تکنیک آرایش صورت گرد + فیلم آموزشی

۱۸ دی ۱۳۹۸ مقالات
آرایش صورت گرد

داشتن صورت گرد به نوعی یک نکته مثبت در ظاهر هر کسی است. نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد اشخاصی که از صورت گردی برخوردار هستند، به نسبت سایر افراد دیرتر پیر میشوند. در فرهنگ های مختلف داشتن یک صورت گرد به نوعی نشان دهنده لطافت زنانه است. و آرایش این صورت ها بسیار جذاب و چالش برانگیز است. اگر شما از جمله خانم هایی هستید که صورتی گردی دارید و میخواهید با تعدادی از تکنیک های آرایش صورت گرد آشنا شوید حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

ویژگی های صورت های گرد

از لحاظ آناتومیکی افرادی که دارای صورت های گرد هستند، اغلب دارای چانه های گرد و گونه هایی برجسته و هایلایت هستند. به عبارتی فرم کلی صورت آن ها منحنی و خوش فرم است.

اغلب این افراد به واسطه گرد بودن صورت ممکن است چاق به نظر برسند. اما در بیشتر موارد، این افراد واقعا چاق نیستند و تنها صورتی پر دارند. به دلیل خوش فرم بودن صورت های گرد، کسانی که دارای صورت لاغر و استخوانی هستند تلاش میکنند با کمک آرایش صورت خود را گرد کرده تا کمی چاقتر به نظر برسند.

با وجود تمام نکات مثبت در خصوص این چهره ها، اما تعدادی نقطه ضعف در خصوص آن ها وجود دارد. اما میتوان با کمک تکنیک های آرایش صورت گرد آن ها را برطرف کرد. اگر به چهره افراد مشهوری مثل ادل و کیت وینسلت نگاه کنید متوجه میشوید که آن ها چطور صورت گرد خود را آرایش کرده اند.

تکنیک های آرایش صورت گرد

۱. نحوه اعمال سایه چشم برای صورتهای گرد

 

اصولا هدف از آرایش علاوه بر پوشاندن عیوب و ایرادات ظاهری صورت، زیباتر کردن آن است. چهره گرد به تنهایی زیبا است و ما باید برای زیباتر نشان دادن این چهره ها، تا آنجا که ممکن است روی چشم ها مانور داده و روی برجسته کردن آن ها تمرکز کنیم.

بنابراین برای برجسته کردن چشم ها بهتر است از سایه چشم‌هایی به رنگ هایی مانند قهوه ای، مشکی و رنگ های دیگری مثل بنفش و آبی تیره استفاده کنیم. با استفاده از این رنگ ها شما در واقع به نوعی به چشم و ابرو شکل میدهید.

کشیده تر کردن چهره به صورت جزئی میتواند هدف دیگری در آرایش صورت گرد باشد، برای این منظور شما باید ابروها را زاویه دار در بیاورید.

آرایش صورت گرد

۲. کمک گرفتن از برنزه کننده ها در آرایش چهره گرد

یکی از مورد علاقه ترین لوزام آرایشی برای این چهره ها، استفاده از برزنده کننده ها است. برزه کننده ها می توانند صورت های چاق، گرد و توپر را کمی استخوانی نشان داده و از حجم صورت کم می کنند.

به طور معمول برنزه کننده ها را در ترکیب با کانتورها، باید در خطوط چانه و فرورفتگی های مختلف صورت اعمال کرد.

آرایش صورت گرد

۳. لزوم استفاده از کانتور در آرایش صورت گرد

نوع آرایش گونه ها در چهره های گرد نیز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به منظور ایجاد تغییرات در صورت، بهتر است روی گونه ها از هایلایتر استفاده کنید. اعمال هایلایت روی پوست استخوان های گونه به برجسته تر شدن گونه ها و زیباتر شدن فرم صورت کمک میکند.

بعد از اعمال هایلایت روی گونه ها، زیر آن ها را با کمک کمی کانتور تیره رنگ، کم حجم کرده و گود نشان دهید.

آرایش صورت گرد

۴. نحوه صحیح اعمال رژ گونه در آرایش صورت گرد

متاسفانه برخی از افرادی که چهره گردی دارند به اشتباه فکر میکنند اگر روی گونه های خود رژگونه بزنند صورتشان گردتر و پرتر میشود. بنابراین تا آنجا که ممکن است رژگونه نمیزنند. سالن زیبایی الماس نشان توصیه میکند که برای آرایش چهره های گرد حتما از رژگونه هایی با رنگ های مات و گرم استفاده کنید. تا متوجه تاثیر آن در فرم کلی صورت شوید.

برای این منظور سعی کنید که به بخش تحتانی پوست استخوان گونه، رژگونه بزنید و سپس آن را با کانتور گونه ادغام کنید. تنها با کمک این تکنیک میتوانید فرم گرد صورت خود را کمی کشیده تر کرده و زیباتر به نظر برسید.

آرایش صورت گرد

۵. بهترین نوع رژ لب برای آرایش چهره گرد

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، آرایش صحیح ابرو و چشم میتواند تا حد زیادی چهره را تغییر دهید. برجسته سازی صورت تنها به آرایش ابرو و چشم محدود نمیشود و آرایش لب ها نیز میتواند به زیباتر شدن و ایجاد تغییرات بزرگ در صورت منجر شود. در خصوص چهره های گرد، خانم ها بهتر است از رژ لب هایی با رنگ قرمز بیشتر بهره ببرند.

آرایش صورت گرد

چگونگی هایلایت و کانتور کردن چهره های گرد

معمولا هایلایت را بر روی بخش های زیر اعمال می کنند:

  • تیغه‌بینی
  • بخش میانی پیشانی
  • بخش های برجسته گونه‌ها
  • بخش تحتانی استخوان ابرو
  • بخش فوقانی انحنای لب‌ها
  • چانه

کانتورینگ صورت نیز باید شامل بخش های زیر شود:

  • تمامی بخش های خارجی چهره
  • زیر پوست استخوان گونه (علاوه بر کانتور برنزه نیز میشود.)

به منظور ترکیب هایلایت و کانتور صورت در آرایش صورت گرد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با فاصله ۲ انگشتی از چشم ها و به سمت خارج هایلایت و کانتور را با هم ترکیب کنید.
  • اینکار را تا آنجا ادامه دهید که مرز بین دو ماده آرایشی مشخص نباشد و صورت یکدست شود.

دو مرحله بالا تا حدودی فرم گرد صورت کشیده تر نشان می دهد. به منظور درک بهتر متن نوشته شده و نواحی هایلایت و کانتورینگ به تصویر زیر نگاه کنید.

آرایش صورت گرد

نکات پایانی

گردی صورت مشکل تلقی نمی شود و کسانی که دارای چنین صورتی هستند تنها با آرایش کردن میخواهند کمی فرم صورتشان را کشیده تر کنند. در آرایش صورت گرد باید بر روی زاویه دار کردن بخش های مختلف صورت و کاهش میزان گردی آن تمرکز کرد.

مقالات مرتبط