اشتباهات آرایش عروس خانم

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ مقالات

اگر شما اطلاعات لازم را در مورد روش‌های آرایشی متناسب با چهره‌تان و نکات لازم را برای انتخاب بهترین آرایش ندانید،ممکن است باعث شود آرایشتان در شب عروسی زیبا بنظر نرسد،برای اینکه آرایش عروس زیبا و بی نقص باشد، شما قبل از مراجعه به سالن زیبایی، نکاتی را باید بدانید تا دچار اشتباهات آرایشی نشوید.

اپلاسیون نکردن پوست صورت

قبل از آغاز اعمال آرایش، باید پوست خود را اپلاسیون کنید، اپیلاسیون ابرو و نواحی دیگر صورت خود را حداقل پنج روز قبل از روز عروسی انجام دهید. و اگر تابه حال هرگز پوست صورت خود را اصلاح نکرده­‌اید، اکنون زمان مناسبی برای آغاز این کار نیست.اگر پوست شما به این امر عادت نداشته باشد، ممکن است جوش­‌های کوچک یا بزرگی روی پوست‌تان به وجود آید.

بهتر است ابتدا صورت خود را با یک پاک­‌کننده ملایم شسته، و سپس از یک لوسیون مرطوب‌­کننده روی پوست خود استفاده نمایید. پس از آن، با استفاده از یک کرم سی ‌سی، رنگ پوست خود را همسان کنید.

 استفاده از فیکساتور ضد آب

برای دوام آرایش صورت عروس که از اول صبح شروع می شود و تا پایان مراسم عروسی باید دوام بیاورد،در این حالت باید از یک تثبیت کننده ضدآب بر روی صورت عروس استفاده گردد تا عرق و اشک باعث به هم خوردن آرایش عروس نگردد،حتما از ریمل مژه ضد آب استفاده کنید.

هنگامی که گریه می‌کنید، اشک‌­های خود را پاک نکنید.بجای آن یک دستمال نرم را به آرامی روی اشک­‌هایتان قرار دهید.در طول مراسم رژ لب و پودر همراه باشد،ُتا در صورت نیاز آرایش را ترمیم کنید.

مدل آرایشی مناسب با صورت

یکی از اشتباهات استفاده از مدل هایی است که ممکن است اصلا برای شرایط ظاهری شما مناسب نباشد روز عروسی شما نباید زمانی باشد که برای اولین بار، رژ لب قرمز یا آرایش چشم دودی را روی چهره خود امتحان می­‌کنید، بهتر است قبل از روز عروسیتان نیز یکبار آن مدل را بر صورت خود امتحان کرده و نواقص موجود را برطرف نمایید.

سعی کنید حتما قبل از روز عروسی با یک متخصص مشورت و فرم مناسب مدل صورت خود را انتخاب کنید، بهتر است با لباس سفید به آرایشگاه بروید این کار به شما کمک می کند تا دریابید که آرایش موردنظرتان با لباس سفید عروسی دقیقا چه ظاهری به شما خواهد بخشید.

استفاده از برق لب در آرایش عروس

به جای استفاده از برق لب ، بهتر است از یک استین لب (lip stain) استفاده کنید،زیرا عمر طولانی­‌تری روی لب‌­هایتان دارد. همچنین اگر لب‌­های شما بیش از حد براق باشند، ممکن است روی عکس‌­های عروسی‌تان نیز تاثیرات بدی باقی بگذارد.

براق کردن بر روی گونه‌­ها می‌­تواند ظاهر ساده و باطراوتی به شما بدهد، اما اگر این درخشش را روی بینی یا پیشانی ایجاد کنید، ممکن است پوست شما را چرب نشان دهد. بهتر است مقداری از این براق‌­کننده را بالایی استخوان‌­های گونه، در قسمت میانی لب­‌ها، و بخش زیرین ابروها استفاده کنید.

حذف رنگ سیاه در آرایش چشم­‌ها

خط چشم یا سایه چشم سیاه برای اغلب افراد بیش از حد نمایشی و اغر‌ا‌‌ق‌­آمیز است. شما می‌­توانید با استفاده از رنگ‌ها و سایه‌­های مختلف و متفاوت، ظاهر طبیعی‌­تر و زیباتری در چهره خود ایجاد کنید. برای این کار می­‌توانید از رنگ­‌هایی چون قهوه­‌ای، خاکستری، آبی تیره و بنفش پررنگ استفاده کنید.فقط از رنگ سیاه برای آرایش مژه ها استفاده کنید.

استفاده بیش از حد کرم صورت

اکثر عروس‌ها فکر می کنند که برای داشتن یک ظاهر خوب در عکس­‌ها، باید از لایه‌­های کرم بیشتری روی پوست خود استفاده کنند.اما کاملا نادرست است فقط باید از کرم پرایمر استفاده کرده و سپس، با یک کرم پوشاننده مناسب پوست صورت خود را به شیوه متعادلی بپوشانید. استفاده از پرایمر می‌­تواند آرایش صورتتان را در تمام طول روز ثابت نگاه دارد. شما همچنین در کنار کرم پرایمر مخصوص صورت، باید از یک پرایمر سایه چشم نیز برای پایداری بیشتر آرایش چشم خود بهره ببرید.

استفاده بیش از حد رنگ برنزه

اسپری برنزه اغلب غیرطبیعی به نظر می­‌رسد، چرا که کل بدن شما را به طور مساوی با رنگ می­‌پوشاند، در شب عروسی سفید می­‌پوشید. این تضاد می‌­تواند ظاهر شما را غیرطبیعی جلوه دهد، بهتر است از یک کرم پودر برنزه برای تعمیق رنگ چهره استفاده کنید.بهتر است کل صورت و پلک‌­ های شما با یک رنگ برنزه عمیق پوشانده نشده باشد، زیرا این ظاهر تا حد بالایی غیرطبیعی به نظر می‌­رسد.. رنگ صورت و قفسه سینه باید با هم مطابقت داشته باشند، اما مرکز صورت باید نور اندکی را از خود منعکس کند.

.

مقالات مرتبط