دوره آموزشی کوتاه، پرطرفدار و پولساز بافت مو

۶ آذر ۱۳۹۸ مقالات
بافت مو

نمیدونم چقدر به شکل و ظاهر سلبریتی ها و هنرمندای مشهور خارجی توجه کردید. اما به شخصه به بافت مو های اون ها خیلی توجه میکنم و همیشه با خودم میگم چجوری به ذهنشون میرسه با این همه ظرافت و زیبایی موهاشون رو ببافن. اصلا چه کسی براشون مو میبافه؟ اگر کسی بخواد اینکار رو انجام بده باید چکار کنه و آیا جایی هست که بتونه آموزش بافت مو رو یاد بگیره؟

خبر خوب اینه که با چندین جلسه آموزشی میشه این هنر رو به خوبی یاد گرفت که نه تنها میتونید خلاقیت خودتون رو به چالش بکشید، بلکه یک درآمد خوب هم ازش به دست بیارید. اگر شما هم مایلید که دوره آموزش بافت مو رو بگذرونید حتما خوندن این مقاله رو از دست ندید.

مختصری درباره بافت مو

این هنر در واقع یکی از متدهای مرسوم و قدیمی هستش که از دیرباز بین مردم و قومیت های مختلف پرطرفدار بوده و هست. بافت مو در واقع به جمع کردن هنرمندانه مو اطلاق میشه که نوعی آرایش مو هم محسوب میشه.

در این حرفه، موها رو به شکل و فرمی زیبا و دلخواه جمع کرده و به هم میبافند. و معمولا برای حضور در مراسمات و یا موقعیت های اجتماعی خاصی تدارک داده میشه.

هرچند که به نوعی میشه گفت اینکار ریشه در گذشته داره، اما همزمان با گذشت زمان و پیشرفت آرایش مو، روش های جدیدی برای بافتن مو شکل گرفته و دیگه نباید چنین هنری رو دمده و از رده خارج شده در نظر بگیریم.

خوشبختانه بافت مو به هیچ عنوان محدود نیست و اگه سری به شبکه های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب بزنید متوجه میشوید که تعداد بیشماری تکنیک باف مو وجود داره که هر کدوم مناسب سلیقه و موقعیت خاصیه.

چرا باید بافت مو رو یاد بگیریم؟

موارد زیر تنها چند دلیل ساده اما منطقی برای یادگیری این هنر رو به رشد و زیبا است:

  • پرطرفدار بودن آن
  • متنوع بودن و به نوعی نامحدود بودن تکنیک ها و طرح های آن
  • کم هزینه بودن آموزش ها
  • پربازده بدون این هنر
  • عدم نیاز به ابزار یا وسایل زیاد (تنها با تعدادی کش و ابزار ابتدایی دیگه میشه اینکار رو ترتیب داد)
  • سرگرم کننده بودن بافتن موها
  • امکان الگو برداری از ویدئوهای بیشمار موجود در اینترنت
  • و…

چجوری میتونم آموزش بافت مو رو بگذرونم؟

حتما شما هم ویدئو ها و عکس های زیادی دیدید که به شکلی حرفه ای موها رو به هم میبافند و یک کار بینظیر رو شکل دادن. شاید از روی این ویدئوها بشه چندین نوع مدل بافت مو رو یاد گرفت اما متاسفانه، یادگیری تمام ترفندها و تکنیک های این هنر تنها با نگاه کردن به ویدئو و عکس میسر نمیشه. بنابریان بهتره حضوری و به صورت تئوری+ عملی چنین هنری رو یاد گرفت.

خوشبختانه مجموعه زیبایی الماس نشان دوره آموزش بافت مو رو زیر نظر بهترین اساتید و مدرسین حوزه آرایش مو برگزار میکنه، که با صرف هزینه مناسب و طی چندین جلسه، میتونید همه مباحث ریز و درشت آرایش و بافتن موها رو یاد بگیرید.

اگه توی این دوره آموزشی شرکت کنم چه چیزایی یاد میگیرم؟

یکی از پربارترین دوره های آموزشی ما، دوره فوق حرفه ای گلاه گیس بافت هستش که چیزی نزدیک به ۶۰ مبحث آموزشی مختلف رو پوشش میده. مباحث تعیین شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای در خصوص این حرفه، معمولا محدود و خیلی ابتدایی هستند، الماس نشان سعی کرده که علاوه بر پوشش دادن تمامی مباحث فنی حرفه ای، تعداد زیاد و چند برابر اون مباحث رو به هنرجوها آموزش بده.

اما شما در وهله اول با مباحث زیر آشنا میشید و بعد به صورت تخصصی انواع مدل بافت مو رو یاد میگیرید:

  • ایمنی و بهداشت در محیط کار: اولین مرحله آموزش اینه که چجوری توی محل کار خودتون بتونید ایمنی خودتون و مشتریاتون رو تامین کنید و بدون اینکه کوچکترین آسیبی به بافت موی مشتری بزنید، بهترین مدل ها رو روی موی سر مشتری پیاده کنید.
  • اندازه گیری و شناخت کامل وسایل و ابزارهای مورد نیاز و روش استفاده درست از آن ها: برای انجام هر کاری وسایل و ابزار خاصی مورد نیازه. هرچند که این هنر ابزار تخصصی آنچنانی نداره، اما شما با تمام این ابزارها و چگونگی کار با هر کدومشون به شکل درست آشنا میشید.
  • شناخت ساختمان مو و بیماری های مو: آناتومی مو و ویژگی های ساختاری اون از مهمترین مباحثی هستش که هر آرایشگر مو باید بهش مسلط باشه. اینکه چه مدل موهایی داریم و برای هر کدوم چه بافتی باید در نظر گرفته بشه چیزهایی هستند که ما به شما طی این دوره یاد میدیم.
  • رعایت بهداشت موی سر: اینکه چجوری از موها محافظت کنیم و چجوری به مشتری یاد بدیم به بهداشت موهای بافته شده رسیدگی کنه.
  • نگهداری موهای بافته شده: این بخش هم به نوعی برای آموزش به مشتری هستش که پس از اینکه موها بافته شد به مشتری توضیح میدیم که به چه شکلی باید از موهای بافته شده خودش نگهداری کنه.

تصویر زیر نشون میده که شما قراره چه چیزهایی رو طی این دوره یاد بگیرید.

موارد آموزشی در این دوره :

# عنوان های آموزشی فوق حرفه ای
۱ بافت ساده
۲ بافت فرانسوی
۳ تیغ ماهی
۴ بافت تل تیغ ماهی
۵ تل آفریقایی
۶ تل آفریقایی برجسته
۷ تل مارپیچ
۸ تل هندی
۹ تل پیچ
۱۰ تل حصیری
۱۱ تل آبشاری
۱۲ بافت طنابی یا مارپیچ
۱۳ بافت هلندی
۱۴ بافت قلبی
۱۵ بافت پرنسسی
۱۶ بافت آبشاری
۱۷ بافت آبشاری ۲ردیفه
۱۸ بافت آبشاری ۳ردیفه
۱۹ بافت میک مید ( Milk maid)
۲۰ بافت چهارتایی پهن
۲۱ بافت چهارتایی مکعبی
۲۲ بافت چهارتایی شل
۲۳ بافت شاخه گل رز
۲۴ بافت تاج آبشاری
۲۵ بافت حصیری
۲۶ بافت گل کف سری
۲۷ بافت پیچ کج
۲۸ بافت گره ای
۲۹ بافت آبشاری جلوی سر
۳۰ بافت طور ماهی
۳۱ بافت چهل گیس
۳۲ روش فر کردن با بافت
۳۳ اکستنشن بافت
۳۴ دوخت مو
۳۵ بافت پاپییونی
۳۶ بافت تاجی
۳۷ بافت نزاری
۳۸ بافت تاج دنباله دار
۳۹ بافت فرق وسط
۴۰ حصیری جمع
۴۱ بافت شینیون
۴۲ بافت مو با روبان
۴۳ بافت هد بند
۴۴ بافت آشفته
۴۵ فرنچ سه گانه
۴۶ بافت انگلیسی
۴۷ تیغ ماهی زیگزالی
۴۸ بافت گوجه ترکیبی
۴۹ بافت نواری زیرکلاه
۵۰ بافت موازی
۵۱ بافت های کودکانه
۵۲ بافت پروانه ای
۵۳ بافت افزایشی
۵۴ بافت های ولنتاین
۵۵ بافت کلاهی
۵۶ بافت سبدی
۵۷ بافت اسپانیایی
۵۸ بافت تاج گل

مدرسین و اساتیدی که قراره به من آموزش بدهند چه کسانی هستن؟

به جرات میتونیم بگیم که مدرسین و اساتید مجموعه ما، جزء برترین های این حرفه هستند. اون ها علاوه بر اینکه مدارک مرتبط داخلی و بین المللی رو دارند، بلکه بارها مباحث مربوطه رو به شکلی درست به تعداد زیادی هنرجو آموزش دادن. جالبه که بدونید تمام هنرجوهای این اساتید، با نمرات بسیار عالی در آزمون های فنی و حرفه ای قبول شدن و خیلیهاشون الان وارد این حرفه شدند.

جالبتر اینکه، اساتید الماس نشان برای اینکه دانش و مهارت خودشون رو به روز کنند، به صورت سالانه در کلاس های بین المللی شرکت میکنند. بنابراین خیالتون راحت باشه که اساتید الماس نشان همگی مورد تایید و متخصص هستند.

بعد از گذروندن دوره میتونید شاهکارهای زیر رو خلق کنید

بعد از اینکه دوره خودتون رو تموم کردید، شما می تونید به تنهایی کاری مشابه تصاویر زیر رو به راحتی آب خوردن پیاده کنید. البته این ها تنها چند مدل رایج بافت مو هستند.

آموزش بافت مو آموزش بافت مو آموزش بافت مو آموزش بافت مو

شرایط بازار کار و درآمدزایی بافت مو چه چطوره؟

با توجه به عدم وجود محدودیت طرح و مدل مو و همچنین پرطرفدار بودن این حرفه، شما میتونید تنها با گذروندن دوره آموزشی مربوط به آرایش و بافت موها به راحتی وارد بازار کار بشید. هرچند که این حرفه به خودی خود میتونه درآمدزا باشه، اما گذروندن دوره شینیون مو در کنارش میتونه درآمد شما رو به صورت چشمگیری افزایش بده.

بعد از تموم شدن دوره مدرک هم میدید؟

بله بله بله، مدرکی که ما به شما میدیم یک مدرک معتبر هستش که میتونید با اون هرکجا خواستید کار کنید.

حرف آخر

اگر سوالی چیزی باقی مونده میتونید به صفحه مربوط به آموزش کلاه گیس بافت برید و اگه بازم اطلاعات بیشتری خواستید خوشحال میشیم تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنیم. منتظر ثبت نام و مشتاق دیدار شما هستیم.

 

مقالات مرتبط