آموزش آرایش دائم : این قسمت آموزش تاتو خط لب + فیلم

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ مقالات
آموزش تاتو خط لب

خود آرایش دائم که چندسالی است بسیار مورد استقبال قرار گرفته اما از میان تمام تکنیک های این رشته آرایشی، تاتو خط لب طی ۲ سال گذشته بسیار بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است. تقریبا از هر سنی ما مشتریان زیادی برای تاتو لب داریم. برای همین تصمیم گرفتیم هم برای آشنایی بیشتر خانم ها و هم برای کسانی میخواهند آرایش دائم لب رو یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند یک آموزش ابتدایی از نحوه انجام این آرایش تهیه کنیم. این شما و این  آموزش تاتو خط لب برای خانم ها.

ما تاتوی خط لب را برای چه کسانی انجام میدهیم؟

  • برای خانم هایی که همیشه قبل از رژ لب زدن عادت دارند خط لب بکشند
  • برای خانم هایی که لبشان قرینه نیست
  • برای آن دسته از افرادی که به دلیل بروز آسیب یا زخم، خط لبشان بسیار نامشخص است (مثل ورزشکاران)

وسایل مورد نیاز برای تاتو خط لب

نحوه انجام این کار شبیه تاتو لب است با این تفاوت که ما تنها خط لب را تاتو میکنیم تا هیمشه خودتان به صورت قرینه و موازی رژ بزنید. وسایل مورد استفاده در این تکنیک عبارتند از:

  • دستگاه مخصوص تاتو آرایش دائم
  • سوزن های مناسب جهت تزریق رنگ روی حاشیه لب (سوزن مناسب تاتو خط لب سوزن ۳ سره است)
  • و رنگ های با کیفیت

ملاحضات آرایش دائم خط لب

  • در این تکنیک چون ما تنها قصد تاتو کردن خط لب را داریم به هیچ عنوان نباید از خط پهن استفاده کنیم و باید از تزریق رنگ های تیره و یا غلیظ به حاشیه لب خودداری کنیم.
  • این کار درست مشابه تاتو لب و تاتو خط چشم با کمک تکنیک‌های میکروپیگمنتیشن صورت میپذیرد.

آموزش تاتو خط لب

آرایش دائم صورت: گام به گام با آموزش تاتو خط لب

گام نخست: ویزیت و ارزیابی

درست مانند تمام جلسات آرایش دائم، در این تکنیک هم مشتری باید به محل کار پیگمنتور یا متخصص تاتو مراجعه کند تا مستقیما مورد ارزیابی قرار بگیرد. در این جلسه متخصص پیگمنتور با توجه به فرم صورت و لب مشتری، تصمیم میگیرد که به چه شکل تاتو را اعمال کند. نظر خود مشتری هم در خصوص نوع رنگ و مدل کلی کار لحاظ میشود.

گام دوم آموزش تاتو خط لب: قرینه کردن

در همه تکنیک های آموزش آرایش دائم، تاکید ویژه ای بر فرآیند قرینه سازی میشود و بیان میشود که اینکار برای درست انجام شدن تاتو ضروری است. ما با با این کار میتوانیم تمام مشکلات احتمالی لب را پنهان کنیم و بد فرم ترین یا غیرقرینه ترین فرم لب را به شکلی درست یکدست کنیم. یا حتی فرم و مدل لب را کمی عوض کنیم.

گام سوم آموزش تاتو خط لب: علامت گذاری

در بیشتر خانم ها خط لب مشخص است و نیازی به علامت گذاری نداریم. اما برای اطمینان و برای اینکه خیال مشتری راحت باشد ما علامت گذاری را از بالای لب (در قسمت ۷ شکل لب) شروع میکنیم و یکبار به سمت راست  و بار دیگر به سمت چپ اینکار را انجام میدهیم تا خط به درستی مشخص شود.

آموزش تاتو خط لب

گام چهارم خط لب : بیحسی لب و اطراف آن

برای اینکه لب تحت تاثیر سوزن مخصوص تاتو درد نگیرد ما از بی حسی استفاده میکنیم. برای این منظور باید از داروی بیحسی استفاده کنیم. یک پد مخصوص بردارید  و آن را به دارو آغشته کنید سپس روی لب ها قرار دهید.

گام پنجم و ششم آموزش تاتو خط لب: شروع کار با رنگ

در این مرحله با سوزن و رنگ کار میکنیم. همانطور که گفته شد سوزن مناسب تاتو خط لب ، سوزن های ۲ سره هستند زیرا هم عمق خوبی دارند و هم آسیبی به بافت لب نمیرسانند. بعد از انتخاب سوزن، اکنون باید رنگ بردارید. برای اینکار سوزن را وارد رنگ کنید اما سعی کنید زود آن را دربیاورید. اگر رنگ برداشته اید نگران نباشید شما میتوانید تا زمانی که به غلظت رنگ مدنظر خودتان برسید دوباره رنگ بردارید.

گام هفتم آموزش آرایش دائم خط لب : اعمال رنگ

سوزن حای رنگ را آماده کنید و به آرامی شروع به شکیدن خط لب کنید. تاتو را از قسمت ۷ شکل لب آغاز کنید. هیچ عجله ای برای اینکار نداشته باشید تا رنگ با دقت تنها درهمان جایی که میخواهید اعمال شود. بعد از اینکه یک دور همه خط را تاتو کردید با دقت خط را نگاه کنید اگر جایی کم رنگ بود دوباره آن را پر رنگ کنید. فقط دقت کنید که پررنگتر از مابقی لب نشود.

نکته:

اگر مشتری شما روی لبش جای زخم قدیمی وجود دارد با دقت آن را بپوشانید. اما اگر تبخال یا زخم تازه ای داشت اصلا اینکار را برایش انجام ندهید تا آن ضایعه کاملا ترمیم شود.

گام هشتم آموزش تاتو خط لب : تمیز کردن لب

کار شما تقریبا تمام شده و اکنون باید با دقت و با کمک یک دستمال مرطوب تمیز و استفاده نشده خط لب و اطراف آن را تمیز کنید. خودتان تاتو خط لب را نگاه کنید اگر مشکلی دارد پیش از اینکه مشتری آن را مشاهده کند برطرفش کنید.

برای اینکه مشتری مطمئن شود که شما کارتان را به درستی انجام داده اید یک گوش پاک کن را جلوی آینه روی تاتوی کشده شده بکشید. وقتی مشتری اثری از رنگ روی گوش پاک کن نمیبیند مطمئن میشود که تاتویش به درستی انجام شده.

فیلم آموزش تاتو خط لب

این فیلم محتوی آموزش تصویری تاتو خط لب است. برای درک بهتر این کار حتما فیلم را ببینید.

هشدار: لب برخی از مشتری ها به درستی رنگ نمیگیرد

قبل از اینکه کار تاتو خط لب را شروع کنید از مشتری خود سوالات زیر را بپرید:

  • آیا پریود و یا حامله هستی؟
  • آیا اخیرا مشروبات الکلی یا دخانیات مصرف کردی؟
  • آیا داروی خاصی مصرف میکنی؟ (مثلا داروی اعصاب)

اگر پاسخ سوالات بالا “بله” بود، باید این احتمال را بدهید که پوست این افراد به درستی رنگ را قبول نکند و یا کمرنگتر شود.اگر خودتان هم از رنگ های بی کیفیت استفاده کنید دقیقا به همین مشکل بر میخورید. پس مطمئن شوید که هم مشتری ایده آل است و هم مواد اولیه خودتان با کیفیت.

آموزش تاتو خط لب : توصیه هایی که باید به مشتریان ارئه دهید

بعد از انجام کارتان توصیه های زیر را به مشتری ارئه دهید، به او بگویید که:

  • حدودا تا سه روز آینده برای محافظت از لب و خط پماد چرب کننده بتامتازون به لب هایش بزند
  • در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد
  • حمام نرود یا در استخر و جکوزی خوشگذرانی نکند
  • تا بعد از ۳ روز به ط دست نزند.
  • اگر حساسیت پوستی دارد او را به یک متخصص پوست بفرستید

 

مقالات مرتبط