چشم های کوچک خود را با این روش ها بزرگتر نشان دهید

۱ تیر ۱۳۹۸ مقالات
تکنیک آرایش-چشم

داشتن چشمانی بزرگ و درخشان همیشه افراد را جوان‌تر، سالمتر و با نشاط‌تر نشان می‌دهد. این واقعیت را کسانی که چشمان بزرگی دارند بهتر درک می‌کنند. خیلی‌ها دوست دارند که چشمان‌شان بزرگ‌تر دیده شود و همواره به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای بزرگ دیده شدن چشم های کوچک خود هستند. تکنیک‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها هر چشمی را می‌توان بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داد. استاده از تکنیک‌های آرایش چشم و برخی راه حل علمی دیگر در این مقاله توضیح داده شده است. اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی هستید که به‌صورت طبیعی چشم‌های‌کوچک دارید، و سعی در بزرگتر کردن چشم های خود دارید پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا پایان بخوانید.

روش اول: استفاده از تکنیک های آرایش  چشم برای بزرگ تر کردن چشم ها

۱-دور تمام چشم را خط چشم نکشید

بیشتر خانم ها به اشتباه با تصور اینکه زیباتر می‌شوند کل چشم را خط می‌کشند. این کار شاید شما را زیباتر کند اما باعث نمی‌شود که چشم شما بزرگ‌تر دیده شود. برعکس مثل این است که چشم را در یک قفس و پشت حصار قرار دهید. باید به شیوه‌ای درست از خط چشم برای بزرگ‌ تر کردن چشم ها استفاده کرد.

  •  سعی کنید فقط ۴/۳ (سه چهارم)  پلک را خط بکشید. تا آنجایی که ممکن است خط چشم را به گوشه داخلی چشم نزدیک نکنید. و یک چهارم باقی مانده در گوشه چشم باشد.
  • هنگام کشیدن خط چشم روی پلک پایین سعی کید که کمی پایین تر از خط مژه، خط بکشید و دقیقا روی خط مژه را خط نکشید.
  •  از خط چشم سفید یا روشن برای خط مژه پایین استفاده کنید. زیرا باعث بزرگ‌ تر شدن چشم ها میشود.

۲-تکنیک آرایش چشم : خط چشم را از گوشه خارجی چشم فراتر ببرید

با یک خم رو به بالا کمی خط چشم روی خط مژه بالا را فراتر ببرید. مراقب باشید که در هر دو چشم به یک اندازه بیرون بزند. این تکنیک ابتدایی و ساده باعث می‌شود که چشم شما پهن تر و وسیع تر دیده شود. برای اینکه متقارن کشیده شود سعی کنید از آینه بزرگ استفاده کنید تا هنگام کشیدن خطوط چشم هر دو چشم را ببینید.

۳-استفاده از سایه چشم و خط چشم روشن در گوشه داخلی چشم

یکی از ابتدایی ترین و کاربردی ترین تکنیک های آرایش چشم استفاده از یک خط چشم و سایه چشم روشن و ملایم در گوشه های چشم است. جایی که نور و روشنایی را به چشم‌ها بازتاب میدهد و از نظر ببیننده چشم ها بزرگتر دیده خواهند شد.

روش دوم: تکنیک آرایش چشم و تمرکز روی ابرو و مژه‌ها

۱-تمییز کردن زیر ابروها به بزرگ شدن چشم ها کمک میکند

دقیقا مشابه قاب های عکس که به عکس نیز نما می‌دهند، و هر چه خوش فرم تر باشد عکس نیز دیدنی تر میشود، ابروها نیز به مانند قابی برای چشم های شما هستند. هرچقدر مرتب تر و آراسته تر باشند چشم های شما نیز دیدنی تر خواهند شد. خصوصا زیر ابروها از اهمیت زیادی برخوردار است. به جرات میتوان گفت که فاصله بین چشم و زیر ابرو مهمتر از قسمت های دیگر چشم است. وجود مو ابرو، حتی به تعداد دو سه عدد؛ باعث میشود چشم ها کوچک تر دیده شوند. برعکس با تمییز کردن و برداشتن زیر ابرو چشم ها بزرگتر نشان داده میشوند.

ابروهای نازک میتوانند از جمله تکنیک های موثر آرایش چشم باشند که باعث بزرگ نمایی چشم های کوچک میشوند. اما نباید خیلی آن را نازک کرد زیرا ممکن است اثر معکوس بگذارد

۲-مژه های خود را بلند تر کنید

راه های زیادی برای بلند کردن مژه ها وجود دارد. چه بصورت طبیعی و چه بصورت مصنوعی میتوان مژه ها را بلندتر کرد یا دست کم بلندتر نشان داد. وجو مژه های بلند این تصور را پیش می‌آورد که چشم ها بزرگتر دیده میشوند. ۳ راه برای بلند کردن مژه در ادامه آورده شده است:

  • استفاده از دستگاه فرمژه
  • کاشتن مژه مصنوعی
  •  اعمال ریمل مژه و ابرو به هر دو مژه بالایی و پایینی

۳-اعمال هایلاتر به زیر ابروها

یکی دیگر از تکنیک های آرایش چشم به منظور بزرگتر نشان دادن چشم های کوچک، استفاده از هایلایتر صورت است. هایلایتر همانطور که از نامش برمیاید باعث جلب توجه بیشتر و انعکاس روشنایی بیشتر میشود که درنتیجه چشم نیز بزرگتر از آنچه که هست دیده می‌شود. هایلایتر های پودری و مایع برای این منظور وجود  دارند.

روش سوم: رفع مشکلات چشم برای بزرگ تر کردن چشم ها

۱-از بین بردن اطراف چشم ها

تورم و پف کردن اطراف چشم باعث میشود که چشم های شما کوچکتر نشان داده شوند. ار که بطور طبیعی چشم شما کوچکتر باشد با پف کردن  بیشتر از پیش کوچک تر به نظر میرسند. به کمک روش های زیر از پف چشم های خود بکاهید:

  • به اندازه کافی بخوابید
  • صورت خود را با آب یخ بشورید
  •  چای کیسه ای مرطوب و سرد را روی چشم های خود بگذارید
  • از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنید زیرا نمک زیاد باعث احتباس آب در بدن میشود که درنتیجه این احتباس بدن متورم میشود.
  • ورزشس منظم داشته باشید چرا که باعث افزایش گردش خون بیشتر و موثرتر در بردن و پوشت شما میشود.

۲-دایره و سیاهی پایین چشم خود را پنهان کنید

پنهان کردن کبودی و گودی زیر چشم لزومان باعث بزرتر شدن چشم ها نمیشود اما از کوچک تر دیده شدن آن ها ممانعت میکند. به کمک روش های زیر از کبودی و گودی زیر چشم خود بکاهید:

  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید
  •  به اندازه کافی بخوابید
  • با آب شور صورت خود را نشویید

۳-استفاده از قاشق سرد!

هر شب قبل از اینکه بخوابید سعی کنید که دو قاشق غذاخوری را در فریزر بگذارید. دقیقا پس از بیدار شدن قاشق ها را بردارید و روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث تسریع در خونرسانی بصورت یکنواخت به بافت های اطراف چشم میشود. خونرسانی منظم و موثر باعث میشود که بافت چشم و اطراف آ« ساللم باشند و به بزرکتر کردن چشم ها کمک میکند. علاوه بر این به کاهش کبودی زیر چشم نیز کمک میکند

 

اگر نیاز به شناخت صحیح  فرم چشم ها و گریم انواع چشم ها (درشت، ریز، برجسته) دارید آموزش صحیح آن با حضور اساتید مجرب در سالن زیبایی الماس نشان برگزار می شود کافیست برای شرکت در دوره های آموزشی گریم با مشاوره های رایگان ما در تماس باشید

مقالات مرتبط