو تشخیص بدید. و با تکنیک های کوپ کردن، اون عیب ها رو برطرف میکنید. و در کل طی این دوره آموزشی موارد زیر رو زیر نظر بهترین اساتید یاد میگیرید: 

تصویر: مشخصات و مباحث دوره 

مدرسین و اساتید من قرار چه کسانی باشن؟

تمامی مدرسان مجموعه الماس نشان جزء بهترین اساتید میکاپ و آرایشگری ایران هستند. این تنها یه حرف ساده نیست و ما میتونیم به شما اینو ثابت کنیم. مدرسان آموزش پیرایش موی زنانه ما نه تنها مدارک داخلی این هنر رو دارند، بلکه مدارک بین المللی مرتبط رو از مراکز معتبر دریافت کردند. خوشبختانه اون ها تنها به گرفتن مدرک بسنده نکردند و سالانه برای به روز رسانی حرفه خودشون در دوره های بین المللی هم شرکت میکنند. پس خیالتون بابت اساتید راحت باشه. 

نکته: 

طبق آماری که داریم، تموم هنرجوهای اساتید الماس نشان با نمره بالا تونستن مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه ای رو بگیرن. این یعنی کار اساتید ما حرف نداره. 

برای اتمام دوره و گرفتن مدرک باید چند جلسه آموزش ببینم؟

مدرسان ما تنها با ۱۰ جلسه میتونن شما رو تبدیل به یک کوپ کار حرفه ای کنند. جلسات ما هم تئوریه و هم عملی. بخاطر ارزشی که برای هنرجوهامون قائلیم ۳ جلسه رفع اشکال و تمرین رو هم به اون ها اختصاص میدیم. 

بعد از تموم شدن دوره مرک هم میدید؟

بله بله بله، مدرکی که ما به شما میدیم یک مدرک معتبر هستش که میتونید با اون هرکجا خواستید کار کنید.  

اینم حرف آخر

امیدوارم که مطالب مطرح شده توی این مقاله به شما کمک کرده باشه تا متوجه حرفای ابتدای مقاله بشید. اگر سوالی چیزی باقی مونده میتونید به صفحه مربوط به آموزش

برید و اگه بازم چیزی نفهمیدید خوشحال میشیم تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنیم. منتظر ثبت نام و مشتاق دیدار شما هستیم. 

 

مقالات مرتبط