اکستنشن مو با کراتین

۱۴ فروردین ۱۳۹۸ مقالات
اکستنشن مو

زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم

* حافظ

شعر درباره موی بلند از مضامینی است که در ادبیات کاربرد فراوان دارد. عواطف و احساسات شاعر با دیدن موی بلند معشوق، برای به تصویر کشیدن این زیبایی برمی‌آید و به این صورت اشعار زیبایی خلق می‌شود.

داشتن موهای بلند و پرپشت برای خانم ها یکی از مواردیست که به شدت بر جذابیت آنها می افزاید و برای همین داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

البته که نگهداری از موی بلند، مرارت ها و تلاش های خاص خود را دارد، اما برخی این سختی و تلاش را به جان می خرند تا زیبایی شان را دوچندان کنند.

البته که ما قصد نداریم در مورد شیوه نگهداری از موهای بلند صحبت کنیم، بلکه می خواهیم در مورد یکی از روش هایی که این آرزوی دیرین اکثر بانوان را می تواند برآورده کند بگوییم.

اکستنشن مو

اگر خلاصه و ساده بخواهیم بگوییم، حالا اکستنشن مو، روشی است که با به کارگیری موادی و اتصال آن ها به موهای اصلی، باعث می شود تا اندازه (قد) یا حجم موهای شما بیشتر شود.

روشی که در آن شما به سادگی و بدون طی کردن زمانی طولانی برای بلند شدن موهایتان، به بلندی و حجم دلخواه خود می رسید.

اکستنشن صرفا برای علاقه مندان به موهای بلند نیست و افرادی هم که موهای نازک و کم پشتی دارند می توانند با استفاده از این روش موهایشان را پر تر کنند.

به طور کل سه روش اکستنشن مو وجود دارد:

  1. اکستنشن سرد
  2. اکستنشن گرم
  3. استفاده از کلیپس

اینکه کدام روش مناسب موهای شماست، یا اینکه اکستنشن طبیعی باشد یا مصنوعی (موهایی که قرار است متصل شوند، طبیعی باشند یا مصنوعی) پس از بررسی حجم، رنگ، نازکی و حالت آن توسط آرایشگران زبده خلاق، مشخص می شود.

اما اکستنشن مو به چه شکل انجام می شود؟

طبق روش هایی که از آنها نام بردیم، باید بگوییم در اکستنشن به روش سرد، موهای مدنظر (طبیعی یا مصنوعی) و البته متناسب با موهای شما، با نوعی چسب گیاهی و بی رنگ به نام کراتین به ریشه موهای اصلی متصل می شوند.

این روش از اکستنشن دارای مدل های گونانی مثل دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه ای، اکستنشن با رینگ یا حلقه و… هست که البته همه این مدل ها با ابزار بر روی موهای شما اجرا می شوند و از هیچ دستگاهی برای این کار استفاده نمی شود.

در روش اکستنشن گرم، کراتین بوسیله حرارت تولید شده توسط یک دستگاه موهای مدنظر را به موهای اصلی متصل می کند.

و در روش استفاده از کلیپس هم که موهای اضافه به گیره یا کلیپسی متصل است و به راحتی به مو متصل و از آن جدا می‌شود.

اما در بین روش های ذکر شده، اکستنشن سرد با موی طبیعی آسیب کمتری به موهای شما وارد می کند و البته برای مدت طولانی تری دوام می آورد.

اینکه به طور معمول ماندگاری اکستنشن چقدر است، به سرعت رشد موهای شما بستگی دارد و گاهی تا ماه ها ممکن است دوام بیاورد. نحوه رسیدگی و البته کیفیت موهایی که اضافه شدند نیز از جمله مواردیست که در میزان این ماندگاری موثر هستند.

پس از اینکه یک بازه زمانی حدودی برای عمر اکستنشن موهایتان مشخص شد، باید این نکته را به خاطر بسپارید که پس از رسیدن به این بازه، اکستنشن را نگه ندارید.

چرا که با رشد و بلند شدن موهای طبیعی تان، اکستنشن از ریشه موها فاصله می گیرد و همین موضوع باعث ایجاد یک فشار بر روی ریشه ها برای تحمل وزن بیشتر و در نهایت ورود آسیب به آنها می شود.

و سخن آخر اینکه اگر علاقمند به آموزش اکستنشن مو با کراتین هستید می توانید با شرکت در دورهای آموزشی اکستنشن مو و اخد مدرک معتبر در سالن زیبایی الماس نشان برای کسب در آمد مشغول به کار شوید.

مقالات مرتبط