از هیدرودرمی یا آبرسانی پوست چه می دانید؟

۱۰ خرداد ۱۳۹۷ مقالات

در دنیای امروزی خانم ها نسبت به قدیم به زیبایی پوست و طراوت و جوانی خودشان خیلی بیشتر توجه دارند، راه های زیادی برای جوان سازی پوست وجود دارد یکی از این روش ها آبرسانی پوست می باشد زیرا آبرسانی برای همه ی افراد در سنین مختلف و برای هر نوع پوستی نیاز می باشد.

هیدرودرمی پوست اغلب در سالن های زیبایی و توسط آرایشگران حرفه ای و معتبر انجام می شود و حتی با ثبت نام در کلاس های آموزشی هیدرودرم پوست می توانید بصورت تخصصی تر آن را انجام دهید، شما می توانید در منزل با یک دستگاه بخور هیدرودرمی کنید، در مواقع ضروری کسانی که پوست حساسی دارند می توانند با مراجعه به یک پزشک متخصص بوسیله دستگاه پوست خود را درمان کنند. اما انجام هیدرودرمی موقتی است و می توانید قبل از رفتن به مهمانی و مراسمات خاص آن را انجام دهید.

هیدرودرمی پوست

سلامت پوست در بدن جزوء اولین ها قرار دارد چرا که پوست یکی از اندام های ست که در خارج بدن است و با سایر عوامل محیطی در تماس است، در پوست همه افراد یک ماده به نام هیالورونیک اسید وجود دارد که این ماده با بالا رفتن سن مقدارش کم می شود و دلیل خشکی پوست همین کم شدن هیالورونیک در پوست است.با رساندن آب به پوست و مرطوب نگه داشتن آن جدا از اینکه از خشکی پوست جلوگیری می کنید رطوبت در پوست را زیاد کرده و پوست شما همیشه سالم و با طروات می ماند و از چروک پوست جلوگیری می کند، هیدرودرمی همان آبرسانی کردن پوست است که افرادی که بیشتر از ۳۰ سال دارند نیاز به آبرسانی پیدا خواهند کرد.

فواید هیدرودرمی

تاثیر نوع پوست در هیدرودرمی

برای هر نوع پوستی اعم از پوست خشک، چرب و معمولی روش های مختلفی برای شاداب کردن پوست وجود دارد. برای افرادی که از پوست خوبی برخوردار هستند نیازی به هیدرودرمی ندارند و با نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب و و داشتن رژیم غذایی سالم که شامل میوه جات و سبزیجات نیاز به رطوب رسانی پوست را حفظ می کنند.

  • پوست چرب: به دلیل اینکه پوست های چرب مستعد جوش هستند هیدرودرمی برای آن ها مناسب نمی باشد و حتی باعث بیشتر شدن جوش ها می شود.
  • پوست خشک : هیدرودرمی برای پوست های خشک مناسب است و توصیه می شود بعد از انجام آبرسانی پوست برای حفظ و نگهداری رطوبت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.
  • پوست نرمال: مانند پوست خشک آبرسانی پوست پیشنهاد می شود.

توجه: از انجام دادن هیدرودرمی نزد کسانی که تجربه در این زمینه ندارند دوری کنید چون باعث ایجاد مواردی می شود که نیاز به لیزر درمانی پیدا می کنید.

۷مورد از عواملی که باعث آسیب دیدن پوست می شوند

داشتن استرس: رادیکال های آزاد در هوا مخصوصا در شهرهای آلوده سبب آسیب های جدی به بدن می شود که یکی از این آسیب ها، آسیب پوستی و به دنبال آن پیری پوست است، استرس میزان این رادیکال های آزاد را در بدن و پوست بیشتر می کند.

داشتن تغذیه غلط: نخوردن آب به میزانی که بدن در روز به آن نیاز دارد مصرف نکردن میوه های قرمز مثل توت فرنگی و گوجه و….زیرا میوه های قرمز آنتی اکسیدان بیشتری برای پوست دارند و پیشنهاد ما این است به جای مصرف قرص های مولتی ویتامین از میوه وسبزیجات تازه استفاده کنید تا از پیر شدن پوست جلوگیری کند.

مصرف سیگار: افرادی که از سیگار و دخانیات استفاده می کنند عمر پیری پوست آن ها حدود ۱۰ سال کمتر از افراد عادی است، تیرگی پوست و خط های چروک مخصوصا اطراف دهان و چشم از ضررهای سیگار است. چون سیگار قابلیت آسیب رسانی به دو ماده ضروری(کلاژن-الاستین) در پوست انسان را دارد.

قرار گرفتن در زیر نور آفتاب: اشعه فرابنفشی که نور آفتاب تولید می کند برای همه افراد مضر است و بیشتر برای کسانی که پوست و موی روشنی دارند دلیل بوجو آمدن لک، سرطان پوست و … بیشتر است . برای اینکه از آسیب نور فرا بنفش در امان باشید حتما از کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کلا لبه دار استفاده کنید.

نکته: 

  • باید بدانید که اگر پوست خشکی دارید یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید آب و هوای خشکی دارد، پوست شما خیلی سریع تر از پوست های چرب پیر می شود پس کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید.
  • خواب به اندازه داشته باشید کم خوابی زودتر پوست را خراب می کند.
  • تاثیر کرم های لایه بردار در شادابی پوست زیاد است پس از لایه بردارهای مناسب با جنس پوست خود لایه بردار را استفاده کنید.

 

 

مقالات مرتبط