آموزش کاشت ناخن با ژل همراه با فیلم آموزشی

۹ شهریور ۱۳۹۹ مقالات
کاشت ناخن با ژل

در حوزه آرایش ناخن ما تکنیک های زیادی داریم که به زیبایی و ترمیم ناخن و پوست اطراف آن کمک زیادی میکنند. یکی  از رایجترین و پرطرفدارترین تکنیک های آرایش ناخن، کاشت ناخن با ژل است که این روزها بیشتر از این روش برای کاشت استفاده میشود. به دلیل درخواست های مکرر مشتریان و همچنین آرایشگران جوان و آماتور در این خصوص، تصمیم گرفتیم در این مقاله به نحوه آموزش کاشت ناخن با ژل بپردازیم. اینکار را میتوانید در آراشگاه های کوچک خودتان و یا حتی در خانه امتحان کنید و صاحب ناخن های زیبا و یکدست شوید.

خواندن این مقاله به چه کسانی توصیه میشود:

  • کسانی که عاشق کاشت ناخن هستند
  • عزیزانی که قصد شرکت در دوره آموزشی و پولساز آرایش ناخن را دارند
  • همکاران آرایشگری که میخواهند با دست پر خواسته ها و نیازهای مشتریانشان را برآورده کنند
  • کسانی که کنجکاوند درباره کاشت ناخن با ژل بیشتر بدانند

مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل

تمیز کردن ناخن ها

در اولین مرحله باید تمام سطح ناخن را پیش از هر کاری تمیز کنیم. برای اینکار میتوانید با آب  و صابون اقدام کنید و یا اینکه مستقیما با سوهان مخصوص ناخون تمام سطح آن را تمیز کنید. هدف این است که چربی های روی ناخن و سایر مواد اضافی و چسپیده شده به سطح ناخن از بین برود. دقت کنید که از سوهان های فلزی استفاده نکنید. در عوض از سوهان های نرم استفاده کنید. اگر ندارید حتما یکی از آن ها را خریداری  کنید. نباید به صدف ناخن آسیب برسد و بعد از، از بین بردن چربی، میخواهیم براقیت ناخن را از بین ببریم.

انتخاب تیپ ایده آل

در مرحله دوم آموزش کاشت ناخن با ژل باید تیپ مد نظر خودتان را آماده کنید. (تیپ همانطور که میدانید همان صفحه پلاستیکی مشابه ناخن است). انتخاب تیپ مهم است و شما باید متناسب با ویژگی های ظاهری ناخن و دست مشتری تیپ مد نظر را انتخاب کنید. متناسب با سایر ناخن، سایز تیگ را هم انتخاب کنید.

تیپ در ابتدا معمولا کمی تیز است. برای اینکه بتوانیم از آن استفاده کنیم باید تیزی سر آن را بگیریم. برای اینکار از سوهان استفاده کنید. آنقدر تیپ را سوهان بکشید تا حالت طبیعی  به خود بگیرید.

انتخاب تیپ در کاشت ناخن ژله ای

کار صاف کردن نوک تیپ که تمام شد، نوبت به پایه تیپ میرسد. پایه معمولا نازک است. این بخش را چسپ میزنیم تا آماده اتصال به ناخن شود. دقت کنید که تنها بخش داخلی را چسپ  بزنید و بخش  خارجی آن را دست نزنید. چسپ را با دقت در بخش  داخل پایه تیپ پخش کنید تا حین متصل کردن حباب یا فضای خالی زیر تیپ شکل نگیرید. پایه تیپ را به انتهای ناخن نچسپانید. ما برای اینکار تنها به بخش کوچکی از ناخن نیاز داریم و حتی کمی بالاتر از خط وسط تیپ را میچسپانیم.

کوتاه کردن تیپ

طول و اندازه تیپ الان زیاد و در حالت استاندارد قرار دارد. ما باید نظر مشتری را بپرسیم و از او بخواهیم که به ما اندازه تیپ را بگویید. برای مثال ممکن است که مشتری دوست داشته باشد ناخنش بلند باشد و یا اینکه تنها چند سانتی متر نیاز داشته باشد. بعد از اینکه بفهمید اندازه تیپ باید چقدر باشد، تیپ را به همان اندازه کوتاه کنید. کوتاه کردن آن معمولا بر عهده کاتر های معمولی آرایشگری است. این مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکدست کردن تیپ

در این مرحله باید با فایل ناخن و یا همان سوهان عادی، اقدام به صاف کردن نوک تیپ کنیم. دقت کنید که سوهان را باید به صورت افقی از زیر تیپ رد کنید و از زیر، آن را صاف کنید و به سمت بالا بیایید تا حالت تیزی اش را بگیرید. تیپ معمولا براق است بنابراین شما باید با کمک سوهان، برق آن را هم بگیرید.

صاف کردن خطوط تیپ

تیپ نباید هیچ خطی داشته باشد و باید کاملا صاف و یکدست باشد تا کار شما را خراب نکند. برای از بین بردن خط تیپ، باید از لبه سوهان کمک بگیرید. خط تیپ همان خط بین ناخن اصلی و مصنوعی شما است که نباید در معرض دید باشد. فقط آرام سوهان بکشید که مشتری اذیت  نشود.

اضافه کردن ضد قارچ و عقب راندن کوتیکول ها

بعد از صاف کردن خطوط تیپ، نوبت به افزودن ضد قارچ میرسد. ضد قارچ میتواند روی تیپ و ناخن طبیعی شما را حمایت کند. سپس اگر مشتری کوتیکول داشت باید آن ها را عقب بزنید. اما اگر نداشت از این مرحله بگذرید. کوتیکول را از کناره ها برداشته و دور تا دور ناخن را بردارید. فقط حواستان باشد که نه ناخن و نه پوست را زخم نکنید. خیلی دقت داشته باشید و اصلا عجله نکنید. بعد از عقب راندن کوتیکول ها دوباره ضد قارچ بزنید. با توجه به حسحس بودن برخی ناخن ها، در این مرحله از آموزش کاشت ناخن با ژل حتما حین کار با ناخن مراقب بافت ناخن مشتری باشید.

اعمال پرایمر ژل

بعد از مراحل بالا شما باید اولین ژل را بزنید که غلظتش از همه ژل هایی که گرفته اید کمتر است. به این ژل، اصطلاحا میگویند بیس ژل یا ژل پایه. نحوه اعمال این ژل دقیقا مانند لاک زدن است. این ژل دقیقا مانند لاک نباید به پوست اطرف و دور ناخن برخورد داشته باشد. در آرایشگاه ها اگر دقت نکنیم و ژل به پوست بچسپد، حین استفاده از نور (یو وی) پوست آسیب میبیند. اما اگر خودتان در خانه اینکار را امتحان کردید (یو وی) نخواهید داشت ولی در هر ژل صورت نباید به پوست بچسپد.

مطابق با اطلاعات برچسپ ژل، به همان اندازه ای که شرکت سازنده اعلام کرده باید صبر کنید تا ژل خشک شود. ژل ها معمولا کمی چسپندگی دارند و اصلا نیازی نیست که چسپندگی ژل های پایه را بگیرید. اما حتما چسپندگی لایه آخر ژل را بگیرید.

زدن ژل پرمیوم یا اصلی (مهمترین مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل)

بعد از خشک شدن بیس ژل از پرمیوم ژل یا همان ژل اصلی استفاده میکنیم که غلظتش از اولی بیشتر است. نحوه زدن این ژل با بیس ژل متفاوت است. ما در مرحله قبل مانند لاک ناخن، ژل را اعمال کردیم. اما در این مرحله باید به صورت دورانی از بالا به پایین ژل را اعمال کنیم.

پرمیموم را باید طی یک مرحله بزنیم. اما اگر بعد از خشک شدن، پستی و بلندی داشت میتوانید دوباره برای یکدست شدن روی ناخن پرمیوم بزنید. نکته مهم در این مرحله این است که باید انگشت ها را یکی یکی آغشته به ژل پرمیموم کرد. به محض اتمام کار یک ناخن، آن را خشک کنید سپس به سراغ ناخن بعدی بروید. هر ناخن حدودا ۳ دقیقه طول میکشد تا خشک شود.

از بین بردن چسپندگی پرمیوم ژل

در این مرحله باید چسپندگی لایه آخر ژل را بگیریم. برای اینکار از کلینزر استفاده میکنیم که میتواند خیلی خوب  چسپندگی را بگیرد. خیلی ها از کلینزر استفاده نمیکنند و به جای آن، از الکل یا استون استفاده  میکنند. اینکار باعث میشود براقیت ژل کدرتر شود. اگر شما کلینزر ندارید میتوانید به جای آن از الکل و استون استفاده کنید. برای اینکار از یک پنبه استفاده کنید و کلینزر یا الکل و استون را روی پنبه ریخته سپس روی ژل و ناخن بکشید. (در این مرحله از آموزش کاشت ناخن با ژل بهتر است حتما از کلینزر استفاده کنید مگر اینکه واقعا به هیچ عنوان به آن دسترسی نداشته باشید)

سوهان زدن

اگر در آرایشگاه هستید و میبینید که دور ناخن ژل چسپیده و مخصوصا روی کوتیکول و پشت آن را گرفته، باید از سوهان برقی دورگیر استفاده کنیید. اما اگر اینگونه نیست لازم به استفاده از سوهان برقی دورگیر نیست. دقت کنید که سطح ناخن را تنها با سوهان نرم برق بی اندازید و یکدست کنید و از دورگیر به هیچ عنوان برای سطح ناخن استفاده نکنید. سپس از بافر و پولیش در آخر کار استفاده کنید.

این تنها نمونه ای از آموزش دوره آرایش ناخن است

چیزی که در این مقاله خواندید (ـموزش کاشت ناخن با ژل) تنها گوشه ای از آموزش ها و تنها یک سرفصل کوچک از آموزش آرایش ناخن است. ما هر آنچه که باید درباره ناخن و آرایش آن یاد یگیرید را در قالب یک دوره آموزشی کامل و جامع به هنرجوهای خودمان آموزش میدهید و بستری برای درآمد زایی را برایشان مهیا میکنیم. اگر شما هم دوست دارید به جمع صدها هنرجوی ما بپیوندید و از تمام آموزش های مجموعه زیبایی الماس نشان استفاده کرده و با دریافت مدرک وارد بازار کار شوید خوشحال میشویم اول به صفحه آموزش ها بروید و بعد اگر مایل بودید با ما تماس بگیرید. همکاران ما بی صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در این خصوص هستند.

مقالات مرتبط