ماندگاری لیفت و لمینت مژه

۱۸ بهمن ۱۳۹۷ مقالات
لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه سوال یکی از روش های جدید کاشت مژه  برای زیبایی بیشتر مژه هایشان استفاده کرده اند. ماندگاری و  دوام این روش ها بستگی به مواد خاصی که توسط متخصصین زیبایی مژه انجام می شود دارد.

لیفت و لمینت مژه یعنی چه

برای افرادی که با این روش مدرن و جدید کاشت مژه اطلاعی ندارند خوب است که قبل از انجام این روش روی مژه های چشم اطلاع بیشتری کسب کنند و سپس با مراجعه به یک سالن زیبایی خوب این روش را انجام دهند.

زیرا لیفت مژه برای افرادی که پوست حساس و مژه های کوتاهی دارند مناسب نبود و این افراد باید اکستنشن مژه را جایگزین کنند.

برای درمان مژه های کم پشت و بی حالت متدهای زیبایی زیادی در دنیا وجود دارد، که یکی از این متدهای جدید و پرطرفدار لیفت و لمینت مژه است که باعث می شود علاوه بر سالم کردن مژه ها، آن ها را بلند، پرپشت و فرخورده کند.

تفاوت لیفت و لمینت مژه

شباهت اسمی این دو روش باعث شده است که بعضی ها آن دو را باهم اشتباه بگیرند. البته کار هر دوی آن ها بالا کشیدن مژه است. در واقع کسانی که دوست دارند هم مژه های پرپشت و در عین حال فر و حالت داری داشته باشند باید از روش لیفت مژه یا فرمژه استفاده کنند. لیفت مژه اثرات مخرب مثل روش اکستنشن را ندارد. اگر دوست ندارید مژه هایتان فر شود و فقط صرف به ضخامت و بلندی مژه فکر می کنید روش لمینت مژه می تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

اگر قصد انجام دو روش را باهم دارید بهتر است اول لیفت مژه را انجام دهید و بعد از گذشت ۲ روز لمینت مژه را به هیچ وجه دو روش را در یک روز انجام ندهید. اما اگر لیمنت مژه را قبلا انجام داده اید امکان لیفت مژه را ندارید زیرا مواد لمینت مژه را خشک کرده و با ترکیب مواد لیفت باعت از بین رفتن لمینت مژه می شود.

معرفی مواد لیفت مژه

مواد لیفت مژه صرفا برای فر کردن مژه به کار می رود که قسمت بیشتر آن را مواد گیاهی و کراتین تشکیل می‌دهد و شامل:

  •  رول سیلیکون
  • چسب مخصوص
  • مواد کراتینه  (صورتی)
  • مواد کراتینه  (آبی)
  • ریموور

بعد از آماده کردن وسایل لیفت مژه، با گذاشتن پد زیر مژه های پایینی چشم از رول سیلیکونی متناسب با مژه های درخواست کننده استفاده می کنند.

سیلیکون های که در لیفت مژه استفاده می شود چند نوع است:

سیلیکون آبی: برای کسانی که مژه کوتاهی دارند کاربرد دارد.
سیلیکون قرمز:برای کسانی که مژه متوسطی دارند.
سیلیکون سبز:برای کسانی که مژه بلندی دارند.

با چسب مخصوص رول سیلیکونی را رو مژه های بالایی می چسبانند،در صورتیکه مواد چرب از روی پلک پاک نشوند چسبندگی مژه کم می شود و مژه به درستی فر نمی شود. مقداری از مواد کراتینه صورتی را روی رول سیلیکونی با براش مخصوص که دارای سری نازک است به سمت بالا می زنند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه در صورت ضخیم بودن مژه با ریموور حای مواد پروتئینی پاک می کنند همین کار را مجددا با مواد کراتینه آبی تکرار می کنند و در آخر اطراف چشم را تمیز می کنند.

مواد لمینت مژه

  • سرم مخصوص لمینت مژه
  • رنگ مژه
  • کراتین

ابتدا سرم را برای سفت شدن به مژه ها می زنند و بعد رنگ مخصوص که باعث مشکی شدن می شود و در آخر کراتین برای ضخیم شدن مژه.

 لیفت و لمینت مژه

ماندگاری روش لیفت و لمینت مژه

بعد از انجام لیفت مژه تا ۲۴ ساعت از شستن مژه ها خوددرای کنید تا مواد کراتین کاملا داخل مژه نفوذ کنند، وارد شدن کمترین آب و حتی اشک صدمات جبران ناپذیری دارد.

بدلیل دائمی نبودن روش لیفت مژه نیاز به تکرار دارد، ماندگاری روش لیفت مژه در افراد مختلف، فرق می کند اما به طور میانگین ۲ تا ۳ ماه خواهد بود ماندگاری روش  لمینت مژه بین ۳ هفته تا ۲ ماه است.

معایب لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه هم با وجود مزیت های زیادی مانند (تقویت مژه) دارند اما باز هم مانند سایر روش های دیگر دارای عیوبی هم هستند.

  •  امکان وقوع حساسیت و اگزما چشم به دلیل تماس مواد مختلف با پلک‌ها
  • انجام تست آلرژی قبل از انجام لیفت و لمینت مژه برای جلوگیری از بیماری چشمی
  • لیفت مژه غیرقابل استفاده برای دختران با مژه های بسیار کوتاه
  • خطرناک بودن استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی
  • قیمت بالا
  • مراجعه ۲ تا ۳ بار به مرکز زیبایی

نکته۱: برای خرید مواد لیفت و لمینت مژه به صورت کیت کامل، با مراجعه به بازار می توانید تهیه کنید دقت کنید از بروشورها و راهنمایی مواد که در داخل کیت ها وجود دارد برای افرادی که می خواهند لیفت مژه در خانه داشته باشند الزامی است.

نکته۲:قیمت لیفت و لمینت مژه بستگی به موادی که آرایشگر استفاده می کند دارد برخی از آرایشگاه ها برای کاهش هزینه‌ ها  و نداشتن تخصص از موادی که برای مژه مناسب نیست مصرف می کنند از کراتینه مو برای مژه به کار می برند.

برای اینکه بصورت کاملا حرفه ای با روش لیفت مژه آشنا شوید و بتوانید یک مدل زیبا روی چشمان خود پیاده سازی کنید نیاز به آموزش گام به گام لیفت مژه دارید که با ثبت نام در دوره های آموزشی لیفت مژه در سالن زیبایی الماس نشان با برترین مدرسان تحقق پیدا می کند.

مقالات مرتبط