تمام راه های یادگیری و آموزش اکستنشن مو 

۱۶ آذر ۱۳۹۸ مقالات
آموزش اکستنشن مو 

آموزش اکستنشن مو یکی دیگر از پروسه ها و زیر شاخه های هنر آرایشگریه که اتفاقا مبحث بسیار جالب و شیرینه. این پروسه در واقع به نوعی، خودش یک حرفه جداگانه هستش و این روزها طرفداران زیادی رو در جای جای ایران به خودش جذب کرده. متخصصان این حرفه با استفاده از موهای مصنوعی و یا حتی موهایی با ظاهر طبیعی، تلاش میکنند تا موهای شما رو پرپشت تر، زیباتر و به رنگ دلخواهتون در بیاد. 

به لطف تکنیک های بکار رفته در این هنر، و به واسطه استفاده از موهای مصنوعی، که اتفاقا تنوع زیادی هم دارند شما میتونید برای یک مدت طولانی موهایی بلند و جذابتر از همیشه داشته باشید. 

خیلی ها میتونن اینکار رو در ابتدایی ترین حالت ممکن و در خونه انجام بدن. اما برای اینکه نتیجه نهایی خوب و حساب شده از آب در بیاد بهتره که آموزش های تخصص مربوط به این دوره رو حتما گذروند. ما در این مقاله سعی میکنیم بهترین راه آموزش اکستنشن مو رو به شما معرفی کنیم. 

اکستنشن مو چیه؟

طبق معمول بیشتر کسانی که این مقاله رو میخونن تا حدودی با این عبارت آشنا هستند. اما اجازه بدید به صورت خلاصه و کوتاه یک تعریف از اکستنشن موها رو با هم مرور کنیم. 

فرض کنید شما موهاتون کوتاهه و یا اصلا موهای کم پشتی دارید. اگر احیانا به هر دلیلی نمیخوایید موهاتون دیگه کوتاه باشه و یا از کم پشت بودن اونا خسته شدید، میتونید روی اکستنشن اون ها حساب باز کنید. شما در واقع میایید با کمک دسته های موی مصنوعی (و یا حتی طبیعی) که به موهای خودتون متصل میشن (با تکنیک های خاصی) موهاتون رو بلند، پرپُشت و یا حتی رنگی کنید. 

به خاطر این دلایل حتما اکستنشن مو رو یاد بگیرید

اکستنشن یک شاخه نوپا از آرایشگریه، اگر قبلا چنین چیزی روی موها انجام نمیشد، اما الان متقاضیان این کار آرایشی بسیار زیاد شده. به نظر میرسه بنا به دلایل اثبات شده زیر، یادگیری یک دوره آموزشی اکستنشن مو میتونه شما رو به سمت یک درآمد نسبتا خوب هدایت کنه: 

  • نوپا بودن این هنر (چند سال بیشتر از رو آوردن ایرانی ها به اینکار نمیگذره) 
  • بالا بودن تعداد مشتری ها (معمولا بیشتر خانم ها برای مراسم هایی مثل عروسی، نامزدی، تولد و جشن های دیگه چنین کاری انجام میدن، هر روز خدا هم میتونه عروسی باشه یا جشن برگزار بشه. واین یعنی مشتری و درآمد) 
  • اگر آرایشگر هستید با یادگیری اصولی و تخصصی این حرفه میتونید تعداد مشتری هاتون رو بیشتر کنید 
  • یک کار خلاقانه و سرگرم کننده است 
  • یادگیریش آسونه و فقط چند جلسه تخصصی نیاز داره 
  • یک مبلغ کم هزینه میکنید و مبالغ بالایی درآمد کسب میکنید 
  • و ..  

آموزش اکستنشن مو 

اگه بخوام این حرفه رو یاد بگیرم باید چکار کنم؟

بهترین روش برای یادگیری و آموزش اکستنشن مو قطعا شرکت توی کلاس های حضوری مورد تایید فنی و حرفه ای هستش. شما باید از لحاظ تئوری و عملی به مهارت کامل برسید تا بتونید وارد بازار کار این حرفه بشید. 

خوشبختانه تعداد زیادی مراکز آموزشی در سرتاسر ایران وجود داره که میتونن چنین آموزشی رو ارائه بدن. خبر خوب اینه که سالن الماس نشان با اختلاف یکی از بهترین برگزار کننده های این دوره آموزشی هستش که هم اساتید متخصص و حرفه ای دار ه و هم ۱۰۰% هنرجوهاش تونستن با نمره های بالا مدرک معتبر فنی و حرفه ای رو بگیرند. الان هم تعداد زیادی از اون ها در بهترین سالن های زیبایی تهران مشغول بکار هستند. 

من توی دوره آموزش اکستنشن مو الماس نشان چه چیزایی میتونم یاد بگیرم؟

همونطور که قبلا هم اشاره شد یکی از کاملترین آموزش ها در این زمینه، آموزش هایی هستش که ما در الماس نشان تدارکشو دیدیم. معمولا سازمان فنی و حرفه ای سرفصل هایی برای آموزش کلیه رشته های آرایش ارائه میده که خوشبختانه ما تمام تلاشمونو کردیم که تعداد مباحث ارائه شده دوره هامون حتی بیشتر از سرفصلای این سازمان باشه. 

بر همین اساس ما طی این دوره مباحث زیر رو به شما آموزش میدیم: 

آموزش اطلاعات پایه و معرفی کامل دوره آموزشی شامل مباحث زیر

  • آموزش شناخت موی طبیعی از الیاف: برای اینکار ما از دو نوع مو استفاده میکنیم، یکی طبیعی و دیگری الیاف. شما باید بتونید با دقت اون ها رو از هم تشخیص بدین و برای هر مشتری مناسب ترین اون ها رو در نظر بگیرید.  
  • روش و نحوه جدا کردن و انتخاب دسته های مو برای اتصال به موهای طبیعی: شما یاد میگیرید که با توجه به آناتومی ، ویژگی های فیزیکی و جنس انواع موها، بهترین دسته های مو رو جهت متصل کردن به موهای مشتری پیدا کنید. 

آموزش اکستنشن مو 

  • آموزش روش صحیح نگهداری مو بعد از اکستنشن به مشتری: یکی از کارهای اصلی شما اینه که به مشتری یاد بدید چگونه از اکستنش موهاش نگهداری بکنه تا ماندگاری خوبی داشته باشه و ظاهر موهاش هم خراب نشه 
  • آموزش باز کردن اتصالات موها: اگر بنا به هر دلیلی مشتری نتونه از اکستنشن و یا موهای متصل شده به سرش مراقبت کنه و مثلا شل بشه یا کج شه، شما باید بهش یاد بدید که چجوری اتصالات رو باز کنه.  

آموزش انواع اکستنشن مو و تکنیک های رایج

۸ تکنیک تخصصی این حرفه که باید هر متخصصی اکستنشی اون ها رو بلد باشه به شکل زیر هستند: 

  • روش لیزری حرارتی: انواع مختلفی از روش های نصب و اکستنشن مو وجود داره که دوتا از مهمتریناش لیزری و حرارتی هستن که در واقع اکستنشن گرم در نظر گرفته میشن.  
  • تکنیک قیچی  
  • تک رینگ یا دو رینگ: آموزش نحوه اتصال موها با کمک رینگ های کوچک به موهای سر مشتری  
  • تکنیک اکستنشن نامرئی (مخصوص چتری و جلوی سر)  
  • دوختن اکستنشن به سر: با کمک تکنیک های تخصص اینکار، یاد میگیرید که چگونه با ابزارهای خاص اکستنشن مو را به موهای مشتری بدوزید.  
  • بافت: بافت مو خودش به تنهایی یک زیرشاخه آرایش مو هستش که طی این دوره میتونید اطلاعات ارزشمندی از بافت موهای اکستنشن شده به ست بیارید.  
  • هایلایت و آمبره: شما یاد میگیرید که چگونه درجات مختلفی از سایه روشن ها را روی موها پیاده کنید که موهای اکستنشن شده طبیعی و زیبا به نظر برسند.  
  • نصب موقت موی طبیعی (دوام یک هفته) 

آموزش اکستنشن مو  آموزش اکستنشن مو  آموزش اکستنشن مو  آموزش اکستنشن مو  آموزش اکستنشن مو  آموزش اکستنشن مو 

آموزش ترمیم اکستنشن مو

  • آشنایی با ریمورها: ریمور به ابزار جدا کننده اتصالات اکستنشن اشاره داره. شما باید با انواع مختلف اون ها آشنا بشید و نحوه کار هر کدوم رو با دقت یاد بگیرید. 
  • آموزش برداشتن و جدا کردن اتصالات و انواع اکستنشن ها: بعد از شناخت انواع ریمور، شما یاد میگیرید هر کدوم از اکستنشن ها رو چجوری جدا کنید. معمولا روش های زیادی برای ریمو کردن وجود داره. 

حرف آخر

اگر سوالی چیزی باقی مونده میتونید به صفحه مربوط به آموزش این دوره برید و اگه بازم اطلاعات بیشتری خواستید خوشحال میشیم تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنیم. منتظر ثبت نام و مشتاق دیدار شما هستیم. 

 

مقالات مرتبط