آموزش آرایش پوست خشک

۱۵ تیر ۱۳۹۸ مقالات

آرایش پوست خشک برای بسیاری از افراد که پوستی خشک دارند، دشوار است. قبل از استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست خشک، ابتدا باید رطوبت لازم به پوست داده شود، همچنین اطمینان حاصل شود که از محصولاتی که برای پوست خشک طراحی شده استفاده شود. رعایت نکات مخصوص در آماده‌سازی پوست و استفاده از محصولات مناسب، آرایش پوست خشک را بسیار آسان می‌سازد. به طوری که حتی از نزدیک خشکی پوست نیز به چشم نمی‌آید. درنتیجه آرایش پوست بی‌عیب و نقص خواهد شد. اگر شما هم پوستی خشک دارید و می‌خواهید آرایش شما کامل و اصولی باشد، در این مقاله همراه ما باشید تا با چگونگی و نحوه آرایش پوست خشک خود آشنا شوید.

بخش اول: شروع آرایش پوست های خشک

۱-صورت خود را بشویید.

مهم نیست که چه نوع پوستی داشته باشید، قبل از آرایش همیشه صورت خود را بشویید. این امر باعث می‌شود آرایش شما بر روی پوستی با رنگ تازه و تمیز، ایده‌آل‌تر انجام شود. همچنین هرنوع مواد آرایش که قبلا استفاده کرده‌اید را ازبین ببرد. برای شستن صورت خود بهتر است از محصولات و صابون‌های دارای ترکیب روغنی و یا ملایم استفاده کنید زیرا شست‌و‌شوی صورت باعث خشکی بیشتر می‌شود  و می‌تواند خشکی را بدتر کند.

آرایش پوست خشک

۲-پوست خود را مرطوب کنید.

پس از شستن صورت خود، مرطوب کننده را روی پوست خود استفاده کنید، سعی کنید بیشتر قسمت‌های خشک را با مرطوب کننده بپوشانید. مناطق خشک‌تر صورت، معمولا برای بسیاری افراد، ناحیه اطراف بینی و فضای بین دو ابرو است. از یک مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی بالا و فرموله شده برای پوست‌های خشک استفاده کنید.

۳-اعمال پرایمر صورت در آرایش پوست خشک

پرایمر، یک پایه ژله‌ای، شبیه به پوست و هم‌رنگ با آن است، که قبل از آرایش پوست بر روی آن قرار می‌گیرد. پرایمر، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است، زیرا پوست را نرم‌تر می‌کند. و آرایش بدون از هم گسیختگی پوست براحتی روی آن می‌نشیند. استفاده از پرایمر به این صورت است که:

کمی از آن را بر روی انگشت خود قرار می‌دهید و آن را به بخش‌هایی از صورت زده و روی آن پخش کنید. توجه کنید که از پرایمر بیش از حد استفاده نکنید. به طور کلی میزان استفاده از پرایمر برای بخش‌های کوچک مثل بینی و چانه یک دایره کوچک و برای مناطق نسبتا بزرگ‌تر مثل گونه‌ها و چانه، اندازه دو دایره کوچک است.

۴-اعمال پرایمر چشم در آرایش پوست خشک

پرایمر چشم به نرم و لطیف شدن چشم و پلک‌ها کمک می‌کند. پرایمر چشم اغلب رنگی و به رنگ پوست است. تا رنگ پلک و پوست را یک‌نواخت‌تر نشان دهد. اگر پلک‌های شما خشک باشند، ممکن است قرمز و تحریک‌پذیر باشند، پرایمر چشم بدون ایجاد لک‌های چرب برای چشم‌های شما بسیار مفید خواهند بود. و به کاهش رنگ پوست و طبیعی‌تر کردن آن کمک می‌کند. یک نقطه از پرایمر چشم را برروی هر پلک بزنید و آن را با نوک انگشت یا یک پد تمیز و مخصوص روی موضع بچرخانید.

۵-اعمال چپستیک

اگر شما از داشتن پوست خشک رنج می‌برید، لب‌هایتان نیز ممکن است خشک و حساس باشند. استفاده از چپستیک قبل از آرایش، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است.

مرحله دوم: استفاده از فونداسیون و کانسیلر

۱-استفاده از محصولات مخصوص آرایش پوست خشک

از فونداسیون و کانسیلر و محصولات مخصوص پوست خشک استفاده کنید. زیرا رطوبت موجود در این محصولات بسیار بیشتر از محصولات مخصوص پوست‌های معمولی و چرب است. فونداسیون مخصوص پوست خشک، علاوه بر رطوبت‌دهی، شادابی و طراوت بیشتری نیز به پوست می‌دهد. اهمیت انتخاب و استفاده مناسب از فونداسیون مخصوصا پوست خود را هیچ‌وقت نادیده نگیرید. استفاده از فونداسیون اغلب بزرگ‌ترین چالش برای افرادی است که پوست خشک دارند.

آرایش پوست خشک

۲-استفاده از فونداسیون مایع بجای فونداسیون پودری

اگر شما پوست خشک دارید، باید بدانید استفاده از فونداسیون پودری ممکن است باعث خراب شدن آرایش شما شود. و جالب و زیبا نخواهد بود. نوع پودری فونداسیون معمولا برای افراد با پوست چرب مناسب است. از سوی دیگر کسانی که پوست خشک دارند اگر از نوع پودری آن استفاده کنند، پوست آنها خشک‌تر خواهد شد.

آرایش پوست خشک

۳-اعمال فونداسیون در آرایش پوست خشک

یک نقطه از صورت خود را برای اعمال این ماده آرایشی انتخاب کنید. سر انگشت خود را با مقداری از فونداسیون مایع آغشته کنید. و به کمک یک پد آن را روی صورت خود پخش کنید. تقریبا همه قسمت‌های صورت بجز پلک‌ها و زیر چشم را با این ماده بپوشانید. توجه کنید که پد آغشته را خیلی روی صورت فشار ندهید، و خیلی آهسته و آرام فونداسیون را روی صورت پخش کنید.

۴-اعمال کانسیلر

برای قسمت زیرچشم و پلک‌ها، از کانسیلر کرمی و مایع استفاده کنید. کانسیلر باید کاملا مشابه فونداسیون روی پوست اعمال شود، اما برای اعمال کانسیلر از پد کوچک‌تر برای چشمها استفاده کنید.

۵-استفاده از اسپری تثبیت کننده

برای ماندگاری بیشتر کانسیلر و فونداسیون آرایش شما، از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.

مرحله سوم آرایش پوست خشک : آرایش سایر قسمت‌های صورت

۱-اعمال آرایش چشم

آرایش چشم افرادی که پوست خشک دارند، هیچ تفاوتی با آرایش پوست‌های دیگر ندارد. فقط باید به این نکته توجه کرد که، نوک خط چشم زیاد سفت و خشک نباشد، و به آرامی روی پلک حرکت کند. اگر پوست اطراف چشم شما خیلی خشک است بجای خط چشم مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید.

۲-استفاده از رژگونه مایع

اگر پوست شما به ویژه در قسمت گونه‌ها خشک است به جای رژگونه پودری از رژگونه مایع استفاده کنید.

۳-اعمال رژ لب

برای استفاده از رژ لب همانطور که قبلا گفته شود ابتدا از چپستیک استفاده کنید و بعد با فاصله چند دقیقه رژ لب بزنید. برای پوست خشک، از رژ لب مایع استفاده کرده و بهتر است از رژ لب‌های مات و رژ لب‌های با ماندگاری بالا استفاده نکنید. اگر میل به استفاده از رژ لب مات هستید روی آن مقداری چپستیک یا وازلین اعمال کنید.

۴-اعمال هایلایتر

برای آرایش پوست خشک، مقداری از هایلایتر مایع را روی انگشت خود زده و به آرامی بالای گونه‌های خود پخش کنید.

۵-حفظ آرایش در طول روز

برای حفظ آرایش در طول روز هرچند ساعت یکبار آرایش خود را چک کنید. اگر متوجه شدید قسمتی از آرایش از بین رفته یا خراب شده تنها همان نقطه را طبق دستورات بالا تمدید کنید. البته قبل از انجام مجدد آرایش، اگر متوجه خشکی پوست در آن قسمت شدید از مقداری مرطوب کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید حین احیای آرایش نیز پوست و مواد آرایش را فشار ندهید. و مواد را به آرامی اعمال کنید بطوری که فونداسیون آرایش شما خراب نشود.

مقالات مرتبط