کاشت و اکستنشن مژه چه فرقی با هم دارند؟

۱۳ دی ۱۳۹۷ مقالات

کاشت و اکستنشن مژه یکی از متدهای جدید در افزایش زیبایی چشم محسوب می شوند، شما با استفاده از این متد ها می توانید مژه های پرپشت تر و بلندتری داشته باشید و حالت چشمانتان را تغییر دهید. چقدر با این تکنیک مدرن آشنایی دارید؟ از آنجایی که عملکرد این دو تکنیک مشابه هم می باشد اما تفاوت های زیادی هم دارند. در ادامه قصد دارم اطلاعات مختصری در مورد کاشت مژه و اکستنشن مژه که به چشمان زیبایی دو چندان می دهد را معرفی کنم.

کاشت مژه

روش های زیادی مانند مژه مصنوعی، محصولات پرپشت کننده و… برای افزایش و پرکنندگی مژه ها وجود دارد اما تنها عیبی که این روش ها دارد موقتی بودن آن ها می باشد، و مدت کوتاهی نتیجه خوبی دارد. یکی از راه های داشتن مژه ها زیبا و دائم انجام کاشت مژه است. این روش باید توسط متخصصین زیبایی انجام شود چون از حساسیت بالایی برخوردار است پزشک حدود ۵۰ عدد از فولیکول موی سر را برای هر پلک پیوند می زند زمان انجام این روش حدود ۲ ساعت و با بیهوشی موضعی انجام می شود.
برای آشنایی بیشتر جراحی پیوند می توانید با مشاهده فیلم کاشت مژه کاملا با روش آشنا شوید.

انواع کاشت مژه

بطور کلی ۴ نوع تکنیک در کاشت مژه وجود دارد: ۱- کاشت مژه تار به تار ۲- کاشت مژه ۳ بعدی ۳- کاشت مژه ابریشمی ۴- کاشت مژه نامرئی

کاشت مژه ابریشمی

نوعی دیگر از کاشت مژه است، بدلیل جنس تارهای موی ابریشمی مانند به کاشت مژه ابریشمی معروف شده است. این کاشت بصورت موقت پیوند زده می شود برای افرادی مناسب است  که بطور ژنتیکی مژه های کم پشتی دارند یا به علت بیماری و آسیب مثل سوختگی ایجاد رویش مژه در پلک وجود نداشته باشد. وسایل کاشت مژه به صورت کاملا طبیعی با استفاده از چسب بصورت محکم روی پلک زده می شود.
این روش بدون جراحی صورت می گیرد و هیچ عوارضی ندارد.

کاشت مژه نامرئی

همانطور که از نام این مدل کاشت پیداست کاشت مو بصورت مخفی است که طرفداران زیادی را دارد چون از موی طبیعی خود متقاضی استفاده می شود و کاشت مژه از زیر بصورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم و تا گوشه خارجی ادامه دارد و دیگر نیاز نیست از مواد آرایشی مژه برای زیبا کردن چشم هایتان استفاده کنید.

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه به معنی کاشت مژه موقت می باشد در روش اکستنشن مژه از تارهای مو مصنوعی از جنس ابریشم یا موی انسان بصورت تک به تک به مژه طبیعی با چسب اکستنشن مژه و مواد طبیعی چسبانده می شود، با انجام اکستنشن مژه ضخامت و رنگ مژه ها تغییر می کند استفاده از این روش برای افرادی که اندازه مژه هایشان کمتر از ۳ میلی متر است پیشنهاد می شود. ماندگاری این روش حداکثر شش ماه است.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

تفاوتی که بین کاشت و اکستنشن مژه وجود دارد این است که کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه بنظر می آید، کاشت مژه فرآیندی پیچیده ای دارد چون بصورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم و خطرناک است و همه افراد هم نمی توانند این روش را انجام دهند در کاشت مژه، مژهای کاشته شده همانند مژه های طبیعی رشد می کنند اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد. اکستنشن مژه  بصورت شش ماهه چسبانده می شود و هر دو هفته ۱ بار نیاز به ترمیم دارد، کاشت مژه بصورت یک ماه کاشته می شود و هر هفته نیاز به ترمیم دارد.

کاشت مژه بهتر است یا اکستنشن مژه

بطور قطعی نمی توان گفت که کدام روش از دیگری بهتر است هر کدام از روش ها با توجه به شرایط افراد متفاوت است بطور مثال برای افرادی که مژه های آنها کمتر از یک سانت و یا بطورمادرزادی مژه کوتاه دارند و حساسیت چشمی ندارند استفاده از کاشت مژه برایشان بهتر است، و همچنین تارهای مژه ثابت و به هیچ وجه از پلک جدا نمی شوند. ولی افرادی که پلک های حساسی دارند و از طرفی از مژه مصنوعی هم نمی توانند استفاده کنند اکستنشن مژه با تقویت مژه با مواد ویتامینه برای بلندی و پرپشتی مژه نشان دادن مژه هایشان بهتر عمل می کند و مدت دوام آن هم از مژه های مصنوعی خیلی بهتر است.

هزینه کاشت مژه و اکستنشن مژه

فاکتورهای وجود دارد که هزینه کاشت و اکستنشن مژه به آنها بستگی دارد.

در روش کاشت مژه به:

۱- شرایط مژه ها
۲- تعداد مژه ها
۳- پزشک مربوطه

در روش اکستنشن مژه به:

۱- جنس تارمو

در روش اکستنشن مژه هزینه اکستنشن مژه با توجه به جنس تار مژه ها تفاوت دارد. اگر جنس موها مصنوعی باشد ارزان تر است.

۲- کم حجمی یا پرحجمی

اگر بخواهید مژهای حجیم تری داشته باشید از تارهای مو بیشتری باید استفاده شود که به طبع قیمت بالاتر می رود

۳- انجام اکستنشن در مراکز مختلف

اینکه کجا و توسط چه فردی اکستنشن مژه انجام می دهید در هزینه تغییر پیدا خواهد کرد ممکن است اکستنشن کار حرفه ای نباشد و کار آن کیفیت متوسطی داشته باشد که هزینه کمتری از شما خواهد گرفت. سالنی که در آن این کارو انجام می دهید نسبت به مجهز و بهداشتی بودن باز تغییر محسوسی در قیمت خواهد گذاشت

دوره های آموزشی کاشت مژه و اکستنشن مژه در الماس نشان

اگر دوست دارید کارهای ظریف مانند روش های موقت کاشت مژه را یاد بگیرید و یا با آموزش ترمیم اکستنشن مژه آشنا شوید را می توانید با شرکت در دوره های آموزشی اکستنشن مژه و با گرفتن مدرک معتبر به کسب در آمد بپردازید.

در این راستا سالن زیبایی الماس نشان مفتخر است به افراد علاقند در مدت زمان کم آموزش های لازم را داده و برای وارد شدن به بازار کار و پیشرفت شما همسو شود.

مقالات مرتبط