۱۲ ترفند اساسی برای آرایش عروس که به تنهایی می‌توان انجام داد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ مقالات
آرایش عروس

روز عروسی یک تاریخ خاص در طول زندگی هر زنی است. بسیاری از خانم ها در تمام مدت زندگی خود به فکر چنین روزی هستند، آن ها میخواهند که در چنین روزی از ابتدا تا آخر فقط بدرخشند به همین خاطر به دنبال بهترین آرایشگران و بهترین سالن آرایشی در سطح شهر خود هستند.

با این حال برای کسانی که نمی‌توانند هزینه بالایی برای آرایش عروس خود بپردازند، نیز راه حل هایی وجود دارد. آن‌ها می‌توانند با یادگیری چندین نکته بسیار ساده، یک آرایش عروس نسبتا خوب از آب دربیاوند.

مرحله اول آرایش عروس : اعمال پرایمر

اعمال پرایمر پایه، برای صورت بسیار ضروری است. و اولین اقدام در آرایش صورت عروس است. از پرایمر برای صاف و یکدست کردن پوست و بدون مشکل استفاده می‌شود. با استفاده از یک پرایمر مرطوب کننده، منافذ پوست را تمیز کرده و حفره ها، لکه ها و تیرگی ها را می پوشانیم. پرایمر را باید در همه قسمت‌های صورت مخصوص زیر چشم‌ ها و لب‌ ها اعمال کنیم.

آرایش-عروس

مرحله دوم آرایش عروس : اعمال فونداسیون صورت

در این مرحله باید از فونداسیونی استفاده کنید که حاوی spf یا ضد آفتاب نیست. ماده ضد آفتاب، پوست را بسیار درخشان و براق می‌کند و اصولا زمانی استفاده میشود که قصد براق کردن و بازتاب نور خورسشید را داشته باشیم. اما چون در حین مراسم عروسی بارها و بارها عکس گرفته میشود. استفاده از چنین فونداسیون هایی عکس ها را خراب میکند. و آرایش را بد نشان میدهد.

آرایش-عروس

مرحله سوم آرایش عروس: کانسیلر

کانسیلر در فرم های مختلف، آرایش شما را کامل می‌کند، این ماده آرایشی برای پوست بسیار مناسب است. زیرا خطوط و تیرگی‌ های زیر چشم را می‌پوشاند، هنگام استفاده از کانسیلر نیز مطمئن شوید از نوع بدون spf آن استفاده می‌کنید.

آرایش-عروس

مرحله چهارم آرایش: آرایش ابروها

از لوازم آرایش ابروی خوب و مناسبی مانند مداد ابرو، ژل ابرو و یا موم برای مرتب کردن، تیره کردن و حالت دادن به ابروها استفاده کنید. برداشتن زیر ابروها، مرتب کردن و حالت دادن آن‌ها امری ضروری در آرایش صورت عروس است. زیرا پس از اینکه آرایش کامل شد، ابروهای دست نخورده مانع از به چشم آمدن آرایش شما خواهد شد. به ویژه اگر ابروهای ضخیم داشته باشید. پس مطمئن شوید که ابروهای شما تمیز و مرتب شده‌اند. زیرا آرایش شما به تا حد زیادی به ابروهای شما بستگی خواهد داشت.

آرایش-عروس

مرحله پنجم آرایش عروس : آرایش چشم ها

معمولا مواد آرایشی پایه برای سایه چشم به این صورت است که باید آرایش چشم با لباس عروس هماهنگ باشد. سایه و آرایش چشم تیره برای چشم‌ها می‌توانند نگاه و چهره شما را در روز عروسی‌تان خسته نشان دهد. و همچنین چشم هایتان به خاطر سنگینی مواد آرایشی در چند ساعت اول عروسی اذیت میشوند.

آرایش-عروس

مرحله ششم آرایش : برجسته سازی برخی از نقاط صورت

با استفاده از سایه های مناسب صورت، نقاط استخوانی صورت را پوشش دهید. برخی از قسمت هایی که میتوانید پوشش دهید استخوان های ابرو و پیشانی و گوشه داخلی چشم هستند. دقت داشته باشید که با لمس آرام و بدون اعمال فشار این کار را انجام دهید.

آرایش-عروس

مرحله هفتم آرایش عروس: اعمال رژگونه

با استفاده از یک قلم موی وسیع، رژگونه را بر روی صورت و بر روی خط گونه اعمال کنید. قلم مو را با فشار بسیار کم بر روی صورت استفاده کنید. و مطمئن شوید که بیش از حد رژ گونه اعمال نمیکنید. همچنین برای انتخاب رنگ از رژ گونه‌های با رنگ ملایم و روشن استفاده کنید.

آرایش-عروس

مرحله هشتم آرایش: استفاده از برنزه کننده‌ها

از برنزه کننده ها باید در طول قسمت خارجی بینی، چانه و پیشانی استفاده شود. و به مقدار مناسب برای افزودن درخشش به ظاهر کلی صورت استفاده شود.

آرایش-عروس

مرحله نهم آرایش عروس : استفاده از پودر خشک

با استفاده از یک قلم موی بزرگ پودر خشک را روی تمام صورت اعمال کنید. این کار برای تنظیم کل آرایش است. مطمئن شوید پودری که استفاده می کنید خشک است زیرا در غیر این صورت همه مواد و رنگ‌ های آرایش صورتتان را به هم می‌آمیزد و خراب می‌کند.

آرایش-عروس

مرحله دهم آرایش: آرایش لب ها

برای برجسته سازی لب با یک خط لب شروع کنید و سپس رژ لب را با یک قلم مو ظریف یا هر وسیله دیگری به صورت یکنواخت پخش کرده سپس آن را براق کنید. یادتان باشد قبل از اعمال رژلب، باید فوندانسیون را روی لب بمالید. زیرا باعث می‌شود رنگ و جلای رژ برای مدت طولانی بر روی لب‌ها بماند. در نتیجه ماندگاری رژلب بیشتر می شود.

مرحله دوازدهم آرایش عروس : پاک کردن آرایش اضافی

برای پاک کردن آرایش اضافی از صورت، از یک پد یا اسفنج آرایشی تمیز استفاده کنید. بر مناطقی که ممکن است آرایش اضافی و یا نامنظم موجود داشته باشد بیشتر تمرکز کنید.

مرحله آخر آرایش عروس : استفاده از اسپری فیکس کننده

برای ماندگاری آرایش برای یک مدت زمان نسبتا طولانی، از یک اسپری فیکس کننده مناسب استفاده کنید. استفاده از اسپری فیک کننده باعث میشود که مواد آرایشی برای یک مدت طولانی دست‌ نخورده باقی بماند.

مقالات مرتبط