آشنایی با تکنیک ها و اصول آرایش قبل از عکس گرفتن (بخش اول)

۲۲ تیر ۱۳۹۸ مقالات

بیشتر افراد هنگامی که عکس میگیرند ترجیح میدهند که آرایش بکنند و بعد از یک پروسه آرایشی جلوی دوربین بروند. مرسوم است برای گرفتن عکس های آتلیه ای به آرایشگاه و سالن زیبایی میروند تا بهترین جلوه و نما از صورت در عکس ظاهر شود. اما همیشه و برای هر کسی این امکان وجود ندارد که به سالن مراجعه کنید چرا که نه وقت آن را دارید و نه قصد صرف هزینه زیاد.  ما در این مقاله به کمک تعدادی تکنیک آرایشی به شما نشان میدهیم که چگونه اقدام به آرایش قبل از عکس گرفتن کنید.

بخش اول آرایش قبل از عکس گرفتن :فونداسیون آرایش

۱-شروع کار با پرایمر

اولین گام برای آرایش قبل از عکس گرفتن استفاده از پرایمر است. پرایمر یک لایه آرایشی روی صورت شما قرار می‌دهد که خطوط پوست را پنهان می‌کند. پرایمر یک پایه صاف و یکدست برای مراحل بعدی آرایش در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله فواید استفاده از پرایمر این است که اگر بخواهید برای مدت طولانی عکس بگیرید، به کمک این ماده آرایشی ماندگاری آرایش صورت شما نیز بالاتر می‌رود.

به کمک انگشتان پرایمر را روی صورت خود پخش کنید. توجه ویژه‌ای به نوک بینی، زیر چشم، پیشانی و فضای بین دو ابرو خود داشته باشید.

۲-فونداسیون مات

برای عکس گرفتن سعی کنید از مواد فونداسیون مات استفاده کنید. زیرا این نوع مواد آرایشی نور را منعکس نمی‌کنند و در نتیجه ظاهر شما در عکس مناسب‌تر دیده خواهد شد. مقداری از فونداسیون مات را به کمک انگشتان و روی پیشانی، پل بینی، گونه ها، چانه و بینی قرار دهید.

از یک براش یا قلم موی آرایش برای پخش کردن لکه های فونداسیون در صورت استفاده کنید. هنگام حرکت قلم مو در صورت خود، از حرکات دایره‌ای بزرگ استفاده کنید. از پخش شدن و مخلوط شدن آن در صورت اطمینان حاصل کنید. سپس فونداسیون را به گردن خود نیز اعمال کنید تا پوست صورت و گردن تفاوت زیادی با هم نداشته باشند.

۳-اعمال فونداسیون برای فضاهای باز

اگر در یک فضای بسته قصد عکس‌ برداری دارید به یک فونداسیون پیشرفته بپردازید. اما اگر قصد دارید در فضای باز عکس بگیرید کمتر روی آن کار کنید. یکی از خاصیت های نور طبیعی این است که بیننده به راحتی متوجه آرایش روی صورت می‌شود. بنابراین به کمک چند تکنیک دیگر باید کاری کرد تا زیبایی صورت شما در عکس بیشتر شود.

۴-استفاده از کانسیلر در آرایش قبل از عکس گرفتن

در آرایش برای عکس گرفتن از کانسیلر در زیر چشم ها، چانه، پیشانی و پل بینی استفاده کنید. کانسیلر رنگ های تیره و نامناسب صورت را پنهان میکند و برخی مناطق را شاخص تر درنتیجه صورت شما را بیشتر شاداب میکند.

  • به کمک قلم موی کانسیلر به آرامی شروع به پخش کردن کانسیلر کنید. حرکات قلم مو بهتر اس به سمت پایین باشد.
  • از یک پد اسفنجی برای پخ کردن مناسب و یکنواخت کانسیلر روی پوست صورت خود استفاده کنید.
  • برای تاثیر بیشتر کاربرد کانسیلر سعی کنید از فوندانسیون پودری روشن در زیر چشم، چانه، پیشانی خود استفاده کنید.

۵-استفاده از هایلایتر روی کانسیلر

هایلایتر صورت برای آرایش قبل از عکس گرفتن باعث می‌شود که صورت شما کمی بیشتر از آنچه که هست درخشان تر شود. با استفاده از یک برس یا قلم موی آرایشی بزرگ و کرکی، مقدار کمی از هایلایتر را در بخش هایی از صورت که کانسیلر زده اید استفاده کنید.

هایلایتر صورت برای مناطقی که نور طبیعی و کمی در آن ها وجود دارد در آرایش قبل از عکس گرفتن توصیه میشود.

۶-کانتور صورت

استفاده از کانتور یک شگرد ویژه برای شاخص تر کردن و برجسته کردن بخش هایی از صورت یا بدن استفاده میشود. حتی اگر پیش تر از این از کانتورینگ استفاده نکرده اید برای آرایش عکس حتما سعی کنید از مقداری از این ماده استفاده کنید. کانتور صورت شما را در عکس ظریفتر و برجسته تر نشان می‌دهد. کار منحصر به فردی که این ماده در آرایش انجام میدهد برجسته کردن بخشی از صورت شما است که دوست دارید بیشتر در چشم‌ها جلوه کند. برای مثال شاید شما قصد برجسته تر نشان داده گونه های خود را داشته باشید یا بینی شما کوچک است و میخواهید کمی بزرگتر دیده شود. به کمک یک پد اسفنجی کانتور را روی نقطه مورد نظر پخش کنید.

۷-ماده برنزه کننده

از مقدار بسیار کمی برنزه کننده روی صورت خود استفاده کنید و به کمک یک قلم موی پهن آن را روی صورت خود اعمال کنید. برنزه کننده ها باعث می‌شوند که صورت شما کمی بیشتر به چشم بیاید. مناسب‌ترین بخش‌های صورت برای برنزه کردن اطراف صورت و زیر چانه است.

۸-استفاده از رژ گونه بجای برنزه کردن صورت

اگر دوست ندارید از مواد برنزه کننده استفاده کنید در عوض از یک رنگ مناسب رژ گونه برای دادن مقداری سایه روشن به صورت خود استفاده کنید. یکی از مزیت های این ماده آرایشی این است که بر میزان سنگینی آرایش اضافه نمی‌کند و بسیار سبک است. از رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ صورت شما باشد. صورت شما باید کامل شود نه اینکه چندیدن رنگ مختلف به هر صورت در آن ظاهر شود. استفاده از یک سایه روشن صورتی ملایم روی گونه های برای آرایش قبل از عکس گرفتن توصیه می‌شود.

مقالات مرتبط