آموزش گام به گام و بسیار کاربردی کاشت ناخن در خانه

۲۷ آذر ۱۳۹۸ مقالات
کاشت ناخن در منزل

مقاله کاشت ناخن در منزل برای چه کسانی مفید است؟ کاشت ناخن هنرنمایی آرایشگران بر روی بخش های مختلف بدن تمامی ندارد. و هر روزه تکنیک های جدیدی برای زیباتر کردن بدن انسان ها با کمک لوازم آرایشی در دسترس قرار می گیرد. یکی از بخش های مورد علاقه خانم ها در حوزه آرایش، آراستن ناخن ها و کاشت ناخن در منزل است. الماس نشان در این مقاله قدم به قدم به شما یاد خواهد داد که چگونه با ساده ترین امکانات و بدون زحمت زیاد، برای خود ناخن مصنوعی بکارید و آن را بیارایید.

این مقاله برای چه کسانی مفید است؟

مقاله کاشت ناخن در منزل پیش رو برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که از ناخن های خود راضی نیستند و به کاشت ناخن علاقه دارند
  • افرادی که نمی توانند برای کاشت ناخن های مصنوعی به سالن های زیبایی بروند (مثلا وقت ندارند یا هزینه کافی ندارند)
  • کسانی که دوست دارند دوره آموزش ناخن را بگذرانند و نیاز به یک پیش زمینه برای ورود به دوره دارند.

مرحله ۱: آموزش کاشت ناخن در منزل : تمیز کردن ناخن

تمام ناخن ها را به آرامی با یک ماده پاک کننده مانند استون پاک کنید. اگر از قبل از ناخن های ژله ای یا آکریلیکی استفاده کرده اید، با دقت بیشتری آن ها را جدا کنید. اول سعی کنید به ناخن‌ تان استون بزنید و چند ثانیه صبر کنید تا استون باعث شل شدن اتصالات ناخن های مصنوعی شود، سپس با دست آن ها را جدا کنید.

مرحله ۲: آموزش کاشت ناخن : کوتاه کردن ناخن

از یک ناخن گیر معمولی یا قیچی مخصوص کوتاه کردن ناخن استفاده کنید و به شکل درستی بالای ناخن ها را کوتاه کنید.

مرحله ۳: سطح ناخن ها را صاف کنید

بعد از پاک کردن و کوتاه کردن بخش اضافی نوبت به صاف کردن سطحر ناخن ها می رسد. تنها باید یک سوهان ابری کوچک، سطوح ناخنها را با  حوصله سمباده بکشید. هرچه ناخن ها صافتر باشند مواد و اتصالات ناخن جدید بهتر روی سطح ناخن طبیعی شما قرار می گیرد.

مرحله ۴: آموزش کاشت ناخن : جدا کردن حاشیه ناخن از پوست اطراف آن

پوست اطراف ناخن در فرآیندکاشت باید مورد توجه قرار بگیرد. برای جدا کردن پوست از ناخن میتوانید از لاک های مانیکور استفاده کنید. بعد از آغشتن لاک به پوست اطراف ناخن، پوستنرم میشود و میتوان با کمک عقب‌ زن، مرز ناخن و پوست را جدا کرد.

نکته:

برای اینکه پوست بهتر از ناخن فاصله بگیرد بهتر است برای چند دقیقه ناخن های خود را در آب ولرم قرار دهید.

مرحله ۵ : انتخاب ناخن مناسب

بعد از آماده شدن ناخن های طبیعی خودتان، اکنون نوبت به اتصال ناخن های مصنوعی میرسد. قبل از اتصال، شما باید مناسب‌ترین ناخن را پیدا کنید که دارای سایز متناسب با ناخن خودتان باشد. (پیشنهاد میشود که سایز های کوچکتر را انتخاب کنید چون بهتر به سطح ناخن ودتان میچسپند.)

بعد از انتخاب ناخن مناسب با سایز متناسب، کمی چسپ روی سطح ناخن خود و کمی دیگر در سطح ناخن مصنوعی بریزید. ناخن مصنوعی را به آرامی روی سطح ناخن خود بچسپانید . حدودا ۵ ثانیه طول خواهد کشید تا اتصال کامل و فیکس شود.

کاشت ناخن در منزل

مرحله ۶: آموزش کاشت ناخن: اطمینال از اتصال صحیح ناخن مصنوعی

اغلب خانم ها فکر می کنند که باید انتهای ناخن مصنوعی یا همان تیپ دقیقا مماس انتهای ناخن خودشان باشد. اما بهتر آن است که انتهای تیپ به وسط ناخن شما بچسپد نه انتهای آن. اگر بنا به هر دلیلی مشاهده کردید که ناخن کج شده و یا موقعیت مناسبی ندارد حتما دوباره آن را درست کنید. (انگشت خودتان را در آب ولرم قرار دهید سپس تیپ را خارج کنید)

مرحله ۷: بخش اضافه تیپ یا ناخن را جدا کنید

 

همانطور که در بخش قبل گفته شد باید بخش انتهای تیپ را به وسط ناخن خودتان متصل کنید. در این مرحله هر چقدر از تیپ اضافه آمد را با دقت به کمک یک وسیله جدا کننده یا کاتر جدا کنید.

کاشت ناخن در منزل

مرحله ۸ آموزش کاشت ناخن :تمیز کردن مجدد ناخن

در این بخش می خواهیم سطوح ناخن ها را پاک و تمیز کنیم. برای این منظور از هر وسیله ظریفی مثل گوش پاک کن استفاده کنید. گوش پاک کن را به مقدار کمی محلول ضد قارچ آغشته کنید و به آرامی سطوح ناخن را از چربی یا مواد دیگر پاک کنید. زیرا اگر ناخن کثیف باشد اتصالات تیپ ممکن است خراب شود.

مرحله ۹: اضافه کردن حلال پودر

همانطور که در ویدئوی زیر میبینید، در این بخش باید مقداری مایع حلال را در یک ظرف و پودری که باید توسط این مایع حل شده و روی ناخن قرار بگیرد را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۱۰: آموزش کاشت ناخن : ترکیب حلال و پودر

اکنون که محلول و پودر را آماده کردید، نوبت به استفاده از ترکیب آن ها میرسد. یک قلمو کوچک و بلند بردارید و آن را در مایع حلال قرار دهید. قلمو باید فقط خیس شود و مقادیر اضافی حلال نباید از قلمو بچکد. قلموی خیس خورده با مایع حلال را درون پودر قرار دهید. در ادامه متوجه خواهید شد که پودر به واسطه حلال به قلمو میچسپد.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پودر به ناخن با قلمو

اکنون قلمو را برداشته و روی ناخن خود مانند ویدئوی زیر بکشید. فاصله بین ناخن خودتان و ناخن مصنوعی باید با کمک ترکیبی که روی قلمو قرار گرفته پر شود. به کمک قلمو باید به درستی و با دقت ترکیب روی ناخن را فرم دهید.

نکته ۱:

پس از هر بار آغشته کردن قلمو به پودر آن را  برای استفاده بعدی تمیز کنید.

نکته ۲:

دقت کنید که ترکیب ایجاد شده تنها باید روی ناخن باشد و به پوسا اطراف آن نچسپد.

نکته ۳:

برای اینکه بتوانید پودر را به درستی روی ناخن پخش کنید بهتر است کم کم به پودر روی ناخن اضافه کنید.

مرحله ۱۲: آموزش کاشت ناخن : اطمینان از سفت شدن ترکیب

حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید تا ترکیب ایجاد شده از پودر روی ناخن خشک شود. برای اطمینان از خشک شدن آن پس از ۱۰ دقیقه از فرم دادن پودر، از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

کاشت ناخن در منزل

مرحله ۱۳: سوهان کشیدن و صاف کردن ناخن ها

برای براق شدن سطح ناخن به ترتیب از سوهان های زیر کمک بگیرید:

  • ۱۸۰ گریت
  • ۲۵۰ گریت
  • ۱۰۰۰
  • و در نهایت ۴۰۰۰ گریت

در نهایت گرده های اضافی ناشی از سمباده کشیدن را به آرامی با یک پد یا هر وسیله ی دیگر از سطح ناخن و پوست دور کنید.

مرحله ۱۴: آموزش کاشت ناخن : روغن کاری ناخن ها

برای صاف و درخشان شدن سطوح ناخن های کار شده، باید از نوعی روغن مخصوص براق کننده استفاده کنید. روغن مخصوص به راحتی پس از چند دقیقه به سطح ناخن جذب میشود. و ناخن شما اکنون برای لاک زدن و هنرنمایی بعدی شما کاملا آماده است.

دوره پیشرفته و حرفه ای آموزش ناخن (آرایشگری ناخن)

همانطور که در این مقاله خواندید و دیدید، میتوان در خانه نیز با کمک روش ها و تکنیک های ابتدایی براحتی اقدام به کاشت ناخن در منزل کرد. آموزش بالا تنها ساده ترین و پیش پا افتاده ترین تکنیک های آرایش ناخن است و هنوز تعداد زیادی تکنیک قوی و فوق العاده وجود دارد که تنها آرایشگران حرفه ای از آن ها سر در می آورند.

دنیای آرایشگری وسیع است و یادگیری هر کدام از زیرشاخه های این هنر میتواند نه تنها سرگرم کننده باشد بلکه به راحتی میتواند منبعی برای درآمدزایی باشد. بنابراین اگر دوست دارید در یک محیط کاملا سالم به یادگیری اصول آرایش ناخن بپردازید خوشحال میشویم به سالن زیبایی الماس نشان اعتماد کنید تا از دانش اساتید آرایشگری این مجموعه بهره مند شوید.

برای اطلاع از شرایط و مواد درسی دوره آموزشی آرایش ناخن و ثبت نام در این دوره روی این لینک کلیک کنید. منتظر ثبت نام شما هستیم.

مقالات مرتبط