۳ روش برای انتخاب و خرید کانسیلر مناسب شما

۸ تیر ۱۳۹۸ مقالات
خرید-کانسیلر

نقص‌های پوست شما با استفاده از یک کانسیلر مناسب و عالی به‌ راحتی پنهان می‌شوند. و نتیجه استفاده از این ماده آرایشی، داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر خواهد بود. با توجه به تعدد برندها و محصولات متنوع، انتخاب و خرید کانسیلر مناسب پوست شما، کار چندان آسانی هم نیست. با یادگیری معیارهایی مانند نوع، رنگ و روشنی-تیرگی که برای پوست شما بهترین ظاهر و نتیجه را می‌سازد، می‌توانید راحت‌تر و بدون دغدغه، اقدام به خرید کانسیلر مناسب کنید.

روش اول در انتخاب و خرید کانسیلر: انتخاب جنس

۱-کانسیلر بالم (balm concealer)

برای آرایشگران، آرایش پوست‌های چرب به نوعی یک چالش تلقی می‌شود. زیرا پوست چرب شرایط منحصر به‌ فردی دارد و باید تکنیک‌های خاصی را برای آن به کار برد. مهم‌ترین نکته در خصوص این نوع پوست‌ها توجه به روزنه‌های پوستی و غدد چربی زیر پوست است. برخلاف انواع دیگر کانسیلر، بالم‌ها باعث مسدود شدن روزنه‌های پوستی نمی‌شوند. اگر پوستی چرب دارید مناسب‌ترین گزینه خرید کانسیلر برای شما قطعا نوع بالم و مایع آن است.

خرید کانسیلر

 

 ۱-کانسیلر مایع

این نوع از مواد آرایشی با توجه به اینکه مایع هستند برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند. علاوه بر اینکه جلوی درخشندگی پوست چرب را می‌گیرند بسیار سبک هستد و شخص به راحتی با وجود یک لایه ظریف و نازک روی صورت، احساس راحتی می‌کند. مانند نمونه بالم، کانسیلرهای مایع نیز، مانع از مسدود شدن غدد چربی و روزنه‌های پوست می‌شوند که از این حیث برای سلامتی پوست نیز مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کنند.

خرید کانسیلر

۳- خرید کانسیلر مدادی یا استیکی (stick concealer)

کسانی که جنس پوست خشکی دارند معمولا هنگام آرایش صورت با مشکل مواجه می‌شوند. سالن‌های زیبایی پیشنهاد می‌دهند که اگر پوست خشک یا دارای جوش و آکنه دارید و می‌خواهید با یک لایه نسبتا ضخیم آن‌ها را بپوشانید، بهتر است برای پوشش بهتر پوست از کانسیلرهای مدادی جامد استفاده کنید. این کانسلیر یک لایه نسبتا ضخیم روی پوست می‌کشد، که در نتیجه آن خشکی پوست و حتی آکنه و جوش به‌راحتی زیر این لایه مخفی می‌شود. و پوست را یکدست می‌کند. پس اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید یک لایه ضخیم روی پوست شما را بپوشاند، دفعه بعد که قصد خرید کانسیلر داشتید از نوع مدادی و جامد آن خرید کنید.

خرید کانسیلر

۴-کرم کانسیلر (cream concealer)

در این قسمت هم قصد داریم درباره پوست‌های خشک صحبت کنیم. اما با این تفاوت که برخی با وجود داشتن پوست خشک دوست ندارند یک لایه ضخیم روی پوست‌شان حس کنند. در نتیجه پیشنهاد ما به این افراد استفاده از (کرم‌های کانسیلر) است که علاوه بر مرطوب کردن پوست، یک لایه نازک روی پوست تشکیل می‌دهد و ظاهر شما را بهتر نشان می‌دهد.

نکته:

اگر شما پوست نرمالی دارید و مشکل خاصی در بافت پوست شما وجود ندارد، لزومی ندارد که برای انتخاب و خرید کانسیلر نگران باشید. اصولا از هر نوعی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. تنها افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، یا شرایط مختلف پوستی دارند مجبور به استفاده از انواع خاص این ماده آرایشی هستند.

خرید کانسیلر

روش دوم در انتخاب و خرید کانسیلر مناسب: هماهنگی رنگ کانسیلر با پوست

۱-استفاده از کانسیلر سبز رنگ برای پنهان کردن آکنه

موادی که دارای تناژ سبز هستند برای مخفی کردن جوش و آکنه بسیار کارآمد هستند. کانسیلرهای با تناژ سبز برای پنهانت کردن قرمزی جوش‌ها توصیه می‌شوند. فقط باید توجه داشت که از این نوع فقط در نقطه‌ای که جوش وجود دارد استفاده شود نه کل پوست.

خرید کانسیلر

۲-انتخاب کانسیلر با تناژ زرد (yellow-toned)

اگر دوست دارید که پوستی شفاف، درخشان و یکدست داشته باشید، رنگ زرد شما را به این هدف نزدیک می‌کند. مواد آرایشی با رنگ زرد به‌صورت یکنواخت رنگ تمام صورت را یکدست می‌کنند. و برای مدتی درخشندگی خاصی به پوست می‌دهند. افرادی که پوست‌های تیره دارند نیز بهتر است از رنگ زرد و یا رنگ‌های مجاور در پالت رنگی برای رنگ کانسیلر استفاده کنند.

خرید کانسیلر

۳-خرید کانسیلر با تناژ ملایم صورتی (peach-toned)

ناحیه زیر چشم از لحاظ رنگ کمی متفاوت‌تر از سایر بخش‌های صورت است. برای همین انتخاب کانسیلر هم برای این بخش جدا است. اگر رنگ پوست زیر چشم شما زرد یا مایل به قهوه‌ای است و یا تیره است، سعی کنید یک کانسیلر در تناژ صورتی ملایم که در اصطلاح به پوست هلویی مشهور است استفاده کنید. زیرا به راحتی پوست زیر چشم را با پوست سایر نواحی صورت هماهنگ می‌کند.

خرید کانسیلر

روش سوم در انتخاب و خرید کانسیلر: هماهنگی کانسیلر با پوست از نظر روشنی و تیرگی

۱-قبل از انتخاب کانسیلر برای صورت، آن را روی گردن تست کنید

برای انتخاب رنگ مناسب کانسیلر بهترین راه، این است که آن را روی گردن خود تست کنید. مقداری از این ماده آرایشی را روی پوست گردن خود و کمی پایین‌تر از زیر گوش قرار دهید. توجه داشته باشید که در زیر نور طبیعی این تست را انجام دهید. نور مصنوعی و لامپ باعث درخشندگی می‌شود که شما را در انتخاب کانسیلرمناسب به اشتباه خواهد انداخت. رنگ کانسیلر انتخابی شما، برای صورت، باید کمی روشن‌تر از پوست شما باشد.

خرید کانسیلر

۲-قبل از خرید کانسیلر برای زیر چشم، آن را روی مچ دست خود تست کنید

پوست زیر چشم در بسیاری از افراد با پوست سایر قسمت‌های صورت کمی تفاوت دارد، رنگ پوست زیر چشم ممکن است کمی تیره‌تر از رنگ صورت باشد. بنابراین همان‌طور که شاید خودتان هم بدانید، نوع کانسیلر زیر چشم با کانسیلر سایر قسمت‌های پوست متفاوت است و بهتر است یکی نباشد. مقداری از کانسیلر را روی پوست مچ خود، دقیقا رو یا اطراف رگی که از آن نبض می‌گیرند قرار دهید. اگر کانسیلر با پوست مچ ست شد، می‌توان از آن برای زیر چشم نیز استفاده کرد.

خرید کانسیلر

۳-استفاده از زیرسازی برای انتخاب بهتر کانسیلر

چنانچه در انتخاب بهترین نوع این ماده آرایشی به مشکل برخوردید و یا نتیجه دلخواه شما به دست نمی‌آید، بهتر است از زیرسازی استفاده کنید. به کمک مواد مناسب و سالم زیرسازی را انجام دهید. تعدادی ماده زیر سازی را در قسمت خطوط چانه، روی پوست قرار دهید. هر کدام بهتر با پوست شما ست شد، یک کانسلیر روشنتر از فوندانسیون انتخاب کنید.

 

نکته:

انتخاب روشنی یا تیرگی کانسیلر بستگی به فصلی دارد که شما در آن قرار دارید. برای مثال از این لحاظ کانسیلرهایی که برای زمستان انتخاب می‌شوند معمولا روشن‌تر از نوع‌هایی است که در آرایش تابستان به کار می‌روند. پس هنگام خرید کانسیلر مناسب به فصلی که در آن هستید نیز توجه کنید.

مقالات مرتبط