بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد و هزینه آن چقدر است؟

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ مقالات

هنگامی که به چین و چروک فکر می کنید، ممکن است به آنابوتولینم توکسین A (بوتاکس) فکر کنید. این روش یک داروی تجویزی رایج است که برخی افراد برای صاف کردن چین و چروک از آن استفاده می کنند. اما در مورد بوتاکس بو چه میدانید؟ موهای روی سر شما، مانند پوست شما نیز تمامیت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. درست مانند بوتاکس محصولات جدید مو به بازار عرضه شده که به صاف و یکدست شدن، پرشدن و کاهش ریزش مو کمک میکنند. این مواد به عنوان بوتاکس براب موها شناخته میشوند. آنچه در این مقاله میخوانید درباره این روش است. تمام نکات ذکر شده در این مقاله از دوره آموزش کار با مواد، آموزش پوست و سایر آموزش های آرایشگری از سالن الماس نشان است.

آیا بوتاکس مو واقعا حاوی بوتاکس است؟

بوتاکس برای موها در واقع حاوی عنصر سم بوتولینوم که عنصر اصلی بکار رفته در بوتاکس میباشد نیست. در عوض، این نامگذاری تنها یک اسم است که براساس نحوه عملکرد محصول ساخته شده است. بوتاکس مو درست مانند بوتاکس و سم بوتولینیوم با شل کردن عضلات و صاف کردن پوست عمل می کند، با این تفاوت که بوتاکس کردن مو با پر کردن و حجم دادن به تارهای مو باعث صاف و یکدست شدن آن ها میشود.

بوتاکس مو

بوتاکس از چه موادی تشکیل میشود؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان مو با تهویه عمقی است که رشته های مو را با مواد پرکننده یا فیلر، مانند کراتین می پوشاند. این درمان در هر قسمت از موهای شکسته یا نازک یا مات در نظر گرفته میشود. بهترین محصولات بوتاکس حاوی مواد زیر هستند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین های E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی میتوانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر می توانید از بوتاکس مو استفاده کنید:

  • مو خوره داشتن
  • موهای بسیار نازک، فاقد حجم و مات
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز

آشنایی با مراحل بوتاکس کردن مو

برعکس بوتاکس هایی که برای صورت، لب و بخش های دیگر بدن تزریق میشود ما در این روش هیچگونه تزریقی نداریم بلکه استعمال مستقیم به مو داریم. بوتاکس مستقیما روی رشته های موی شما اعمال میشود تا به تهویه بهتر موها کمک شود. مراحل انجام بوتاکس مو عبارتند از:

  • شروع کار با شستشوی موها با شامپو است تا کوتیکول های مو و رشته های موی شما از هم جدا شده و برای اعمال بوتاکس آماده شوند.
  • سپس محصول را از ریشه تا نوک مو مالیده و ماساژ میدهند. بوتاس از ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس و شسته شده باقی میماند.
  • برخی از آرایشگران قبل از خشک کردن مو مواد را از مو پاک میکنند و برخی دیگر صبر میکنند تا مو خشک شود و بعد مواد را پاک کنند تا بوتاکس به راحتی به عمق مو نفوذ کند.
  • نتایج درمان مو با بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک شدن موهای خود مشاهده خواهید کرد.

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه درمان با بوتاکس از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و به بالا متغییر است. قیمت ها بر اساس محل انجام بوتاکس (خانه یا آرایشگاه) و همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اگر درمان بوتاکس را در سالن انجام میدهید، قبل از مراجعه حتما قیمت بوتاکس مو را از آرایشگاه بپرسید.

بوتاکس چقدر موثر است؟

بوتاکس کردن موها در حال حاضر یک روش محبوب در میان بانوان است با اینحال هنوز به طور کامل میزان اثرگذاری آن مشخص نیست. تنها زمانی میتوان نتایج خوبی از بوتاکس مو دریافت کرد که به یک سالن زیبایی یا آراشیگاه خوب مراجعه کرده باشید. این سالن ها از وجود متخصصین مو بهره میبرند که محصولات خود را از فروشندگان معتبر خریداری میکنند. شما در دوره آموزش کار با مواد میتوانید به راحتی برندهای مورد تایید بوتاکس را شناسایی کنید.

میزان ماندگاری این روش چقدر است؟

اثرات بوتاکس مو بین ۲ تا ۴ ماه ادامه خواهد داشت، اگرچه مدت زمان دقیق آن برای افراد متفاوت خواهد بود. توصیه می شود برای حفظ نتایج از یک شامپوی موی کم سولفات یا عاری از سولفات استفاده کنید.

بوتاکس مو

آیا بوتاکس کردن مو بی خطر است؟

استفاده از بوتاکس برای بهبود شرایط مو بی خطر تلقی می شود، اگرچه مانند هر روش درمانی مو ، خطر تحریک پوست یا واکنش آلرژیک با این روش نیز وجود دارد. برای کاهش خطر آسیب وارده به مو یا کاهش عوارض جانبی، بوتاکس نباید با پوست سر شما در تماس باشد.

بوتاکس با کراتینه کردن مو چه تفاوتی دارد؟

کراتین مو جزء درمانهای شیمیایی است که اغلب شامل فرمالدئید هستند. فرمالدئید برای باز کردن گره های مو و حالت وز مانند مو بکار میرود و باعث صاف شدن مو میشود. فرمالدئید مورد استفاده روش های کراتینه کردن مو باعث نگرانی زیادی شده است زیرا فرمالدئید یک ماده سرطان زا است ولی در طولانی مدت موها را صاف نگاه میدارد.

روش های کراتینه کردن مو معمولاً کمی ارزان تر هستند. هزینه میانگین آن ها در جهان بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار است. از طرف دیگر بوتاکس مو فقط یک روش تهویه مطبوع برای مو و پوست سر است و از واکنش های شیمیایی برای اینکار استفاده نمی کند. درمان بوتاکس مو حاوی هیچ گونه فرمالدئید یا مواد مشابه آن نیست.

کلام آخر درباره بوتاکس کردن موها

اگر به دنبال راه حلی برای صاف کردن، پر رنگ تر و براق تر شدن موهایتان هستید، یک روش درمانی موثر و مهم در این خصوص بوتاکس مو است. با صرف هزینه معقول میتوانید زیبایی و سلامت موهایتان را بیشتر کنید. چنانچه مایل هستید در دوره های آموزشی کار با مواد و سایر دوره های دیگر شرکت کنید میتوانید به صفحات آموزش ها در وبسایت ما سر بزنید یا اینکه با کارشناسان ما در تماس باشید. با یادگیری این دوره ها میتوانید به راحتی از چیزی که آموخته اید کسب در آمد کنید.

 

مقالات مرتبط