فواید آرایش ابرو و بند انداختن ابرو + فیلم آموزشی

۶ مهر ۱۳۹۹ مقالات
آموزش بند انداختن ابرو

بند انداختن ابرو یک هنر بسیار قدیمی و باستانی است. این کار برای اولین بار در خاورمیانه و همچنین هند رواج داشته. امروزه این روش در سراسر جهان و در تمام سالن های آرایشی مورد استفاده قرار میگیرد و هنوز روش های جایگزین دیگر مثل اپیلاسیون نتوانسته اند آن را از صحنه رقابت خارج کنند. در این مقاله به بررسی تعدادی از فواید بند انداختن ابرو آشنا خواهید شد. اگر خودتان قصد یادگیری بند انداختن ابرو دارید و یا در قصد شرکت در یک دوره آموزش آرایش ابرو دارید خواندن این مقاله به درد شما خواهد خورد.

بند انداختن  خیلی دقیق است

به دلیل ماهیت آن، بند انداختن ابرو یک روش دقیق تر و بهتری از اپیلاسیون و سایر روش های آرایش ابرو است. بند انداختن ابرو و صورت این امکان را به ما میدهد که مو را در مکانی صحیح از فولیکول و بدون آسیب رساندن به آن برداریم. این قابلیت میتواند قدرت مانور آرایشگر را بالا برده و به خوبی بتواند به ابرو شکل دهد. علاوه بر این، به نسبت روش هایی مثل وکس و موم انداختن، بند میتواند دید بهتری به شما و یا آرایشگر بدهد زیرا فقط یک بند و انگشت درگیر هستند. این درحالی است که وکس میتواند حاشیه ابروها را کمی پنهان کرده و دقت بالایی نداشته باشد.

کاهش حساسیت و تحریک پوست

معمولا در اغلب خانم ها زمانی که به هر روشی ابروها تمیز میشود و یا سایر روش های آرایش ابرو بکار برده میشود، پوست اطراف ابرو قرمز  میشود که نشان از تحریک ناحیه دارد. اپیلاسیون ابرو یکی از این روش ها است که به  دلیل ماهیت این کار، لازم است برای خارج کردن مو از ریشه فشاری به پوست اعمال شود. و طبیعی است که پوست تحریک شده و قرمز شود. اینکار میتواند در درازمدت باعث چروک شدن پوست و پیری زودر آن شود. اما یکی از فواید بند انداختن ابرو و صورت کاهش این تحریکات و به حداقل رسیدن آسیب پوست است. چرا؟ چون اینکار خیلی زود انجام میشود و با کمترین درد و قرمزی موها را در سطح فولیکول بر میدارد. به علاوه نخ ها عاری از هر گونه مواد شیمیایی هستند و نیمتوانند آسیبی به پوست و سلول های پوستی بزنند.

ارزان قمیت بودن

به نسبت سایر روش های آرایشی و پاک کنندگی پوست مثل اپیلاسیون، بند انداختن ابرو بسیار ارزانتر و به صرفه تر است. این درحالی است که تاثیر و فواید بند انداختن ابرو به مراتب بیشتر از اپیلاسیون است. (البته مشروط بر اینکه توسط آرایشگر خوبی صورت بگیرد، اگرنه هیچ چیزی مثل اپیلاسیون توانایی تمیز کنندگی پوست و حذف موهای زائد را ندارد).

یکی دیگر از فواید بند انداختن ابرو در مقایسه با اپیلاسیون، کاهش مدت زمان حذف موهای زائد است. در این روش خیلی سریع اطراف ابروها صاف و یکدست میشود.

نکته:

اگر در یک دوره آموزش اپیلاسیون شرکت میکنید حتما از مدرس دوره درخواست کنید در کنار روش های رایج اپیلاسیون  نحوه صحیح بند انداختن را نیز به شما آموزش دهد و طی یک جلسه این دو روش را با هم به صورت عملی مقایسه کند تا خودتان متوجه تفاوت فاحش این دو روش شوید. اگر اپیلاسیون و بند انداختن را به خوبی فرا بگیرید میتوایند مشتری های بیشتری با درصد رضایت بالا داشته باشید.

بند انداختن ابرو مهارت زیادی میخواهد

روش های آرایش ابرو مثل وکس و و موم را میتوان با دوره های آموزشی ابتدایی و حرفه ای به راحتی یاد گرفت و بعد از چند جلسه تمرین و تکرار آن را مثل آب خوردن پیاده کرد. در واقع آموزش وکس ابرو همه گیر شده و کار سختی نیست اما بند انداختن کار هر کسی نیست. زیرا حتی اگر شما بند انداختن ابرو را یاد بگیرید باید تمرین زیادی داشته باشید تا به مهارت برسید و بتوانید بدون آسیب به ابرو و پوست آن به راحتی به پاکسازی اطراف ابروها بپردازید.

نکته اول:

اگر خودتان هنوز نمیتوانید ابروهایتان را بند انداختن تمیز کنید بهتر است از یک سالن زیبایی کمک بگیرید. سعی کنید سالنی انتخاب کنید که علاوه بر حرفه ای بودن در بند انداختن به خوبی سایر تکنیک های آرایش ابرو را برای شما انجام دهد و برایتان سنگ تمام بگذارد.

نکته دو:

اگر دوست دارید مهارت و توانایی بند انداختن ابرو را به درستی فرا بگیرید به آموزشگاه هایی مراجعه کنید که در دوره آموزش آرایش ابرویشان علاوه بر سرفصل های آرایش ابرو با وکس و موم و … نحوه صحیح بند انداختن را به شما آموزش دهند.

مقالات مرتبط