راهکارهایی برای آرایش پوست روشن 

۳۱ خرداد ۱۳۹۷ مقالات

زمانی آرایش شما زیباتر خواهد شد که شما شناختی از  رنگ پوست صورت خود داشته باشید، اما خیلی از افراد به این موضوع توجه خاصی دارند و در آرایش پوست خود هم موفق نخواهند بود، پس میکاپ صورت را بر اساس رنگ پوست، نوع پوست و مدل صورت انجام دهید تا جذاب تر شوید. آیا دارای پوستی روشن متوسط و یا تیره هستید؟ رنگ پوست انواع گوناگونی دارد رنگ پوست با تن زرد، قرمز، نارنجی.

برای اینکه تشخیص دقیقی بدهید که پوست شما از کدام نوع می باشد پوستتان را زمانی که کاملاً تمیز است مقایسه کنید یک روش ساده تر برای شناخت پـوست تـان قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار است اگر پوست شما در اثر نور آفتاب نسوزد و یا کمتر بسوزد نشان می دهد ملانین پوست شما کم است و شما دارای رنگ پوست روشن هستید اگر هم توانایی تشخیص درست را ندارید به سراغ یک متخصص زیبایی بروید تا این کار را به شما بگوید.

در این مقاله قصد دارم شما را با رنگ پوست روشن و نکاتی که باید در آرایش این نوع پوست انجام بدید آشنا کنم پس در ادامه با مطلب امروز الماس نشان همراه باشید.

زیرسازی پوست روشن

با وجود اینکه داشتن پوست روشن برای خیلی از افراد ایده آل است و اگر شما هم جزوء دسته پوست های روشن هستید، باید بدانید که این پوست در مقابل سایر خوبی های که دارد ویژگی های بدی هم دارد مانند:

  • آسیب پذیر بودن در برابر اشعه آفتاب نسبت به پوست های تیره و سبزه می باشد.
  • به هیچ وجه بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.
  • همچنین پیری پوست در این نوع پوست زودتر رخ می دهد.

شروع زیرسازی را با یک کرم ضدآفتاب ساده و طبیعی برای درآوردن پوست از حالت بی روحی انتخاب کنید، در مرحله بعدی یک کرم پودر مناسب سبک و دو درجه تیره تر از رنگ پوست خود استفاده کنید اگر سیاهی و گودی در زیر چشمان شما وجود دارد برای پوشاندن این سیاهی از کانسیلرهای که مایل به زرد هستند استفاده کنید رنگی که برای آرایش گونه ها انتخاب می کنید حتما از رنگ های روشن مانند هلویی، صورتی باشند از رنگ های جیغ پرهیز کنید.

آرایش چشم و ابرو پوست روشن

ابروها قاب چشمانتان هستند پس ابروی زیبا با یک آرایش چشم جذابیت شما بالاتر می برد، اگر ابروهایتان را با مداد ابرو طراحی می کنید پس بهتر است رنگ مدادتان قهوه ای ملایم باشد تا طبیعی به نظر برسد.

  • از مداد ابرو مشکی اصلا استفاده نکنید.
  • انتخاب رنگ سایه چشم بهتر است از میان رنگ های طبیعی و روشن چون آبی، سبز، صورتی باشد
  • نوبت به خط چشم می رسد خانم های که دارای پوست روشن و سفید هستند می توانید برای داشتن یک آرایش کلاسیک از رنگ های مشکی، قهوه ای برای قشنگ تر شدن چشمانتان استفاده کنید.
  •  برای آرایش در روز استفاده از ریمل و یک مداد چشم قهوه ای کفایت می کند.

آرایش لب پوست روشن

تنها خوبی که در آرایش لب پوست های روشن وجود دارد این است که با انتخاب یک رژلب به رنگ  قرمز، صورتی و قرمز آلبالویی چهره خود را به صورت تغییر می دهند، بهتر است صبحها از رژلب مایع براق استفاده کنید، اما برای جذاب شدن در مهمانی های شبانه از رژلب صورتی مایل به قرمز یا قرمز کلاسیک غافل نشوید.

نکات مهم به خانمهای دارای پوست روشن :

  1. باید بدانید که چه مدل آرایشی به پوست شما می آید.
  2. هر مدل آرایشی، مناسب هر رنگ پوستی نیست.
  3. به علت حساس بودن پوست تان مراقبت‌های لازم را از پوست تان فراموش نکنید(کرم ضد آفتاب)
  4. .آب زیاد بنوشید و ویتامین ها و سبزیجات و میوه‌ی تازه زیاد استفاده کنید
  5. برای حفظ شادابی پوست هر هفته از ماسک های طبیعی صورت کمک بگیرید تا زردی و کدری پوست را درست کند.
  6. استعمال دخانیات و شب بیداری ممنوع.
  7. هر چند وقت یک بار به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط